Herintroductie van Melkviooltje, the Swiss way...

Gestart door Datura, mei 25, 2013, 11:31:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

Hallo allen,

Gisteren kwam ik hier in Zwitserland iets tegen wat ik graag met jullie wil delen. In een vochtig grasland vlakbij het vliegveld van Zurich een overduidelijk '(her)introductie project' van Melkviooltje, maar dan op zijn Zwitsers. Ze zullen wel ergens gelezen hebben dat afplaggen van de bodem goed is.... Het zal duidelijk zijn de 'tuinier discussie' speelt hier nauwelijks. Met excuses voor de slechte kwaliteit (moest door een hek heen inzoomen en ook nog wat gecropt), maar het beeld is wel duidelijk denk ik.






Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides



Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

petraw

Beste Kim,

Als ik zoiets zie, ben ik altijd benieuwd hoe het er dan of er een paar maanden uitziet of volgend jaar. Je gaat vast nog een keer terug, of niet?

Groet,

Petra
Groet, Petra

Datura

Nou, volgend jaar hoop ik weer terug te zijn in Nederland, en dit jaar moet ik dus nog zoveel mogelijk verschillende plaatsen zien, dus ik betwijfel of ik er tijd voor kan maken... Mochten we volgend jaar toch nog hier zitten, dan ga ik zeker :). Ik was wel van plan om te zien of ik hier ergens meer documentatie over het project kan vinden....
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

nick w


Datura

Gevonden: http://www.aln.zh.ch/internet/baudirektion/aln/de/naturschutz/artenfoerderung/ap_fl/m_veilchen.html
In ieder geval is het een kantonaal project waarin de auteur (die zelf een goede botanist is, en in dienst van het kanton), ook de vervolgmonitoring beschrijft (verder nog niet heel veel gelezen in de pdf). Overigens wordt ook V. elatior (een stuk hoger als V. persicifolia) ge'her'introduceerd, het kan best zijn dat dat deze is...
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides