Hybride Wilde eend misschien ... of toch niet?

Gestart door graads, mei 20, 2013, 11:40:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

graads

Hallo Allemaal,

Deze eenden doen me op het eerste gezicht aan wilde eenden denken. Ze zwemmen (vijf paren) al een paar maanden op een waterberging. De man is ongewoon licht bruinachtig van kleur en heeft een dito groene snavel. Is hier sprake van een afwijkende kleur of van een hybride eend?

Graads

HPM

Herman van der Meer

jfbouwmeester

Lijkt mij een bruinmutatie. Ik zou denken aan cinnamon bruin, alleen zijn daarvoor de slagpennen wel erg licht. Dus mogelijk cinnamon pastel. Zekerheid hieromtrent kan ik je niet geven. ;)
jfbOUWMEESTER

jfbouwmeester

Hybridisatie is hierbij ook niet uitgesloten, te denken valt aan een kruising met een loopeend. Dit omdat ik de lichaamslengte nogal lang vind. Loopeenden hebben namelijk nogal lange lichamen. ;)
jfbOUWMEESTER

graads

Citaat van: jfbouwmeester op mei 20, 2013, 20:31:22 PM
Hybridisatie is hierbij ook niet uitgesloten .... een loopeend ....

Bedankt voor jullie reactie. Het blijft een beetje als met soep, het is niet altijd duidelijk wat er in zit  ::)

groeten, Graads.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: jfbouwmeester op mei 20, 2013, 20:31:22 PM
Hybridisatie is hierbij ook niet uitgesloten, te denken valt aan een kruising met een loopeend. Dit omdat ik de lichaamslengte nogal lang vind. Loopeenden hebben namelijk nogal lange lichamen. ;)
Loopeend is een kweekvorm van een Wilde Eend, net als 'gewone' soepeenden. En zodoende is hier geen sprake van hybridisatie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jfbouwmeester

Hier was ik dus niet van op de hoogte jeroen, zodoende heb ik toch weer wat geleerd! :duim:
jfbOUWMEESTER