!! Getijgerde Lijmspuiter, Scytodes thoracica.

Gestart door Antonello, april 27, 2007, 09:42:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Antonello

Deze liep heel traag over de vloer van de badkamer, weet iemand welke spin dit is?  

Macrospider

Deze kan dus door de amateurs beantwoord worden, veel te simpel voor experts!

Aja er moest nog een tip gegeven worden: Familie met slechts 1 vertegenwoordiger in Nederland.
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoƶrdinator van Spinnen In Terraria vzw

Antonello

...hmmmm, ik zal niks meer zeggen alhoewel me dat enige moeite kost moet ik bekennen, maar er is al genoeg over geschreven in een recente forumdiscussie.

In ieder geval, ik hoop dat er een amateur is die weet welke spin dit is, bij voorbaat dank!  

Robert Heemskerk

#3
GGGRRRRRRRRRRRRRROOOOMMMMMM  :grin:

GGGGRRRRRRRRRRRRRRAAAUUUUWWWWW   :gap:

han.endt

CiteerIn ieder geval, ik hoop dat er een amateur is die weet welke spin dit is, bij voorbaat dank!
Getijgerde Lijmspuiter, Scytodes thoracica.

Antonello

Dankjewel Han, ik heb inmiddels nu ik de naam weet mooie verhalen gelezen over deze spin en zijn bijzondere vangmethode.

Ik ben inmiddels weer rustig geworden.  

spinnenvrouw

De manier van prooi vangen is inderdaad prachtig.
Als je het beest in een potje stopt met vliegen of andere prooi erbij kun je dat waarnemen. En achteraf kun je een foto makern van de vastgeplakte prooi.
De spinnen zijn vooral aktief als het huis stil is, dus ruim na middernacht. Dan sluipen ze over de muren.  En ze kunnen zelfs de razendsnelle papiervisjes vangen!
Jacomijn Prinsen