Ik heb een aantal uren(!) besteed om het grootste gedeelte van de verschillende discussie's over nestfotografie etc door te spitten.
Afgezien van het gezeur van een aantal mensen hier, heb ik voor een aantal mensen ontzettende bewondering gekregen: de heren/dames moderators/administrators.
Op de meest onmogelijke opmerkingen, onwezenlijke ideeën, schofferingen, beledigende opmerkingen nog zó beheerst antwoorden en proberen te werken aan een oplossing. Hulde!
Ik ben lid van een aantal fora en heb daar reeds geconstateerd dat een aantal notoire herrieschoppers eenvoudig worden verwijderd. Zéker als ze de geldende normen van een fatsoenlijke discussie overschrijden.
Misschien ben ik te kortzichtig etc etc. Ik moest dit even kwijt. Mijn geduld als administrator zou al een tijdje opgedroogd zijn.
Mijn mening over het onderwerp: gewoon doen wat je gezonde verstand je ingeeft. Fotografie van nesten etc moet mogelijk zijn, als er niét wordt verstoord. Plaatsen van nestfoto's is op diverse fora verboden (hier ook dus). Daar leg ik me bij neer.
Als ik een mooie nestfoto gemaakt heb, blijft hij in mijn eigen archief óf ik plaats hem op mijn eigen website, zónder plaatsvermelding.
Groet
Rinus