ToH Vogeldag 2013: zaterdag 18 mei!

Gestart door Martijn Bot, januari 29, 2013, 21:23:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Je weet toch, weet je!
Vergeet trouwens morgen vooral niet de leuke, mooie, grappige ontroerende, treurige, indrukwekkende etc. momenten gedurende de Vogeldag vast te leggen! Als je die foto vervolgens voor woensdag instuurt (topofholland at gmail.com) en deze wint de FB-stemming (zie www.facebook.com/topof.holland , dan win je een splinternieuwe Scopac, aangeboden door www.scopac.co.uk! Daarnaast verloot www.ineziatours.nl nog een aantal boeken tijdens de afsluiting in Schierzicht, nog een reden om daar, indien enigszins mogelijk, af te sluiten.

Martijn Bot

Het zat er niet in vandaag... We hebben met z'n allen ons best gedaan, maar de weersgoden waren ons (wederom) niet geunstig gezind. Hartelijk gefeliciteerd Sietse Bernardus, Petra Bernardus en Symen Deuzeman met de winst (Gestreepte Strandloper en Morinellen in jullie "thuisland") en  Lazar Brinkhuizen met zijn Sovon-boekenpakket. Verder natuurlijk en vooral veel dank aan iedereen die de kou en de regen heeft getrotseerd. Volgend jaar vast beter.
De winnaar van de verrekijker die Foto Sipkes Groningen met de "like" actie op Facebook beschikbaar heeft gesteld, zal één dezer dagen via dat medium bekend worden gemaakt, hou ons dus in de gaten.
Dan was er ook nog de foto-actie. Heb je een leuke, mooie, veelzeggende of grappige niet-vogelfoto gemaakt, stuur die dan voor woensdag 22 mei aanstaande naar topofholland at gmail.com, wij maken dan een voorselectie en zetten de uitgekozen plaatjes op onze FB-pagina (www.facebook.com/topof.holland) waarna de aantallen 'likes" zullen uitmaken wie de trotse eigenaar wordt van een splinternieuwe Scopac (www.scopac.co.uk).
Nogmaals: iedereen hartelijk dank voor deelname, en zeer speciale dank aan onze sponsoren: www.verrekijkerwinkel.nl , Foto Sipkes Groningen, www.ineziatours.nl, Sovon Vogelonderzoek Nederland en Scopac.

Max Berlijn

Hulde aan de organisatie en ik denk dat we onze verwachting niet te hoog moeten inzetten. In de vijf jaar dat ik nu mee doe heb ik als CDNA indiensoorten een Blonde Ruiter en een Woestijnplevier gezien, dat is toch een prima score voor een evenement dat maar een dag in het (voorjaar) behelst. Tevens is de waterval aan leuke subsoorten te veel om op te noemen tijdens die vijf dagen. Het vinden van echte zeldzaamheden valt niet te plannen zo zijn er dagen met 0 leuke soorten met die ene mega zeldzaamheid en dagen dat je tot je knieën in de leuke soorten staat maar de mega uitblijft. Slecht weer heeft ook zijn goede kanten (vaak veel stelten). Ik hoop dat jullie nog heel lang door willen gaan met het organiseren van deze dag! Dank Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

laatvlieger

Citaat van: Max Berlijn op mei 19, 2013, 09:50:43 AM
Hulde aan de organisatie en ik denk dat we onze verwachting niet te hoog moeten inzetten. In de vijf jaar dat ik nu mee doe heb ik als CDNA indiensoorten een Blonde Ruiter en een Woestijnplevier gezien, dat is toch een prima score voor een evenement dat maar een dag in het (voorjaar) behelst. Tevens is de waterval aan leuke subsoorten te veel om op te noemen tijdens die vijf dagen. Het vinden van echte zeldzaamheden valt niet te plannen zo zijn er dagen met 0 leuke soorten met die ene mega zeldzaamheid en dagen dat je tot je knieën in de leuke soorten staat maar de mega uitblijft. Slecht weer heeft ook zijn goede kanten (vaak veel stelten). Ik hoop dat jullie nog heel lang door willen gaan met het organiseren van deze dag! Dank Max

Ja precies! Een mega komt vanzelf wel een keer, maar het mooiste is nou juist dat je met heel veel vogelaars gezamenlijk op stap bent en ervoor zorgt dat je met zijn allen een heleboel leuks te zien krijgt. Dat lijkt mij een veel groter goed dan elke keer teleurgesteld te zijn dat er weer geen uitzonderlijke klapper is opgedoken.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Voor de TOH big day teams is het een ware zegen deze dag en zijn vooral al die sub-zeldzaamheden van groot belang. Nu voor ons team alleen hopen dat het er zaterdag nog allemaal zit  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013