Uitwerpselen roofdier

Gestart door woen, mei 16, 2013, 17:32:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

woen

Hallo,


Deze drol bevatte enorm veel haren, kalk en grote botresten. Op een prominente plek gevonden, overhangende rots soort uitzichtpunt.
Einde was licht gedraaid. Zie bijgevoegde foto's. Mijn hand (de 4 vingers op rij dan) is 9 cm breed.


De volgende dag zag ik een reebok dicht bij die locatie met enorme verwondingen op zijn zijkant. Zeker 30x30 cm.


Vlakbij vond ik een omgevallen boom met krabsporen. 4 nagels steeds een cm uit elkaar, misschien heeft dat er iets mee te maken. Ook foto's van maar die staan thuis op de computer. Dus deze eerst.


Iemand een idee wat dit is?





Groeten,

Jeroen

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

woen

Groeten,

Jeroen

Merel

De grootte van de drol en de beschreven inhoud doet mij denken aan de uitwerpselen van wolf die ik in Polen heb gezien. Maar of die ook in Walloniƫ zitten daar houd ik me ff verre van.
De ree met verwondingen kan er niets of alles mee te maken hebben. Helaas laten mensen ook hun hond los lopen en daarnaast bestaat er zoiets als prikkeldraad..
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

lucasn

De wolf zit al belgie. Hij is daar ook gefilmd [font=.HelveticaNeueUI]http://www.natuurbericht.nl/?id=6723[/font]
Groet,
Lucas Nieuweboer

maurice.lahaye

Puike drol, goede inhoud. Spannend hoor! Invoeren op observado.org of waarnemingen.be (met foto's). Dat zal wellicht een Belg (Vlaming/Waal) enthousiasmeren om naar meer drollen te gaan zoeken. En bij een verse drol: opsturen naar Duitsland voor DNA-analyse.


Groeten,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

woen

Citaat van: maurice.lahaye op mei 17, 2013, 15:37:52 PM
Puike drol, goede inhoud. Spannend hoor! Invoeren op observado.org of waarnemingen.be (met foto's). Dat zal wellicht een Belg (Vlaming/Waal) enthousiasmeren om naar meer drollen te gaan zoeken. En bij een verse drol: opsturen naar Duitsland voor DNA-analyse.


Groeten,
Maurice
admin


En dan invoeren als onzekere Wolf ofzo? En dan als beste verborgen? Hoe pak ik dat aan?
Was een spannende plek ook, allerlei sporen en vogels en planten heel mooi!
Ik ga de krabsporen even apart op het forum zetten.
Groeten,

Jeroen

Maarte5n

#7
Citaat van: woen op mei 17, 2013, 18:25:16 PM
Citaat van: maurice.lahaye op mei 17, 2013, 15:37:52 PM
Puike drol, goede inhoud. Spannend hoor! Invoeren op observado.org of waarnemingen.be (met foto's). Dat zal wellicht een Belg (Vlaming/Waal) enthousiasmeren om naar meer drollen te gaan zoeken. En bij een verse drol: opsturen naar Duitsland voor DNA-analyse.


Groeten,
Maurice
admin


En dan invoeren als onzekere Wolf ofzo? En dan als beste verborgen? Hoe pak ik dat aan?
Was een spannende plek ook, allerlei sporen en vogels en planten heel mooi!
Ik ga de krabsporen even apart op het forum zetten.

zou niet invoeren eerst onthouden waar lag( zie toelichting maurice al zou ik het niet doen naar mijn wile en weten maar goedhun weten gelukkig meer dan ik :).), en info opvragen bijde juiste mensen en als kan een stuk drol in schoon zakje in vriezer of zo vers mogelijk zo snel mogelijk naar een lab sturen of naar een wolven instantie weet niet of je zelf een nederlander bent maar inelkgeval naar de dichtbijzijnste wolven instantie en dan duimendraaien :angel:

Goet Maarten
Maarten vd Berg

Douwe van der Ploeg

Waarom niet (eventueel onder embargo) invoeren?
Douwe van der Ploeg

Maarte5n

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 20, 2013, 20:34:13 PM
Waarom niet (eventueel onder embargo) invoeren?

Maurice zegt gewoon invoeren dan kunnen mensen die drol zien en waar gevonden is en beter zoeken naar meer sporen daar

Groet Maarten
Maarten vd Berg

Douwe van der Ploeg

Ik weet wat Maurice zegt, maar uit jouw vorige post meende ik op te maken dat jij het niet zou invoeren.. Vandaar dat ik me afvroeg waarom niet ;)
Douwe van der Ploeg

Maarte5n

#11
Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 20, 2013, 20:47:50 PM
Ik weet wat Maurice zegt, maar uit jouw vorige post meende ik op te maken dat jij het niet zou invoeren.. Vandaar dat ik me afvroeg waarom niet ;)

Is op andere wolvenforum ook te spraken gekomen, ik waarschuw eerst de exper bij voor mij 100% zekerheid dan pas geef ik door en uiteraard embargo, bij twijfel voor ik liever zoogdier sp in

Groet Maarten
Maarten vd Berg

Douwe van der Ploeg

Ah, ik snap het. Dankje voor je antwoord :)
Douwe van der Ploeg

Maarte5n

Maarten vd Berg