Hoofdmenu

Probleem met upload.

Gestart door Pieter Stolwijk, mei 12, 2013, 21:14:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Stolwijk

Terug van 5 dagen Duitsland, probeer ik zo'n 1000 waarnemingen te uploaden.
Zowel via mobiel internet als via WiFi mislukt dat.
De foutmelding is: "waarnemingen.nl waarnemingen.be, observado.be observado.org: NOK: http://waarneming.nl/pda/obsmapp/upload2.php".
Doe ik iets fout?

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op mei 12, 2013, 21:14:32 PM
Terug van 5 dagen Duitsland, probeer ik zo'n 1000 waarnemingen te uploaden.
Zowel via mobiel internet als via WiFi mislukt dat.
De foutmelding is: "waarnemingen.nl waarnemingen.be, observado.be observado.org: NOK: http://waarneming.nl/pda/obsmapp/upload2.php".

Krijg je echt bovenstaande foutmelding, dus met achter de "NOK:" alleen een url?
Hier komen de waarnemingen nog steeds zeer regelmatig binnen, dus met de verwerking is in ieder geval niets mis.
Probeer je toestel eens helemaal te resetten (batterij er uit en er weer in) en probeer het dan opnieuw.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Probleem inmiddels opgelost. Omdat resetten ook niet werkte, ben ik in de lijst waarnemingen gaan kijken of er iets ongewoons was te vinden. Dat bleek zo: bij een waarneming was bij aantal een getal van 8 (of misschien wel meer) cijfers ingevuld. Toen ik dat had gewijzigd (in 1), lukte de upload onmiddellijk. Hoe daar zo'n raar getal in is gekomen weet ik niet, maar zal wel aan mij liggen. Ook in het commentaarveld stond wartaal die ik heb gewist; maar daar heeft het vermoed ik niks mee te maken.
Dank voor het meedenken.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

SlechtValk

Citaat van: Pieter Stolwijk op mei 13, 2013, 00:59:43 AM
... maar daar heeft het vermoed ik niks mee te maken.

Wartaal kan gebeuren als je de telefoon niet lockt, maar dat het uploaden daardoor mislukt noem ik een bugje... (En ik weet zeker dat Alex daar naar gaat kijken. Op zijn minst om een meer informatieve foutmelding te geven, maar hem kennende ook om een soort beveiliging voor extreem grote aantallen in te bouwen.)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op mei 13, 2013, 00:59:43 AM
Probleem inmiddels opgelost. Omdat resetten ook niet werkte, ben ik in de lijst waarnemingen gaan kijken of er iets ongewoons was te vinden. Dat bleek zo: bij een waarneming was bij aantal een getal van 8 (of misschien wel meer) cijfers ingevuld. Toen ik dat had gewijzigd (in 1), lukte de upload onmiddellijk. Hoe daar zo'n raar getal in is gekomen weet ik niet, maar zal wel aan mij liggen. Ook in het commentaarveld stond wartaal die ik heb gewist; maar daar heeft het vermoed ik niks mee te maken.
Dank voor het meedenken.

Daar mag de upload uiteraard niet fout over gaan, dus ik zal hier binnenkort naar kijken. Bedankt voor de info!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

als het getal groter is dan 2.147.483.647 dan overtreft dat de max waarde van een integer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter Stolwijk

Begrepen. Maar was wel mijn fout.
Bedankt voor de reacties.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op mei 12, 2013, 21:21:29 PM
Hier komen de waarnemingen nog steeds zeer regelmatig binnen, dus met de verwerking is in ieder geval niets mis.
Bij wnPDA kreeg ik altijd een email, die heb ik de laatste keer bij obsmap niet gekregen. Is dat een instelling?

Alex Kwak

Citaat van: optilete op mei 13, 2013, 19:16:30 PM
Bij wnPDA kreeg ik altijd een email, die heb ik de laatste keer bij obsmap niet gekregen. Is dat een instelling?

Die mails worden altijd verstuurd. Of ze aankomen en niet in je spambak verdwijnen hebben wij niet in de hand.
De laatste mail naar jou is vandaag verstuurd om 09:58
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!