Op persoonlijke titel (bovendien, ik ben geen vogeladmin)
Volgens mij is dit een oeverloze discussie omdat:
1. een setje gebruikers van de site wil een ander nestfoto beleid
2. Een van die mensen opent een topic dat ze een ander beleid willen
3. De vogeladmins van wrn.nl willen op zich best luisteren naar kritiek, maar niet van plan zijn om de mensen die bezwaar hebben hun zin te geven, omdat
3a. het nestfotografie beleid van 2013 pas ge-evalueerd wordt na het broedseizoen (maw; op dit moment gaat er iig nog niets veranderen)
3b. ze niet geneigd zijn om diezelfde gebruikers hun zin te geven aangezien deze al meermalen "de grenzen hebben opgezocht wat betreft beschaafd taalgebruik".
4. om de goede orde te bewaren wordt er met ieder geopend topic een tijd heen en weer gepraat/geargumenteerd, etc, maar de topic openers krijgen niet hun zin.
5. het topic ontspoort uiteindelijk.
6. topic wordt gesloten/verplaatst naar pmr
7. goto 2
Op het gevaar af om aan deze discussie weer een zoveelste nare episode toe te voegen (ik doe altijd mijn best het netjes en respectvol te houden), wil ik hier toch een reactie op plaatsen.
Ik denk dat je in hoofdlijnen gelijk hebt met deze samenvatting, maar ik heb moeite met het feit dat je het doet voorkomen alsof de criticasters grote boemannen zijn die hun zin willen doordrijven, of als kleine kleuters maar blijven stampen en zich bij het minste geringste tot scheldpartijen (oid) verlagen ("grenzen opzoeken van beschaafd taalgebruik")...
Grote kans dat het gaat lijken op een "welles-nietus-discussie", maar vanuit mijn optiek is het eerder andersom. Een klein groepje criticasters doet zijn (m/v) uiterste best om mee te denken over hoe het (in hun ogen) beter zou kunnen, maar krijgt niet veel anders terug dan "gaan we aan het eind van het seizoen evalueren" of "gaan we niet doen". Bovendien wordt er ondertussen niet echt respectvol omgegaan met deze meningen door ze bijvoorbeeld naar het pmr-verdomhokje te verbannen of het topic te sluiten zodra het een kant op gaat die de admins niet wensen.
Volgens mij ligt de volgorde van met name punten 4 t/m 6 dan ook niet altijd zoals je deze hier opsomt en is punt 6 soms eerder oorzaak van punt 5 dan andersom, wat uiteindelijk dan weer 3b veroorzaakt.
Mijn indruk is eerder dat de admins misschien wel willen luisteren naar kritiek, maar op dit punt ongeacht de argumenten zowiso niets willen wijzigen.
Volgens mij werd vorig broedseizoen deze discussie ook al gevoerd, ik ga er vanuit dat de maatregel toen ook geevalueerd is. Ik kan me niet herinneren dat er toen ook maar iets is teruggekoppeld naar de mensen die de wens van een eendrachtiger (en in mijn persoonlijke geval soepeler) beleid neerlegde. Of is dit toen niet geevalueerd?