Melden van nestfotografie ongewenst

Gestart door HPM, mei 11, 2013, 21:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Citaat van: Edwin Schuller op mei 18, 2013, 11:02:21 AM
Citaat van: maurice.lahaye op mei 17, 2013, 19:57:49 PM
Wat, willen we nu harde feiten?  :o . Is het idee of de suggestie van verstoring (door nestfotografie) niet al voldoende om nestfoto's niet toe te staan? Getsie, het zou een enge wereld worden als we ons zouden leiden door de harde feiten......

Hoe dan ook. Het gaat mij er dus niet om of (A) het maken van nestfotografie verstoring geeft, dat geloof ik best. De vraag is of ( B ) het plaatsen van die foto's (want daar gaat het hier immers om) nóg meer verstoring geeft?


Punt A is op zichzelf voldoende reden om geen nestfotografie te plaatsen waardoor wat betreft het beleid hiervoor punt B totaal overbodig is. Wat niet wil zeggen dat een antwoord op punt B niet interessant is. 

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

BaseAid

Ik volg al geruime tijd deze discussie en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een oeverloze discussie vind. Door deel te nemen aan dit forum zijn jullie akkoord gegaan met de gelden regels op dit forum. Een daarvan is dat nestfotografie op dit forum niet getolereerd word. De admins doen hun best om dit te handhaven echter worden daardoor kop van leer terwijl het eigenlijk heel simpel is. Als ik niet akkoord ga met de regels hier dan zoek ik een ander forum waar het wel mag.

maw:

Of je volgt de spelregels die gelden en leert leven met die spelregels.
of je speelt het spelletje niet en dan staat je het jou vrij om het zelf buiten dit forum te proberen.

Het beheer doet nog een poging om jullie democratisch mee te laten besluiten en zelfs daar worden opmerking over gemaakt.

Get a life en deal with it! maar stop met de sfeer te verzieken!


Wees dankbaar voor wat deze vrijwilligers mogelijk maken ipv het onderste uit de kan te willen.
Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

HPM

Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 15:58:05 PM
Ik volg al geruime tijd deze discussie en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een oeverloze discussie vind. Door deel te nemen aan dit forum zijn jullie akkoord gegaan met de gelden regels op dit forum. Een daarvan is dat nestfotografie op dit forum niet getolereerd word. De admins doen hun best om dit te handhaven echter worden daardoor kop van leer terwijl het eigenlijk heel simpel is. Als ik niet akkoord ga met de regels hier dan zoek ik een ander forum waar het wel mag.
...

IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 15:58:05 PM
Ik volg al geruime tijd deze discussie en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een oeverloze discussie vind. Door deel te nemen aan dit forum zijn jullie akkoord gegaan met de gelden regels op dit forum. Een daarvan is dat nestfotografie op dit forum niet getolereerd word. De admins doen hun best om dit te handhaven echter worden daardoor kop van leer terwijl het eigenlijk heel simpel is. Als ik niet akkoord ga met de regels hier dan zoek ik een ander forum waar het wel mag.

maw:

Of je volgt de spelregels die gelden en leert leven met die spelregels.
of je speelt het spelletje niet en dan staat je het jou vrij om het zelf buiten dit forum te proberen.

Het beheer doet nog een poging om jullie democratisch mee te laten besluiten en zelfs daar worden opmerking over gemaakt.

Get a life en deal with it! maar stop met de sfeer te verzieken!


Wees dankbaar voor wat deze vrijwilligers mogelijk maken ipv het onderste uit de kan te willen.

Mee eens!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

BaseAid

Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 16:36:58 PM
IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.

Kan zijn, maar ongeacht of mij nu iets ontgaan is, Als ik lid word van een sportclub dan heb ik me ook aan hun regels te houden. Wees blij dat deze discussie gevoerd KAN worden. De beheerders kunnen even goed zeggen dat het genoeg is en alle discussie onmogelijk maken.
Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

HPM

Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 16:54:10 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 16:36:58 PM
IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.

Kan zijn, maar ongeacht of mij nu iets ontgaan is, Als ik lid word van een sportclub dan heb ik me ook aan hun regels te houden. Wees blij dat deze discussie gevoerd KAN worden. De beheerders kunnen even goed zeggen dat het genoeg is en alle discussie onmogelijk maken.

Je hebt gemist dat het niet om nestfoto's op forum gaat.
Herman van der Meer

BaseAid

Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 17:11:14 PM
Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 16:54:10 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 16:36:58 PM
IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.

Kan zijn, maar ongeacht of mij nu iets ontgaan is, Als ik lid word van een sportclub dan heb ik me ook aan hun regels te houden. Wees blij dat deze discussie gevoerd KAN worden. De beheerders kunnen even goed zeggen dat het genoeg is en alle discussie onmogelijk maken.

Je hebt gemist dat het niet om nestfoto's op forum gaat.


Dan geld de landelijke wetgeving en die zegt: "... niet verstoren van nesten, broedende ...." duidelijk toch?
Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 17:16:56 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 17:11:14 PM
Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 16:54:10 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 16:36:58 PM
IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.

Kan zijn, maar ongeacht of mij nu iets ontgaan is, Als ik lid word van een sportclub dan heb ik me ook aan hun regels te houden. Wees blij dat deze discussie gevoerd KAN worden. De beheerders kunnen even goed zeggen dat het genoeg is en alle discussie onmogelijk maken.

Je hebt gemist dat het niet om nestfoto's op forum gaat.


Dan geld de landelijke wetgeving en die zegt: "... niet verstoren van nesten, broedende ...." duidelijk toch?
Maar fotograferen is ook mogelijk zonder verstoring. Overigens zou je als je echt geen verstoring wilt Wrn.nl kunnen sluiten... Vele waarnemingen zijn niet gedaan zonder verstoring.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

lucasn

Of het nu om foto's op het forumgedeelte van waarneming.nl of waarneming.nl zelf gaat lijkt me niet echt een heel groot verschil. Als we daar al over struikelen...
Groet,
Lucas Nieuweboer

HPM

Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 17:16:56 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 17:11:14 PM
Citaat van: BaseAid op mei 18, 2013, 16:54:10 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 16:36:58 PM
IK ben toch bang dat je iets essentieels ontgaan is.

Kan zijn, maar ongeacht of mij nu iets ontgaan is, Als ik lid word van een sportclub dan heb ik me ook aan hun regels te houden. Wees blij dat deze discussie gevoerd KAN worden. De beheerders kunnen even goed zeggen dat het genoeg is en alle discussie onmogelijk maken.

Je hebt gemist dat het niet om nestfoto's op forum gaat.


Dan geld de landelijke wetgeving en die zegt: "... niet verstoren van nesten, broedende ...." duidelijk toch?

Als je de discussies werkelijk hebt gevolgd zou je moeten weten dat het om dat verstoren gaat en niet om nesten.
Ik geloof niet dat er onder de deelnemers aan deze discussie(s) ook maar iemand is die voor verstoring is en dus ook niet dat er iemand de wet overtreedt. (niet voor het maken van foto's met nesten in ieder geval). Het gaat dus niet om de nationale en internationale wetten. Er bestaat gewoon geen wet die foto's met nesten verbiedt.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: lucasn op mei 18, 2013, 17:31:45 PM
Of het nu om foto's op het forumgedeelte van waarneming.nl of waarneming.nl zelf gaat lijkt me niet echt een heel groot verschil. Als we daar al over struikelen...

Voor een discussie over verstoring is dat niet essentieel, maar als iemand zijn mening geeft en hij begint met vertellen dat hij de discussies heeft gevolgd is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat hij onbekend is met  een dergelijk  'detail'.
Vergeet ook niet dat er geen vastgelegde regels zijn over welke foto's er wel of niet op dit forum geplaatst mogen worden.
Herman van der Meer

Jaap Denee

Ik heb de discussie niet gevolgd, Herman, maar als ik hem zo vluchtig screen dan zie ik je naam wel erg vaak voorbij komen. Zou je ons in een paar regels uit kunnen leggen waar het nu werkelijk wel om gaat? Alvast dank voor je moeite.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Jaap Denee op mei 18, 2013, 17:47:43 PM
Ik heb de discussie niet gevolgd, Herman, maar als ik hem zo vluchtig screen dan zie ik je naam wel erg vaak voorbij komen. Zou je ons in een paar regels uit kunnen leggen waar het nu werkelijk wel om gaat? Alvast dank voor je moeite.

Volgens mij ben ik jouw naam toch wel vaker in deze discussies tegengekomen, Jaap. Doe je dat dan altijd zonder te weten waar het om gaat?

Maar vooruit: In het kort komt het erop neer dat Waarneming.nl foto's met nesten als bewijs van verstoring ziet en daarom in afwijking van de wet zulke nesten verboden heeft, waardoor ook foto's van bijvoorbeeld aalscholverkolonies van 150 meter afstand, paalnesten van Ooievaars van 50 meter afstand en meerkoetnesten opstadse terrasboten van 10 meter afstand worden weggebonjourd. Daar staat dan weer tegenover dat er bijvoorbeeld op de infopagina's dichtbijfoto's van nesten zijn geplaatst, waarvoor achteraf educatie als rechtvaardiging is gegeven. Ook geldt een dergelijk verbod niet op de sites van de Belgusche en internationale tak van Waarneming. Er zijn mensen die het niet eens zijn met dit totaalverbod en met de manier waarop het wordt uitgevoerd.
Als reden voor een totaalverbod op alles wat maar naar nest ruikt geeft Waarneming dat de vele admins niet in staat zijn het verschil te herkennen.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Citaat van: Certhia op mei 18, 2013, 15:05:09 PM
Citaat van: Edwin Schuller op mei 18, 2013, 11:02:21 AM
Hoe dan ook. Het gaat mij er dus niet om of (A) het maken van nestfotografie verstoring geeft, dat geloof ik best. De vraag is of ( B ) het plaatsen van die foto's (want daar gaat het hier immers om) nóg meer verstoring geeft?

Punt A is op zichzelf voldoende reden om geen nestfotografie te plaatsen waardoor wat betreft het beleid hiervoor punt B totaal overbodig is. Wat niet wil zeggen dat een antwoord op punt B niet interessant is.

Nog steeds niemand die ook maar durft te beredeneren (laat staan bewijzen) waarom futiliteit A een invloed zou kunnen hebben op het échte probleem B.

En ondertussen akkeren we lekker door :)
Edwin Schuller

Guus Peterse

Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 18:14:19 PM
In het kort komt het erop neer dat Waarneming.nl foto's met nesten als bewijs van verstoring ziet en daarom in afwijking van de wet zulke nesten verboden heeft, waardoor ook foto's van bijvoorbeeld aalscholverkolonies van 150 meter afstand, paalnesten van Ooievaars van 50 meter afstand en meerkoetnesten opstadse terrasboten van 10 meter afstand worden weggebonjourd. Daar staat dan weer tegenover dat er bijvoorbeeld op de infopagina's dichtbijfoto's van nesten zijn geplaatst, waarvoor achteraf educatie als rechtvaardiging is gegeven. Ook geldt een dergelijk verbod niet op de sites van de Belgusche en internationale tak van Waarneming. Er zijn mensen die het niet eens zijn met dit totaalverbod en met de manier waarop het wordt uitgevoerd.
Als reden voor een totaalverbod op alles wat maar naar nest ruikt geeft Waarneming dat de vele admins niet in staat zijn het verschil te herkennen.
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Waarneming.nl ziet volgens mij foto's met nesten niet per definitie als bewijs van verstoring. Waar het volgens mij uiteindelijk om gaat is dat foto's met nesten op de site de indruk kunnen wekken dat het maken van foto's met nesten gewoon is. En dat daardoor ook nestfoto's die met grote zorgvuldigheid zijn gemaakt, mensen ertoe kunnen brengen op minder zorgvuldige wijze nestfoto's te maken. Met verstoring als gevolg.
En daarmee denk ik ook een antwoord gegeven te hebben op de vraag van Edwin.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

ArjenDrost †

Citaat van: guusp op mei 18, 2013, 21:13:29 PM
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Waarneming.nl ziet volgens mij foto's met nesten niet per definitie als bewijs van verstoring. Waar het volgens mij uiteindelijk om gaat is dat foto's met nesten op de site de indruk kunnen wekken dat het maken van foto's met nesten gewoon is. En dat daardoor ook nestfoto's die met grote zorgvuldigheid zijn gemaakt, mensen ertoe kunnen brengen op minder zorgvuldige wijze nestfoto's te maken. Met verstoring als gevolg.
En daarmee denk ik ook een antwoord gegeven te hebben op de vraag van Edwin.
Lijkt me idd een zeer goede reden om voorzichtig te zijn met nestfotografie. Zeker op een openbaar forum waar niet alleen ervaren fotografen/vogelaars komen, maar ook beginnende.


Groeten, Arjen

Bas vd Burg

#136
Citaat van: guusp op mei 18, 2013, 21:13:29 PM
Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 18:14:19 PM
In het kort komt het erop neer dat Waarneming.nl foto's met nesten als bewijs van verstoring ziet en daarom in afwijking van de wet zulke nesten verboden heeft, waardoor ook foto's van bijvoorbeeld aalscholverkolonies van 150 meter afstand, paalnesten van Ooievaars van 50 meter afstand en meerkoetnesten opstadse terrasboten van 10 meter afstand worden weggebonjourd. Daar staat dan weer tegenover dat er bijvoorbeeld op de infopagina's dichtbijfoto's van nesten zijn geplaatst, waarvoor achteraf educatie als rechtvaardiging is gegeven. Ook geldt een dergelijk verbod niet op de sites van de Belgusche en internationale tak van Waarneming. Er zijn mensen die het niet eens zijn met dit totaalverbod en met de manier waarop het wordt uitgevoerd.
Als reden voor een totaalverbod op alles wat maar naar nest ruikt geeft Waarneming dat de vele admins niet in staat zijn het verschil te herkennen.
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Waarneming.nl ziet volgens mij foto's met nesten niet per definitie als bewijs van verstoring. Waar het volgens mij uiteindelijk om gaat is dat foto's met nesten op de site de indruk kunnen wekken dat het maken van foto's met nesten gewoon is. En dat daardoor ook nestfoto's die met grote zorgvuldigheid zijn gemaakt, mensen ertoe kunnen brengen op minder zorgvuldige wijze nestfoto's te maken. Met verstoring als gevolg.
En daarmee denk ik ook een antwoord gegeven te hebben op de vraag van Edwin.

Guus, volgens mij geef je nu een perfecte uitleg van de betreffende gedragsregel en waarom die is ingesteld door waarneming.nl. Hulde daarvoor want dit is de eerste keer dat ik een goede uitleg lees van een admin mbt de achterliggende gedachte waarom de gedragsregel is ingevoerd :duim: !! Maar de vele discussies gaan niet over de gedragsregel an sich maar meer over de handhaving/naleving/uitvoering daarvan. Althans dat is mijn interpretatie van alles 8) .
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jeroen Nagtegaal

Zeker Bas. Zo verschijnen er op de Wrn.nl Twitter (indirect) oproepjes tot het fotograferen van donsjongen, iets dat minstens zo verstorend is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jaap Denee

Dank, Guus.


@ Herman: dank je voor de moeite van het kort en bondig samenvatten van het probleem zoals jij en enkele anderen dat zien. Guus geeft kristalhelder aan waarom er toch voor een verbod op het plaatsen van nestfoto's op waarneming.nl is gekozen. Daarnaast, en dat is ook al eerder genoemd, zul je met een partieel verbod je in een grijs gebied begeven en altijd discussie krijgen over waar verstoring heeft plaatsgevonden en waar niet. Een totaalverbod in al zijn eenvoud blijkt al lastig voor de admins in stand te houden, laat staan een situatie waarbij je nestfotografie (deels) toestaat en je telkens weer de discussie wordt ingezogen. En dat drukt enorm op het beperkte aantal beschikbare, vrijwillige manuren dat waarneming.nl tot haar beschikking heeft. Manuren die beter ingezet kunnen worden.... Misschien wil je me daarom nog een ding uitleggen, Herman: waarom dan toch deze discussie?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op mei 18, 2013, 21:28:13 PM

Guus, volgens mij geef je nu een perfecte uitleg van de betreffende gedragsregel en waarom die is ingesteld door waarneming.nl. Hulde daarvoor want dit is de eerste keer dat ik een goede uitleg lees van een admin mbt de achterliggende gedachte waarom de gedragsregel is ingevoerd :duim: !! Maar de vele discussies gaan niet over de gedragsregel an sich maar meer over de handhaving/naleving/uitvoering daarvan. Althans dat is mijn interpretatie van alles 8) .

Dat is een onvolledige interpretatie, Bas.
Het gaat aan de ene kant om het onnodig verbieden van sommige foto's en aan de andere kantde  grote en inconsequente gebreken in de handhaving van het totaalverbod. De discrepantie daartussen valt aan geen zinnig mens uit te leggen, in tegenstelling tot het verschil tussen foto's waarop duidelijk geen sprake is van verstoring en foto's waarop dat wel het geval is of die waarop het niet is vast te stellen.

Als de handhaving van een totaalverbod op foto's met nesten enz. goed wordt uitgevoerd, inclusief de inbreuken daarop vanuit Waarneming zelf, zou er al heel wat gewonnen zijn. Dan blijven er alleen maar wat waarnemers over die terecht op hun pik getrapt zijn omdat hun volstrekt onschuldige foto's als zijnde verstorend worden gedumpt, maar ik kan me zo voorstellen dat ze daar milder over zullen gaan denken als ze verteld wordt dat dat vanwege het gemak van de handhaving is en niet omdat hun foto's voor verstoring hebben gezorgd.
Herman van der Meer

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op mei 18, 2013, 22:08:34 PM
Citaat van: Bas vd Burg op mei 18, 2013, 21:28:13 PM

Guus, volgens mij geef je nu een perfecte uitleg van de betreffende gedragsregel en waarom die is ingesteld door waarneming.nl. Hulde daarvoor want dit is de eerste keer dat ik een goede uitleg lees van een admin mbt de achterliggende gedachte waarom de gedragsregel is ingevoerd :duim: !! Maar de vele discussies gaan niet over de gedragsregel an sich maar meer over de handhaving/naleving/uitvoering daarvan. Althans dat is mijn interpretatie van alles 8) .

Dat is een onvolledige interpretatie, Bas.
Het gaat aan de ene kant om het onnodig verbieden van sommige foto's en aan de andere kantde  grote en inconsequente gebreken in de handhaving van het totaalverbod. De discrepantie daartussen valt aan geen zinnig mens uit te leggen, in tegenstelling tot het verschil tussen foto's waarop duidelijk geen sprake is van verstoring en foto's waarop dat wel het geval is of die waarop het niet is vast te stellen.

Als de handhaving van een totaalverbod op foto's met nesten enz. goed wordt uitgevoerd, inclusief de inbreuken daarop vanuit Waarneming zelf, zou er al heel wat gewonnen zijn. Dan blijven er alleen maar wat waarnemers over die terecht op hun pik getrapt zijn omdat hun volstrekt onschuldige foto's als zijnde verstorend worden gedumpt, maar ik kan me zo voorstellen dat ze daar milder over zullen gaan denken als ze verteld wordt dat dat vanwege het gemak van de handhaving is en niet omdat hun foto's voor verstoring hebben gezorgd.

Zoals gezegd is het mijn interpretatie van de hele discussie Herman of je die onvolledig vindt of niet...... En volgens mij zeg ik eigenlijk hetzelfde als jij. De regel is duidelijk maar het gaat bij de uitvoering ervan gewoon niet goed
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jvogels

Op persoonlijke titel (bovendien, ik ben geen vogeladmin)

Volgens mij is dit een oeverloze discussie omdat:

1. een setje gebruikers van de site wil een ander nestfoto beleid
2. Een van die mensen opent een topic dat ze een ander beleid willen
3. De vogeladmins van wrn.nl  willen op zich best luisteren naar kritiek, maar niet van plan zijn om de mensen die bezwaar hebben hun zin te geven, omdat
3a. het nestfotografie beleid van 2013 pas ge-evalueerd wordt na het broedseizoen (maw; op dit moment gaat er iig nog niets veranderen)
3b. ze niet geneigd zijn om diezelfde gebruikers hun zin te geven aangezien deze al meermalen "de grenzen hebben opgezocht wat betreft beschaafd taalgebruik".
4. om de goede orde te bewaren wordt er met ieder geopend topic een tijd heen en weer gepraat/geargumenteerd, etc, maar de topic openers krijgen niet hun zin.
5. het topic ontspoort uiteindelijk.
6. topic wordt gesloten/verplaatst naar pmr
7. goto 2


HPM

Citaat van: jvogels op mei 19, 2013, 20:24:03 PM

Op persoonlijke titel (bovendien, ik ben geen vogeladmin)
...


Je hele verhaal is niet van tioepassing op dit topic en ook niet op het topic waardoor dit topic is ontstaan.
Herman van der Meer

jvogels

Er staat niet voor niets "volgens mij"; iemands mening hoeft van mij niet per se ontkend of bekrachtigd te worden. Maar je hebt deels wellicht gelijk. Dit topic ontspoorde al op de 5e post en is vervolgens niet gesloten of verplaatst.

HPM

#144
Citaat van: jvogels op mei 19, 2013, 21:12:35 PM
Er staat niet voor niets "volgens mij"; iemands mening hoeft van mij niet per se ontkend of bekrachtigd te worden. Maar je hebt deels wellicht gelijk. Dit topic ontspoorde al op de 5e post en is vervolgens niet gesloten of verplaatst.

Als iemands mening duidelijk onjuist is en daardoor een valse voorstelling van zaken geeft mag/moet daar iets van gezegd worden. Niet omdat het zijn mening of omdat zijn mening ongewenst zou zijn of zoiets maar omdat de mening fout is.
In het topic waardoor dit topic ontstond werd het beleid niet bediscussieerd. Er werden ook helemaal niet alleen maar verwijten geuit, zoals door de sluitende admin werd beweerd. Als ik mij goed herinner werden er helemaal geen verwijten geuit. Er werden alleen een paar pro en contra opmerkingen geplaatst (en niet door mij) bij een melding van een nestsituatie. Dat topic was tot verboden gebied voor duscussies verklaard. Dat was alles. Afwijken van het onderwerp van een topic gebeurt honderdduizend keer maar alleen als het over verstoring enz gaat leidt dat kennelijk tot politionele acties. Dat was de aanleiding voor dit topic, wat inderdaad al snel een andere kant op ging dan de bedoeling was.
Herman van der Meer

Jaap Denee

Op persoonlijke titel denk ik rustig te kunnen stellen, Joost, dat dit in het kader van het door jou genoemde puntje 5. nu niet bepaald een handige bijdrage was.


Volgens mij was de rust net redelijk weer gekeerd, de conclusies getrokken/de pijnpunten benoemd... en dan zeilt er een spinnenadmin ongecontroleerd de hoek om. Chapeau!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Martijn Bot

En spinnenadmins, die zullen natuurlijk überhaupt nooit nestfoto's op het web gooien.
Sorry.

simonvb

Citaat van: Martijn Bot op mei 19, 2013, 22:39:06 PM
En spinnenadmins, die zullen natuurlijk überhaupt nooit nestfoto's op het web gooien.
Sorry.


;D
Met vriendelijke groet,

Simon

HPM

Citaat van: Martijn Bot op mei 19, 2013, 22:39:06 PM
En spinnenadmins, die zullen natuurlijk überhaupt nooit nestfoto's op het web gooien.
Sorry.

Dat zou ernstig verstorend zijn.
Herman van der Meer

smaab

RSmabers