Melden van nestfotografie ongewenst

Gestart door HPM, mei 11, 2013, 21:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 13:31:46 PM
Hoe wordt je admin dan? Je kunt niet zomaar iedereen admin maken die het niet met iets eens is toch?
Klopt, maar alleen maar vingertje wijzen lijkt me ook niet de bedoeling, kom dan met een (beter) alternatief
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

DKoppenol

Citaat van: jeroenroelofsen op mei 12, 2013, 16:00:34 PM
Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 13:31:46 PM
Hoe wordt je admin dan? Je kunt niet zomaar iedereen admin maken die het niet met iets eens is toch?
Klopt, maar alleen maar vingertje wijzen lijkt me ook niet de bedoeling, kom dan met een (beter) alternatief

Ja, daar ben ik het ook mee eens! Jammer genoeg wijs ik niet, wil best admin worden..  :angel:
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Tim de Boer

Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 16:05:13 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op mei 12, 2013, 16:00:34 PM
Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 13:31:46 PM
Hoe wordt je admin dan? Je kunt niet zomaar iedereen admin maken die het niet met iets eens is toch?
Klopt, maar alleen maar vingertje wijzen lijkt me ook niet de bedoeling, kom dan met een (beter) alternatief

Ja, daar ben ik het ook mee eens! Jammer genoeg wijs ik niet, wil best admin worden..  :angel:

Dan moet je denk ik sowieso eerst die marmereend van je lijst halen;)
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

DKoppenol

Ha, inderdaad want een admin mag vast niet een soort invoeren die de CDNA nog niet heeft aanvaard. Toch wel respect voor de admins, zij doen ook alleen maar hun best (sommigen misschien iets te veel) en krijgen veel gezeik.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

hiskodevries

Diedert. verdiep je eerst eens in wat onderwerpen voordat je van alles roept.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ArjenDrost †

Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 17:03:52 PM
Ha, inderdaad want een admin mag vast niet een soort invoeren die de CDNA nog niet heeft aanvaard.
Waarom niet? Zij zitten (naast hun drukke en vaak ondankbare werkzaamheden hier) toch ook regelmatig in het veld en zien gelukkig ook wel eens zeldzame dingen. Die mogen zij best invoeren.


Altijd jammer dat door dit soort gezeur admins afhaken... :(

DKoppenol

Citaat van: ArjenDrost op mei 12, 2013, 19:10:22 PM
Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 17:03:52 PM
Ha, inderdaad want een admin mag vast niet een soort invoeren die de CDNA nog niet heeft aanvaard.
Waarom niet? Zij zitten (naast hun drukke en vaak ondankbare werkzaamheden hier) toch ook regelmatig in het veld en zien gelukkig ook wel eens zeldzame dingen. Die mogen zij best invoeren.


Altijd jammer dat door dit soort gezeur admins afhaken... :(

de rest niet gelezen? En lees alsjeblieft eens door het sarcasme heen, bij ons in Drachten houden we daar nogal van, dus dat zal ik wel vaker gebruiken. Ik bedoelde het namelijk, Hisko, in de trant van: "daar zal vast ook wel weer gezeik van komen" dus zo onaardig was het niet bedoeld. Dan de retorische vraag: Wie moet zich nou verdiepen?
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

ArjenDrost †

tip: gebruik niet teveel ironie, sarcasme of andere dubbele boodschappen. Hier op het internet komen die namelijk niet over.


Groeten, Arjen

DKoppenol

o ja, daar heb ik wel vaker last van. bedankt voor de tip.  ;D
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

HPM

Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 20:02:48 PM
o ja, daar heb ik wel vaker last van. bedankt voor de tip.  ;D

Denk dan ook eens aan de tip van Hisko en ikzelf adviseer je om je een beetje aan het onderwerp te houden.
Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: deDVC op mei 12, 2013, 17:03:52 PM
Ha, inderdaad want een admin mag vast niet een soort invoeren die de CDNA nog niet heeft aanvaard. Toch wel respect voor de admins, zij doen ook alleen maar hun best (sommigen misschien iets te veel) en krijgen veel gezeik.

Je mag, admin of niet, alles invoeren wat je maar wilt. Alleen komt er een moment waarop je gevraagd wordt die waarnemingen ook te onderbouwen voor waarneming.nl en/òf voor de CDNA. In jouw geval bijvoorbeeld heb ik bij een paar van je waarnemingen wat vragen gesteld, misschien kun je even de tijd nemen daarop een antwoord te geven? Alvast bedankt.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

SlechtValk

Citaat van: frankneijts op mei 12, 2013, 20:29:55 PM
Je mag, admin of niet, alles invoeren wat je maar wilt. Alleen komt er een moment waarop je gevraagd wordt die waarnemingen ook te onderbouwen voor waarneming.nl en/òf voor de CDNA. In jouw geval bijvoorbeeld heb ik bij een paar van je waarnemingen wat vragen gesteld, misschien kun je even de tijd nemen daarop een antwoord te geven? Alvast bedankt.
Dat is niet waar als het gaat om het invoeren van foto's van nestelende vogels... die zijn uitdrukkelijk verboden (mijns inziens onterecht, maar daar gaat de discussie niet over).
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 11, 2013, 21:51:05 PM
Erop aan spreken is niet genoeg wat mij betreft. Frank is een admin. Dan is het toch onacceptabel dat een Admin dit doet? Ik stel voor om Frank uit zijn adminschap te ontheffen. Immers wordt ook gedreigd waarnemers te verbannen die de regel niet accepteren.
En als er gedreigd wordt met het verwijderen/verbannen van gebruikers die het wel blijven doen, vind ik de reactie van Jeroen Nagtegaal helemaal niet vreemd (het sarcasme was mij niet ontgaan).
Maar wat mij betreft is het alleen maar een bevestiging dat het verbieden van dergelijke foto's een onzinnige regel is, als zelfs admins zich er niet aan (kunnen) houden, waar ben je dan nog mee bezig om dat "(wan)beleid" te verdedigen? (om nog maar te zwijgen over het feit dat hiermee de database over het leven van deze vogels een belangrijk onderdeel mist, namelijk visuele documentatie over nesten).

Tot slot: het is zeer jammer als vrijwilligers dit een aanleiding vinden om hun werk als admin neer te leggen is dat natuurlijk erg jammer (bij deze het verzoek om op die beslissing terug te komen, ongeacht om wie het gaat), maar je weet ook dat je als admin onder een extra vergrootglas ligt en als je dat niet aankan is deze taak misschien niet de beste voor jou...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Dirk van Opheusden

Citaat van: SlechtValk op mei 13, 2013, 02:32:40 AM
Citaat van: frankneijts op mei 12, 2013, 20:29:55 PM
Je mag, admin of niet, alles invoeren wat je maar wilt. Alleen komt er een moment waarop je gevraagd wordt die waarnemingen ook te onderbouwen voor waarneming.nl en/òf voor de CDNA. In jouw geval bijvoorbeeld heb ik bij een paar van je waarnemingen wat vragen gesteld, misschien kun je even de tijd nemen daarop een antwoord te geven? Alvast bedankt.
Dat is niet waar als het gaat om het invoeren van foto's van nestelende vogels... die zijn uitdrukkelijk verboden (mijns inziens onterecht, maar daar gaat de discussie niet over).
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 11, 2013, 21:51:05 PM
Erop aan spreken is niet genoeg wat mij betreft. Frank is een admin. Dan is het toch onacceptabel dat een Admin dit doet? Ik stel voor om Frank uit zijn adminschap te ontheffen. Immers wordt ook gedreigd waarnemers te verbannen die de regel niet accepteren.
En als er gedreigd wordt met het verwijderen/verbannen van gebruikers die het wel blijven doen, vind ik de reactie van Jeroen Nagtegaal helemaal niet vreemd (het sarcasme was mij niet ontgaan).
Maar wat mij betreft is het alleen maar een bevestiging dat het verbieden van dergelijke foto's een onzinnige regel is, als zelfs admins zich er niet aan (kunnen) houden, waar ben je dan nog mee bezig om dat "(wan)beleid" te verdedigen? (om nog maar te zwijgen over het feit dat hiermee de database over het leven van deze vogels een belangrijk onderdeel mist, namelijk visuele documentatie over nesten).

Tot slot: het is zeer jammer als vrijwilligers dit een aanleiding vinden om hun werk als admin neer te leggen is dat natuurlijk erg jammer (bij deze het verzoek om op die beslissing terug te komen, ongeacht om wie het gaat), maar je weet ook dat je als admin onder een extra vergrootglas ligt en als je dat niet aankan is deze taak misschien niet de beste voor jou...

Ja zeg. En een scheidsrechter die er niet tegen kan dat 'ie voor van alles wordt uitgemaakt of zelfs voor fysiek geweld moet vrezen, die is misschien ook niet zo geschikt voor die taak? Ja natuurlijk is dat iets heel anders en gaat de vergelijking op heel veel punten mank. Maar het zou vast al schelen als mensen zich wat vaker probeerden te verplaatsen in een ander (een admin bijvoorbeeld).
Dirk van Opheusden

hiskodevries

Wat ook kan als je het niet eens bent met het beleid je boeltje oppakt en emigreert naar een andere waarnemingen verzamelplaats of zelf iets maakt wat geheel naar je eigen wens is.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: Dirk van Opheusden op mei 13, 2013, 16:32:07 PM
Ja zeg. En een scheidsrechter die er niet tegen kan dat 'ie voor van alles wordt uitgemaakt of zelfs voor fysiek geweld moet vrezen, die is misschien ook niet zo geschikt voor die taak? Ja natuurlijk is dat iets heel anders en gaat de vergelijking op heel veel punten mank. Maar het zou vast al schelen als mensen zich wat vaker probeerden te verplaatsen in een ander (een admin bijvoorbeeld).

Ik denk dat als je ervoor kiest om scheidsrechter (of politieagent, of admin op een druk forum/drukke site) te worden, dat je bewust moet zijn en accepteert dat je het soms niet iedereen naar de zin kan maken en dit soms tot (hevige) onenigheid zal leiden. Soms zelfs tot het uitgemaakt worden voor rotte vis (in dat geval vind ik sancties ook helemaal niet vreemd) (fysiek geweld lijkt me uit den bozen).

Laat ik erg duidelijk zijn: ik keur dit absoluut niet goed, maar je hebt in zo'n positie een voorbeeldfunctie en moet er dus naar mijn mening wel rekening mee houden en mee kunnen omgaan (het bijltje erbij neergooien is in mijn ogen niet ermee omgaan).

Verplaatsen in iemand anders is inderdaad erg belangrijk, maar ook hiervan denk ik dat je dat meer mag verwachten van een admin (omdat die er vaker mee te maken heeft) dan van iemand die hier een enkele keer komt en ook geen officiele verantwoordelijkheden heeft. Dit neemt naar mijn mening nooit weg dat we allemaal respectvol met elkaar om zouden moeten gaan.

Ik weet niet wat er allemaal achter de schermen nog besproken is en ik lees ook niet elk bericht/topic op het forum even grondig, maar volgens mij zijn de discussies over dit onderwerp (hoewel soms heftig) over het algemeen wel respectvol gevoerd zijn. Als iemand het daar niet mee eens is lijkt me de beste weg om dit in privéberichten met de betreffende persoon te bespreken (en eventueel als het vaker voorkomt dit aan de beheerders te melden).

Citaat van: hiskodevries op mei 13, 2013, 16:44:56 PM
Wat ook kan als je het niet eens bent met het beleid je boeltje oppakt en emigreert naar een andere waarnemingen verzamelplaats of zelf iets maakt wat geheel naar je eigen wens is.

Ik heb je deze opmerking (en soortgelijke) al vaker zien maken, en als ik de mogelijkheid had (geld/kennis etc) zou ik het misschien wel doen, maar voor de meeste mensen hier, is dit niet echt een realistische optie.

Toevallig kwam ik gister het interview tegen waaruit onderstaand fragment komt (en dat heeft hier volgens mij ook een beetje mee te maken):

CiteerEen andere sterke troef van Waarneming.nl is het forum, waar ieder over zowat vanalles en nog wat zijn zegje kan doen. Fora zijn in van tegenwoordig, een internetmode zeg maar.

Het forum heeft voor- en nadelen. Het grootste voordeel is dat je een direkt contact hebt met een groot aantal gebruikers. Dit contact kost wel heel veel tijd van de beheerders. Elke vraag moet beantwoord worden. Maar in toenemende mate zie je wel dat gebruikers onderling elkaars vragen beantwoorden. Dan kost het nog steeds tijd want dan moet je checken of de antwoorden kloppen. Gelukkig hebben we een vrij groot team (30-100) die ook het forum in de gaten houdt.

Er komt bij de evolutie van Waarnemingen.nl uiteraard ook veel input van vrijwilligers, zeg maar de waarnemers zelf. Door het te gebruiken leer je de mogelijkheden kennen alsook, en vooral, de verbeteringen en nieuwigheden die nog zouden moeten uitgevoerd worden. Ik herinner me voor de start van Waarnemingen.be dat Overmeerse Vogels als proefkonijn werd gebruikt om allerhande functionaliteiten te testen... De inbreng van de mannen (en vrouwen) in het veld lijkt me cruciaal te zijn bij de verdere ontwikkeling van de invoermodule, niet?

Waarneming.nl is volledig opgezet door de inbreng door de gebruikers. Zonder deze mensen was veel functionaliteit niet aanwezig.

Bron: http://www.overmeersevogels.be/interview5.htm

Waarneming.nl heeft inmiddels een vrij grote gebruikersgroep (en terecht volgens mij), maar deze voorsprong maakt het starten van een nieuw soort waarneming-site een extra moeilijke opgave. Daarom lijkt mij voorstellen doen tot veranderingen/verbeteringen (zowel in site als in beleid) een realistischer weg voor de meeste gebruikers hier. Volgens mij is juist DIT één van de sterke punten van het forum bij deze site.

EDIT: omg het is weer een heel verhaal geworden, dat was ik helemaal niet van plan :D
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

CiteerDaarom lijkt mij voorstellen doen tot veranderingen/verbeteringen (zowel in site als in beleid) een realistischer weg voor de meeste gebruikers hier
Daar wordt dan ook goed naar geluisterd.
Maar aanvallen op admins horen daar niet bij.
Kletspraat als dat deze mensen zich maar moeten wapenen tegen alle rotte vis die ze over zich heen krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
De twee personen die zich terug getrokken hebben waren zo`n 20 uur per week aktief voor jullie.
Met dank aan een paar opgewonden standjes die , zodra het even niet loopt zoals ze het zelf willen, gelijk van leer trekken. Dat is nu gewoon basta.


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op mei 14, 2013, 08:16:57 AM
Kletspraat als dat deze mensen zich maar moeten wapenen tegen alle rotte vis die ze over zich heen krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
De twee personen die zich terug getrokken hebben waren zo`n 20 uur per week aktief voor jullie.
Met dank aan een paar opgewonden standjes die , zodra het even niet loopt zoals ze het zelf willen, gelijk van leer trekken. Dat is nu gewoon basta.

Ik blijf van mening dat als je een dergelijke "publieke"/voorbeeld functie bekleed, je er donder op kan zeggen dat je soms kritiek krijgt, zolang dit respectvol gebeurt vind ik dat je daar mee om zou moeten kunnen gaan.

Volgens mij is er in deze discussie niet onrespectvol gesproken (waarbij ik me kan voorstellen dat als je de sarcastische "toon" niet herkende een opmerking over het afnemen van adminrechten misschien verkeerd opgevat kan worden). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij was de bedoeling van deze opmerking om te laten zien dat er nogal scheef met de situatie omgegaan wordt. Aan de ene kant (als een gebruiker dergelijke foto's plaatst) dreigementen om accounts te bannen/verwijderen, aan de andere kant een admin (die mijns inziens het goede voorbeeld zou moeten geven) die "vermanend toegesproken" wordt.

Ik heb de indruk dat de mensen die in deze discussie als criticasters gezien worden, zich misschien juist wel meer zouden willen inzetten voor waarneming.nl (en het forum) mocht hier behoefte aan zijn (door het wegvallen van admins). Ik zal voor mezelf spreken: voor zover ik dat kan wil ik (indien daar behoefte aan is) graag bijdragen, alleen twijfel ik of mijn kennis/ervaring daarvoor toereikend is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Guus Peterse

Citaat van: SlechtValk op mei 14, 2013, 23:58:40 PM
Aan de ene kant (als een gebruiker dergelijke foto's plaatst) dreigementen om accounts te bannen/verwijderen, aan de andere kant een admin (die mijns inziens het goede voorbeeld zou moeten geven) die "vermanend toegesproken" wordt.
Geen enkele gebruiker die een keer een dergelijke foto plaatst, wordt gedreigd met verwijdering van zijn/haar account. Dat zou hooguit kunnen gebeuren als iemand herhaaldelijk en ook na waarschuwingen doorgaat met het plaatsen van nestfoto's.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

#48
Citaat van: SlechtValk op mei 14, 2013, 23:58:40 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 14, 2013, 08:16:57 AM
Kletspraat als dat deze mensen zich maar moeten wapenen tegen alle rotte vis die ze over zich heen krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
De twee personen die zich terug getrokken hebben waren zo`n 20 uur per week aktief voor jullie.
Met dank aan een paar opgewonden standjes die , zodra het even niet loopt zoals ze het zelf willen, gelijk van leer trekken. Dat is nu gewoon basta.

Ik blijf van mening dat als je een dergelijke "publieke"/voorbeeld functie bekleed, je er donder op kan zeggen dat je soms kritiek krijgt, zolang dit respectvol gebeurt vind ik dat je daar mee om zou moeten kunnen gaan.

Volgens mij is er in deze discussie niet onrespectvol gesproken (waarbij ik me kan voorstellen dat als je de sarcastische "toon" niet herkende een opmerking over het afnemen van adminrechten misschien verkeerd opgevat kan worden). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij was de bedoeling van deze opmerking om te laten zien dat er nogal scheef met de situatie omgegaan wordt. Aan de ene kant (als een gebruiker dergelijke foto's plaatst) dreigementen om accounts te bannen/verwijderen, aan de andere kant een admin (die mijns inziens het goede voorbeeld zou moeten geven) die "vermanend toegesproken" wordt.

Ik heb de indruk dat de mensen die in deze discussie als criticasters gezien worden, zich misschien juist wel meer zouden willen inzetten voor waarneming.nl (en het forum) mocht hier behoefte aan zijn (door het wegvallen van admins). Ik zal voor mezelf spreken: voor zover ik dat kan wil ik (indien daar behoefte aan is) graag bijdragen, alleen twijfel ik of mijn kennis/ervaring daarvoor toereikend is.
Stefan, je probeert het nou voor te doen of Jeroen op een subtiele, licht sarcastische wijze het ongelijk en eventueel dubbele moraal van de admins aan wilde tonen. Nou, ik heb Jeroen de laatste jaren als forumgebruiker goed gevolgd en ik kan je verzekeren dat een dergelijke aanpak niks voor hem is. Sterker: helemaal niemand heeft dat erin herkend, zelfs zijn medestanders in deze discussie niet, getuige hun reacties. Feit is dus dat Jeroen gewoon keihard om het (admin-)hoofd van Frank v.d. Meer vroeg. Dat is niet "subtiel", niet "sarcastisch", al helemaal niet "respectvol" maar gewoon lomp. Wat niet wegneemt dat hij er zelf ook wel spijt van heeft en we het hem dus ook weer niet te lang moeten nadragen. Dat wil echter niet zeggen dat we het dan achteraf maar moeten goedpraten.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

De foto van Frank valt natuurlijk uit de toon in het momenteel beoogde beleid maar dat lijkt me voor critici van dat beleid geen reden om daarvoor zijn adminhoofd te eisen.
Voor mij was het de zoveelste inconsequentie maar er valt van buitenaf niet te bepalen of er al dan niet een speciale reden voor hem was om zo'n foto te plaatsen.
Herman van der Meer

BramtK

Als ik het goed begrijp, is er eigenlijk niet zo veel aan de hand.


Het voornaamste probleem is dat we met nestfotografie zitten en dat we met zijn allen maar moeilijk tot een regel komen die voor een ieder acceptabel is. Vooral omdat mensen steeds maar weer komen met die ene foto van een Meerkoetennest 'waar de mensen tot op enkele meters langs lopen, dus hoe kan er nu sprake zijn verstoring'. Begrijp ik het zo goed?
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: BramtK op mei 15, 2013, 11:03:16 AM
Als ik het goed begrijp, is er eigenlijk niet zo veel aan de hand.


Het voornaamste probleem is dat we met nestfotografie zitten en dat we met zijn allen maar moeilijk tot een regel komen die voor een ieder acceptabel is. Vooral omdat mensen steeds maar weer komen met die ene foto van een Meerkoetennest 'waar de mensen tot op enkele meters langs lopen, dus hoe kan er nu sprake zijn verstoring'. Begrijp ik het zo goed?


Daar komt het wat mij betreft op dat punt wel ongeveer op neer. Zie dit topic
Het probleem van 'de andere kant' bekeken is het bepalen van van wat duidelijk niet vertorend is.

Overigens was de aanleiding voor dit topic niet een discussie over wat wel en wat niet verstorend is maar de manier waarop administratief telkens met zulke discussies wordt omgegaan.
Herman van der Meer

Certhia

Ik vind de regel " geen nestfotografie " op een site als deze hele verantwoord. Daar vallen dan ook al die meerkoetnesten onder, los van het feit of die wel of niet verstoorbaar zijn. Er hoeft toch niet op elke regel een uitzondering te zijn? Wie verliest hier nou wat mee? Is het werkelijk zo verschrikkelijk dat jouw foto van een broedende zwaan, meerkoet, wilde eend (we kennen allemaal wel van die 'schijnbaar?' onverstoorbare gevallen) niet geplaatst wordt als je weet dat er gewoonweg duidelijke regelgeving is?
Maak het niet moeilijker dan het is, mensen. Geen nestfotografie, punt. Makkelijk te onthouden en makkelijk te monitoren en ook te handhaven lijkt me.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

JohanvantBosch

Ik ben het eigenlijk wel met Marc eens, omdat het de enige regel is die volledig helder is en hanteerbaar zonder discussie. Dan is het maar jammer van die foto van dat ekster of reigernest waarvan je zeker weet dat het niet is verstoord.

BramtK

Ik vind dat ook de beste optie.

(En ja, dan moet ik nog een foto uit mijn overzicht halen.)
Groeten,

Bram ter Keurs

ArjenDrost †

Ja, uit ervaring weet ik hoe lastig het is om regels te handhaven waarop allerlei uitzonderingen zijn. Dit is duidelijk. Het mag niet.


Kortom, vooral houden zo  :duim:

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

BramtK

Zoals ik hierboven stelde, het probleem is in feite heel simpel. Laten we ons daar eens op concentreren en alle afgeleide zaken even buiten beschouwing laten. Akkoord?
Groeten,

Bram ter Keurs

GMentink

Citaat van: Certhia op mei 15, 2013, 16:04:25 PM
Ik vind de regel " geen nestfotografie " op een site als deze hele verantwoord. Daar vallen dan ook al die meerkoetnesten onder, los van het feit of die wel of niet verstoorbaar zijn. Er hoeft toch niet op elke regel een uitzondering te zijn? Wie verliest hier nou wat mee? Is het werkelijk zo verschrikkelijk dat jouw foto van een broedende zwaan, meerkoet, wilde eend (we kennen allemaal wel van die 'schijnbaar?' onverstoorbare gevallen) niet geplaatst wordt als je weet dat er gewoonweg duidelijke regelgeving is?
Maak het niet moeilijker dan het is, mensen. Geen nestfotografie, punt. Makkelijk te onthouden en makkelijk te monitoren en ook te handhaven lijkt me.
+1



Precies zoals ik in het andere topic ook reeds zei;.


Handhaaf de regel dat het verboden is.
Dan hoef je ook geen discussies te voeren of wel of niet verstoren aan de orde is.