Hoofdmenu

Visdief en Kokmeeuw

Gestart door Caspergr, mei 10, 2013, 18:27:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Vandaag van een visdief en een kokmeeuw aluminium-ringen afgelezen maar beide niet helemaal omdat ze niet wilde draaien...
Visdief: Arnhem
           Holland
     Z    .007??
Kokmeeuw: Vogeltrekstation Arnhem
                 ???0.464??

Bij de visdief begint de ring met de Z maar na de 7 heb ik niks meer kunnen lezen.
Bij de kokmeeuw kunnen er ook vóór en na de afgelezen cijfers nog letter zitten.
Dit is de eerste keer dat ik alu-ringen aflees dus ik weet niet of dit genoeg is of dat het een geval jammer maar helaas is...

Groet, Casper

Jeroen Nagtegaal

Mocht je kans zien om een foto te maken dan is dat zeer waardevol! De Visdief is in elk geval staal in plaats van aluminium. Die andere kan met een 1, 2 of 3 beginnen...

Beide bestaan uit totaal 7 tekens.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Caspergr

Ha Jeroen,

Ik heb veel foto's gemaakt! Dit doe ik altijd voor de zekerheid bij geringde vogels. Maar helaas zie ik op de foto's niet meer cijfers dan ik al zei. Dus dan word het 'em niet...! Maar bedankt!

Casper

Jeroen Nagtegaal

Kun je ze toch plaatsen? Dan kan ik zie aan welke poot de ring zit, het type ring etc. Daardoor zijn enkele series wel uit te sluiten. Zo zijn de stalen ringen van de 37-serie dieper ingeslagen dan de 369-serie etc.
Groet, Jeroen Nagtegaal

Caspergr

Hierbij de visdief

Caspergr

En de kokmeeuw.

Jeroen Nagtegaal

Die Kokmeeuw is een 36-ring. Lijkt me staal. Zou heel goed 3690 kunnen zijn... Die zou dan van Zoetermeer zijn.
Alleen zou die volgens mij een kleurring moeten hebben.
Groet, Jeroen Nagtegaal

Caspergr

Dus in dat geval zou de code 3690464 moeten zijn? En van de visdief kun je niks herleiden?

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Caspergr op mei 11, 2013, 13:11:37 PM
Dus in dat geval zou de code 3690464 moeten zijn? En van de visdief kun je niks herleiden?
Dat is een optie... Alleen moet er een kleurring aanhangen. Dus vermoedelijk is het iets anders. Zeker ben ik er dus niet van. Van die visdief kan ik helaas niet meer maken...
Groet, Jeroen Nagtegaal

Caspergr

Ik heb de code ingevoerd op griel en er kwam inderdaad een vogel uit die in zoeterwoude is geringd. Er staat alleen niet bij of de vogel een kleuring om heeft of niet... Maar dit is wel de eerste terugmelding terwijl hij in 2009 is geringd. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk voor een gekleurringde vogel?

Jeroen Nagtegaal

Uhm... Dat had ik ook al gezien. De vogel is namelijk door 'ons' geringd. Lijkt me handig om toch maar even te vragen je melding weer te verwijderen. Invoeren op griel voordat er zekerheid is, is niet de bedoeling eigenlijk.
Groet, Jeroen Nagtegaal

Caspergr

Zoals ik al zei heb ik eigenlijk altijd alleen maar kleurringen afgelezen dus ik wist niet dat je waarneming niet zelf kan verwijderen op griel... Ik zal het navragen! En bedankt voor de moeite!

Jeroen Nagtegaal

Voor de volgende keer dan. Mocht je er weer hebben, plaats gerust als je foto's!
Groet, Jeroen Nagtegaal

little-W

3690464 is volgens mijn database zonder kleurring geringd, dus het zou om dit individu kunnen gaan (vooral als hij op Starrevaart afgelezen is afgelezen?). Stuur 'm anders nog even apart door naar Frank Majoor (mail[at]frankmajoor.nl).
Van dit beest zijn er overigens ook waarnemingen uit 2010 en 2011.
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Caspergr

Maarten,

Ik heb deze inderdaad afgelezen op de Starrevaart. Ik ga zo de mail sturen, bedankt!