Onbekende paddestoelen.

Gestart door Julian, augustus 22, 2005, 16:40:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Julian

Valt er hier nog wat van te maken?


Genomen op 15 oktober 2004.


Ook op 15 oktober 2004 genomen.


Genomen op 18 april 2004.

M.V.G,
Julian Overweg

laatvlieger

Hoi Julian,

Ik kan er zo een, twee, drie niet wat van maken, maar lees ook even de tips die ik gaf over het fotograferen van Paddestoelen.. (voor de volgende keer, dat je weer padde(n)stoelen fotografeerd).

Ook hier zie je namelijk weer dat je heel snel de neiging hebt om alleen maar een foto van bovenaf te maken terwijl een foto van opzij ook erg informatief kan zijn.

En probeer iets meer te beschrijven: geur, plaats waar ze stonden, de grootte (want dat is op een foto vaak slecht te zien) etc etc. Als je dat doet dan is er vaak heel veel meer van te maken!! (Maar lees dat item over fototips nog eens!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Julian

Wouter, bedankt voor de tips!  :)
De bovenste twee zijn vlak bij elkaar gemaakt, namelijk op een (Hondenpoep)veldje, naast een vijver. Ze waren niet zo heel groot, maar wel iets groter dan de stoeltjes op de laatste foto. Ik heb helaas geen maten.
De onderste is genomen bij mij in de voortuin. Dit waren erg kleine paddestoeltjes. Ik denk dat de foto ongeveer ware grote is. Ik ben helemaal niet op het idee gekomen om er aan te ruiken, helaas. Alle foto's zijn trouwens in Hardenberg gemaakt.

Groetjes,
Julian Overweg

han.endt

#3
De bovenste foto ziet er wel erg honingzwammerig uit, maar ik durf niet te zeggen welke. Hij staat waarschijnlijk op een stuk dood hout net onder de grond, dode wortel of zoiets.

Han.

laatvlieger

#4
de middelste lijkt me trouwens een Collybia spec.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Julian

#5
Deze vondt ik ook nog...
Is hier dan nog wat van te maken?
Gemaakt op 15-10-2004 bij de anderen van die datum in de buurt.

Groeten,
Julian Overweg

han.endt

De laatste zijn Gewone Zwavelkopjes.

Han.

Julian

CiteerDe laatste zijn Gewone Zwavelkopjes.

Han.
Bedankt!  :duim:
Groeten,
Julian Overweg

Julian

#8
En weet iemand deze? :mellow:
Een soort Bovist?

Groetjes,
Julian Overweg

mcbud

Grappig, kom net binnen met een foto van iets dat er erg op lijkt. Mijn gidsje suggereert Aardappel bovist; Scleroderma citrina.
groet

Marc Budding

Julian

CiteerMijn gidsje suggereert Aardappel bovist; Scleroderma citrina.
Ik dacht eigenlijk ook al een beetje aan aardappelbovist... Maar ik had het gevoel dat een aardappelbovist te grote vlekken heeft voor deze paddestoel...  :huh:
Maar ja, ik ben echt een beginner op het gebied van paddestoelen, dus ik weet het niet...

Misschien dat iemand anders er zekerheid over kan geven?  B)

Groetjes,
Julian Overweg

han.endt

Het gaat hier om Kleine Aardappelbovisten, Scleroderma areolatum.

Han.

Julian

CiteerHet gaat hier om Kleine Aardappelbovisten, Scleroderma areolatum.
Heel erg bedankt!  :duim:

Groetjes,
Julian Overweg

Julian

#13
Weet iemand de naam van deze paddestoeltjes? Ik heb twee groepjes van dit soort gezien vlak bij elkaar. Eén daarvan zat bij een stukje hout, waarschijnlijk er aan vast. Bij de ander heb ik niet kunnen zien, of hij aan hout vast zat. De foto is van de paddestoelen, waarbij ik geen stukje hout heb gezien. (Vandaag op de foto gezet)

Groetjes,
Julian Overweg

han.endt

Het zijn, of beter waren, zwavelkopjes. Ik neem aan Gewone Zwavelkopjes. Soms zit het hout waar ze op zitten (zaten) net onder de grond.

Han.

Julian

Bedankt, Han!  :duim:

Groeten,
Julian Overweg  

Elachista

#16
CiteerValt er hier nog wat van te maken?


Genomen op 15 oktober 2004.


Ook op 15 oktober 2004 genomen.
Paxillus involutus met daarnaast Dennezwavelkop - Hypholoma capnoides


Genomen op 18 april 2004.
Mycena haematopus (80% zeker)

M.V.G,
Julian Overweg
Zie ^  ;)
Groet,
Tymo

han.endt

Paxillus involutus en Mycena haematopus lijken zelfs in de verte niet op deze soorten.

Elachista

Die mycena is pittig, twijfel tussen M. haematopus en M.polygramma.
Alhoewel vind ik de laatste er toch het dichtste bij zitten.
Involus kun je makkelijk onthouden aan het "gevulde koek"-uiterlijk.
Hygrophoropsis aurantiaca (valse dooierzw.) lijkt er ook op, maar staat nooit in bundels, bij P.involvus wél.
Groet,
Tymo