Duikers Middellandse Zee in Mei

Gestart door MichelK, mei 12, 2013, 11:25:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

MichelK

Gisteren terug gekomen van mijn vakantie in Valras plage. Veel leuke dingen gezien maar1 ding zit me dwars. Op 2 mei stond ik vroeg voor ons vakantiehuisje aan de rand van Valras plage ongeveer 2 kilometer landinwaarts als er twee vogels aan komen vliegen. Het is me eigenlijk direct duidelijk dat het 2 duikers zijn en met wat ik heb waargenomen o.a. stevige rechte snavel, de grootte van de voeten houd ik het op 2 parelduikers. Na deze waarneming begint het eigenlijk gelijk te knagen, zie ik niet iets over het hoofd, wat is de status van de diverse soorten duikers hier in de Middellandse zee etc. etc.. Waar kan ik meer info vinden overde status van duikers in deze omgeving?? Zie ik geen soorten over het hoofd.?? Veel soorten voorbereid, maar nooit aan overvliegende duikers gedacht.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Met vriendelijke groeten,
Michel Kapoen

DKoppenol

Misschien de ANWB vogels van europa even inkijken, staan de soorten van West-Palearctisch gebied in.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

ArjenDrost †

En die zegt dat zowel Parel- als Roodkeelduiker overwinteren in het Middellandse Zeegebied. Ze zouden dan nu eens mogen vertrekken, maar echt ongewoon lijkt het me dus niet.

MichelK

De ANWB gids gaat standaard mee op elke vakantie, maar hier staat niets in over de algemeenheid in de middellandse zee en wanneer ze hier vertrekken. Ook het zoeken naar waarnemingen in deze omgeving heeft tot nu toe niet veel opgeleverd, vandaar mijn vragen.
Met vriendelijke groeten,
Michel Kapoen