Statief bij Lidl

Gestart door Lucas28, mei 05, 2013, 17:49:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lucas28

Interessant geprijsd statief bij de Lidl. Is vooral geschikt voor de mensen die zich afvragen waarom een statief zo duur moet zijn.
Vanaf maandag 6 mei 2013



Ik heb het plaatje uit de folder gescand, ik kan de aanbieding niet op de site van Lidl vinden.

Douwe van der Ploeg

Ja, daarna weet je wel waarom een statief zo duur moet zijn, gok ik.. Vooral het gezwengel zal vast werken :)
Douwe van der Ploeg

Mimino

Voor kleine compactcamera's, op minimale hoogte en bij weinig wind wellicht geschikt, anders zou ik verder zoeken.......
Onzin, dit statief, maar ik ben nou eenmaal wat beters gewend.

En met mijn lengte van bijna twee meter is een statief van 1.58 ook een beetje laag.
En inderdaad, wat is een "zwengelfunctie" ?

En de haak onder aan de middenzuil is er niet voor niets. Daar moet iets zwaars aan worden gehangen om dit "statief" een beetje stabiel te maken.

Advies aan mogelijke kopers: NIET DOEN !
Lidl verkoopt geen goede spullen, alleen goedkope.
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

Lucas28

Ik dacht wel dat ik afkeurende reacties zou krijgen op dit topic.
Er zijn echter genoeg mensen die voor een statief niet net zo veel willen betalen als voor hun camera.
En bedenk: een goedkoop statief is beter dan geen statief.

Zelf heb ik een Manfrotto 144, goedkoop aangeschaft op marktplaats. Maar niet iedereen wil zijn spullen op marktplaats kopen.
Ik heb ook nog een veel lichtere Velbon DV-10. Die gebruik ik erg vaak vanwege het "meeneemgewicht". Het Lidl statief is een beetje te vergelijken met de Velbon.

Verder zijn er gebruikers die "in het veld werken" letterlijk nemen, ze zetten hun statief uit in de modder of op het strand. Dan heeft een goedkoop statief de voorkeur.

Jeroen Nagtegaal

Ik gebruik mijn statief in de grootste zooi... Heb toch €250,- voor mijn Manfrotto voor betaald en het blijft goed werken... Als er erg veel zand of zou tussen zit is het éénmaal je statief uit elkaar halen, goed schoonmaken en weel in elkaar zetten. Dat gat je met een statief van de Lidl niet lukken... Die gaat na éénmaal zand of zout mogelijk niet eens meer in elkaar.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Aad G.

Die gaat inderdaad veel meer frustratie dan voldoening geven,vrees ik sterk.
Voor buiten zou ik hem helemaal afraden,dan zou ik eerder voor een (goedkope) monopod gaan.

KorHaan

€ 16,99 voor een tas met verstelbare schouderband! Kopen en het statief weggooien!  ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

HPM

Citaat van: KorHaan op mei 06, 2013, 21:42:21 PM
€ 16,99 voor een tas met verstelbare schouderband! Kopen en het statief weggooien!  ;D


Zonde. Je kan het altijd nog gebruiken om in een boomloze omgeving je sokken aan te drogen te hangen.
Herman van der Meer

Lowieke

Citaat van: Aad G. op mei 06, 2013, 19:49:40 PM
Die gaat inderdaad veel meer frustratie dan voldoening geven,vrees ik sterk.
Voor buiten zou ik hem helemaal afraden,dan zou ik eerder voor een (goedkope) monopod gaan.
Ik heb een vergelijkbaar statief, weegt geen drol (lichter dan mijn Manfrotto statiefkop) en dat is wel prettig tijdens een veldwandeling van >10km. de spiegelreflex gaat er dan ook niet op, daar is het statief niet voor geschikt, maar een semi compact camera. Prima voor opnamen in en langs de slootkant en het best met gebruik van de zelfontspanner. En dat (plastic) statief kan prima tegen blubber en zand, gewoon achteraf even onderdompelen in de regenton.
Jeroen.

Lucas28

Inderdaad, de poten zijn van plastic.
Nog even over de zwengel: die werd gebruikt bij macro-opnamen om de zoeker heel precies op de hoogte van de lens te brengen. Met de digitale camera's van nu is die functie inderdaad niet meer actueel.

Over de tas: als je een statief gewoon in een fotozaak koopt zit er een kartonnen doos omheen, geen tas. Het is zeer onhandig om met die kartonnen doos door de bossen te struinen.  ;D

Verder, behalve de nostalgische zwengel en de tas ook nog twee waterpassen!  :duim:

KorHaan

Citaat van: Lucas28 op mei 07, 2013, 23:55:00 PM



Over de tas: als je een statief gewoon in een fotozaak koopt zit er een kartonnen doos omheen, geen tas. Het is zeer onhandig om met die kartonnen doos door de bossen te struinen.  ;D




Daarom! Een bruikbare draagtas is nooit weg!  :duim:

Maar je hebt een goed punt en legt de vinger op de zere plek: waarom worden er bij statieven nooit draagtassen standaard meegeleverd?
Mijn laatst aangeschafte statief paste zelfs niet eens in de kartonnen doos, omdat ik er een andere statiefkop op had laten zetten. Beetje armoedig, wel.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo




michel.wissink

Mij is geleerd: de kwaliteit van het statief is net zo belangrijk als dat van de camera.
Als je een merkcamera van 800 Euro op dit statief van 16,99 Euro zet, krijg je foto's van 16,99 Euro...
Voor landschapjes met een compactcamera zal het volstaan.

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

lennartv

Citaat van: michel.wissink op mei 12, 2013, 14:54:14 PM
Mij is geleerd: de kwaliteit van het statief is net zo belangrijk als dat van de camera.
Als je een merkcamera van 800 Euro op dit statief van 16,99 Euro zet, krijg je foto's van 16,99 Euro...
Voor landschapjes met een compactcamera zal het volstaan.


Persoonlijk fotografeer ik bijna alles uit de hand (Ik heb een 200-500 mm lens). Ik ken nog een heleboel mensen die dat ook doen. Toch is de kwaliteit vaak hoger dan 0 euro...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com