voor de liefhebbes van mestsoorten

Gestart door ratje, april 26, 2013, 20:21:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

grietaf

De inhoud van dit bericht kon ik pas zien toen ik ging reageren. Op het eerste gezicht stond er gewoon niets.
Weet iemand hoe dat komt?
Grieta.

ratje

Hoe bedoel je Grieta? Ik had in het topic geen tekst gezet alleen de link, bedoel je dat?

grietaf

Ja, dat bedoel ik inderdaad. Die link was voor mij niet zichtbaar in het bericht. Nog steeds niet trouwens, ik zie alleen een schuifbalk die nergens op reageert.
Grieta.

ratje

Citaat van: grietaf op april 27, 2013, 15:08:10 PM
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Die link was voor mij niet zichtbaar in het bericht. Nog steeds niet trouwens, ik zie alleen een schuifbalk die nergens op reageert.
Grieta.

Oh, dat is vreemd. :-[  Op mijn monitor zie ik de link gewoon. Helaas kan ik je daar niet mee helpen, zo'n techneut ben ik niet

Gert Kremer

Hallo Hannie,
ik zie ook niks. wel onder aan de kolom als ik wil reageren.
Site ... Pdf van Kees Roobeek https://www.pwn.nl/SiteCollectionDocuments

wel heel mooi hoor  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

jokeb

Ik kan de link gewoon zien en gebruiken, leuk document overigens Hannie.

groet,
Joke

ratje

Hebben jullie wel goede monitoren  :P ;D ;D

Kwam het toevallig tegen bij het snuffelen :)

Corryabbink

Hannie ik kan de link ook gewoon zien.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

grietaf

Wat let je om het hem zelf te vragen? Zijn e-mail adres staat in de ledenlijst.
Wat betreft de verspreidingsatlas, die is nooit helemaal tot op dit moment bijgewerkt.
Grieta.

ratje

Citaat van: adinda op april 28, 2013, 11:27:50 AM
Mooi artikel Hannie vraag me af of Kees de gevonden soorten die gedetermineerd zijn heeft aangemeld. Ik kan Hypocopra Merdaria en H. Pervula noch op waarneming noch op Verspreidingsatlas terugvinden terwijl hij ze middels foto's goed heeft gedocumenteerd.

Volgens mij staan deze niet in de lijst. Ik heb er al een vraag over gesteld maar geen antwoord op gekregen. Ik vroeg me af of er een synoniem van zou kunnen zijn. Mij ging het om de Hypocopra brefeldii, door Pilzforum benoemd.

xenion

Kees heeft beide Hypocropa's netjes gemeld, zie de nieuwesoortenlijst op de site van de NMV: http://www.paddestoelenkartering.nl/ > kartering > nieuwesoortenlijst Ook H. brefeldii staat er al tussen.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op april 28, 2013, 18:55:31 PM
Kees heeft beide Hypocropa's netjes gemeld, zie de nieuwesoortenlijst op de site van de NMV: http://www.paddestoelenkartering.nl/ > kartering > nieuwesoortenlijst Ook H. brefeldii staat er al tussen.

Als ik hem bij waaarneming in wil voeren lukt dit niet. Ook bij Google gaf hij geen NL melding.

Gulistan

Hoe moet Martin dat nou weten? Waarom vraag je niet bij diegenen, die er betrokken waren, als je het al zo interessant vindt? Gokje, Henk Huijser heeft wellicht materiaal bewaard. Hij lijkt me professioneel genoeg ervoor.
Groeten van Christiane

ratje

Citaat van: Gulistan op april 29, 2013, 08:59:20 AMHenk Huijser heeft wellicht materiaal bewaard. Hij lijkt me professioneel genoeg ervoor.
Ik wil niet zeuren Christiane maar dat gaat niet altijd zo, zie mijn vondst vorig jaar. Hoewel het lastig kan/zal zijn moet er meer gelijkheid bij nieuwe vondsten zijn denk ik zo.

xenion

Zoals in een ander topic gezegd: materiaal bewaren is niet per definitie noodzakelijk en wij kunnen hier niks veranderen/zeggen over hoe de NMV met de meldingen omgaat, daarvoor moet je bij de NMV zelf zijn.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op april 29, 2013, 18:34:42 PM
Zoals in een ander topic gezegd: materiaal bewaren is niet per definitie noodzakelijk en wij kunnen hier niks veranderen/zeggen over hoe de NMV met de meldingen omgaat, daarvoor moet je bij de NMV zelf zijn.
daar heb je gelijk aan, alleen het omgaan met... zorgt voor verwarring. Als de lijst van de NMV wordt gevolgd hier bij Waarneming en je hebt toch een nieuwe soort die om welke reden dan ook niet door de "keuring" komt ;D  is deze dan voor waarneming ook niet goedbevonden. Ik kan me voorstellen dat er 1 lijn gevolgd wordt, aan de andere kant is het zo dat (voer mijn gevoel) Waarneming door de NMV niet altijd serieus genomen wordt. Anders zou er meer mee gebeuren, denk ik.