blauwborst met afwijkende staart

Gestart door rudi, april 26, 2013, 11:25:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

Ter kennisgeving:
Ik zag op 25 4 een vogel, eerst dacht ik aan een roodstaart achtige, later zag ik dat het een blauwborst was.Als kenmerk zag ik eerst de staart, die was uitgespreid en had een donkere (zwarte?) lengte streep over de staart als bij een tapuitachtige.Thuis gekomen even in het boek gekeken, een blauwborst hoort geen lengte streep in de staart te hebben!
De locatie was westerbroekse made polder.
vr gr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

rudi

Bedankt voor de reaktie Joost!
Had ik het toch goed gezien die donkere streep! In het vogelboek van de ANWB, staat de staart niet afgebeeld of vermeld.
Het was dus toch een gewone..
Weer wat geleerd!
vr gr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

joostheeremans

Ik weet niet welke druk jij hebt, ik heb zelf een oudere maar daar staat rechtsonderin een plaatje van een vliegende blauwborst waarop die streep te zien is.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

rudi

Hallo Joost,
ik heb een nieuwe, er staat wel een afbeelding van de staart maar niet zo donker als dat ik het zag in het veld, ik twijfelde nog even of ikinaast de blauwborst misschien een nachtegaal heb gezien, maar dat is me te toevallig..
De streep in het boek is donker bruin, ik zag (vrijwel) zwart.De oranje staart was meer oranje dan bruin zoals afgebeeld.
Aangezien ik enigszins beginner ben, ik ben nog maar net begonnen in de natuur, voorheen alleen in een park of woonwijk waargenomen, denk ik dat de conclusie is dat ik een gewone blauwborst zag!
Bedankt voor de info en tot een volgende keer
rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer