SONY DEV-50; digitale verrekijker 2.0

Gestart door KorHaan, april 25, 2013, 03:02:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

https://blog.sony.com/press/sony-introduces-smaler-lighter-weatherproof-digital-recording-binoculars-for-premium-hd-video-capture/


http://www.youtube.com/watch?v=iuhKRI4R630&feature=player_detailpage



Na de DEV-3 en de DEV-5 komt SONY in juni op de markt met de verbeterde versie, de DEV-50.
Handzamer en lichter (735 gram), 0,8 tot 25x zoom, het wordt nu toch wel interessant...
Ik zou graag eens uitgebreid door dit dingetje willen kijken.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Timo Roeke

Kijk, dat klinkt al een stuk interessanter dan het oude ding. Kunnen we niet een keer samen gaan Ronald? :)

Grootste verbetering is sowieso de afmeting en het gewicht. Bovendien is het ding waterafstotend en stofvrij.
Maar het hele gedoe met 3D filmen 3D foto's snap ik niet. En jammer van die prijs :)

KorHaan

#2
Citaat van: Timo Roeke op april 25, 2013, 14:19:43 PM
Kijk, dat klinkt al een stuk interessanter dan het oude ding. Kunnen we niet een keer samen gaan Ronald? :)

Grootste verbetering is sowieso de afmeting en het gewicht. Bovendien is het ding waterafstotend en stofvrij.
Maar het hele gedoe met 3D filmen 3D foto's snap ik niet. En jammer van die prijs :)



Hoi Timo,


Dat van die 3D snap ik ook niet, want op foto/videogebied ben ik een kruk; maar een vogel zien, vervolgens inzoomen, en er een foto of filmpje van maken, lijkt me geweldig.


Ik vraag me af hoe dat zit met die automatische scherpstelling; dat je net de vogel in beeld hebt en dat dat ding zich vervolgens scherpstelt op een tak ervoor... Dat moet toch ook wel handmatig te regelen zijn, hoop ik.


Ik hoop ook, dat deze nieuwe dingen aanslaan, en verder verbeterd worden. Meer vergroting bij goede stabilisatie zou natuurlijk geweldig zijn. Omdat ik de Canon 10x30 IS en de 18x50 IS heb gehad, ben ik uitermate benieuwd hoe goed de stabilisatie op de DEV-50 is. Als die beter is dan van de Canons ( die met vari-hoek-prisma's werken, aangestuurd door sensoren) dan overweeg ik de aanschaf van dit electronische gadget in de toekomst.


Maar eerst maar eens uitproberen. Ik denk dat ze op de Birdfair in augustus wel te bewonderen zijn. Tot die tijd zing ik het wel uit met mijn oude glaswerk.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


KorHaan

Ik word nu toch wel heel erg ... hoe zal ik het zeggen ...  rete-benieuwd naar dat ding!
Het zal geen scoop gaan vervangen, maar het komt wel dicht in de buurt.



De Optical SteadyShot ziet er eigenlijk ook best goed uit, voorzover ik dat met de kennis en ervaring van de Canon 18x50 IS kijker kan bepalen. Maar dat wil ik wel echt in de praktijk zien.

Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo