Boomvalk

Gestart door peter66, april 17, 2013, 21:03:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter66

Vanmiddag maakte ik een korte stop bij hm-paal 6.1 en zag op grotere afstand een valk op een paaltje zitten. Gehinderd door luchttrilling heb ik een aantal foto's kunnen maken. Vooralsnog houd ik het op een boomvalk, maar als ik goed inzoom en de kenmerken duidelijk naloop sluit ik roodpootvalk niet uit. Kan iemand hier een zekere boomvalk van maken ?
http://waarneming.nl/waarneming/view/75203756#
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Rikstar

Hoi Peter,

Apart beestje inderdaad maar doet mij zo niet even aan een boomvalk denken.
Waarom geen Smelleken?
In neig eerder naar dat of inderdaad een Roodpootvalk.
Edit: even uitleggen waarom ik niet aan Boomvalk denk; Te lichtbruine mantelkleur, De Jizz en ook het kopprofiel doet mij niet erg aan een Boomvalk denken.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Dirk van Opheusden

Maar voor een vrouw roodpoot zou ik een lichtere kop verwachten.
Dirk van Opheusden

frankneijts

Citaat van: Rikstar op april 18, 2013, 10:51:19 AM
Hoi Peter,

Waarom geen Smelleken?
Edit: even uitleggen waarom ik niet aan Boomvalk denk; Te lichtbruine mantelkleur, De Jizz en ook het kopprofiel doet mij niet erg aan een Boomvalk denken.

Smelleken kan hier eenvoudig worden uitgesloten: die heeft veel kortere vleugels/langere staart. Door de onscherpte zijn kleuren (sterk beinvloed door de kleur van het pijpestrootje) en vorm (dus ook 'jizz') hier erg onbetrouwbaar denk ik: verder zie ik niks dat Boomvalk zou uitsluiten.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

Hoi Frank,

Ik geef je gelijk dat een smelleken kortere vleugels/langere staart moet hebben. Ga dus mee dat het geen Smelleken betreft.

Citaat van: frankneijts op april 18, 2013, 13:02:49 PM
Citaat van: Rikstar op april 18, 2013, 10:51:19 AM
Hoi Peter,

Waarom geen Smelleken?

Smelleken kan hier eenvoudig worden uitgesloten: die heeft veel kortere vleugels/langere staart. Door de onscherpte zijn kleuren (sterk beinvloed door de kleur van het pijpestrootje) en vorm (dus ook 'jizz') hier erg onbetrouwbaar denk ik: verder zie ik niks dat Boomvalk zou uitsluiten.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre