Hoofdmenu

2 meeuwen langs de Maas

Gestart door Kaja, april 21, 2007, 15:29:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kaja

Zijn dit 2 Pontische meeuwen??
Ik dacht eigelijk dat de adulte meeuw een Stormmeeuw was maar hij had rood op de snavel en hij leek me groter.

Ze zaten langs de Maas in Zuid-Limburg.

Kaja

De onvolwassen meeuw in vlucht:

Ies Meulmeester

Het lijken mij 2 Stormmeeuwen. Als je bijv. naar het vluchtplaatje kijken zie je op de buitenste 2 handpennen van de adulte vogel(P9 en P10) erg veel wit wat dus een kenmerk is voor Stormmeeuw.

Vergelijk hier eens mee(en andere stormmeeuw foto's op de site): http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=31873
Waarom dacht je Pontische Meeuw??

Kaja

Hier alletwee de meeuwen zittend:

Kaja

CiteerWaarom dacht je Pontische Meeuw??

De onvolwassen vogel vond ik sowiso te groot en ik vond dat ie een te zware snavel had (en als ik naar die foto van waarneming.nl kijk isie presies hetzelfde alleen vind ik dat die van mij een zwaardere snavel had)

De adult vogel had duidelijk een rode gonyshoek (op de plek waar normaal de gonyshoek zit want die was er niet of nauwelijks)
Maar die leek wel kleiner dan de onvolwassenvogel en daarom vond ik t raar, want volgensmij hebben alleen storm en pont donkere ogen en dat had deze ook.

Als ik zo een beetje vergelijk met andere fotos kom ik idd uit op stormmeeuw maar die rode vlek op de snavel vind ik dan raar.

maartenwielstra

Heel vreemd. Ik zie toch echt 2 Stormmeeuwen. Misschien had ie wat vissenbloed aan de snavel? Pontische heeft ook veel wit aan de buitenste hp's trouwens.

Kaja

oke , 2 stormmeeuwen
Maar hier die rode snavel: (dat wat op de foto donker is was in het echt rood)

Ies Meulmeester

Vreemd die snavel dan, als ie echt rood is heeft ie mischien in 1 of andere rotzooi gezeten. Maar zo rood ziet het er op de foto ook niet uit.
Zeker Maarten, maar ik vond dit toch wel erg veel ;)

Kaja

Oke,
De vorige keer was ik ook al de fout in gegaan door een stormmeeuw met rood op de snavel :rolleyes: