Vleermuis onbekend

Gestart door EdwinK, april 13, 2013, 19:31:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

EdwinK

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/75059597
Vleermuis spec. - Chiroptera spec. gezien op 2013-04-13 Heemskerk - Landgoed Marquette
Foto's:


Ik heb eventueel meer foto's mochten bepaalde kenmerken op deze foto ontbreken.

Bij voorbaat dank,
Edwin Kerssens

Bart van Hoogstraten

Lijkt me Rosse Vleermuis Edwin. Volgens mij de eerst gedocumenteerde van het jaar. (Ik heb ze bij mij tegenover maar nog niet gezien dit jaar). Prachtige plaat trouwens!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rob Koelman

#2
Dit lijkt me op grond van de vorm van de snuit en de oren een dwergvleermuis, vermoedelijk een gewone (vanwege donkere snuit).

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 13, 2013, 21:15:15 PMLijkt me Rosse Vleermuis Edwin. Volgens mij de eerst gedocumenteerde van het jaar
Er zijn dit jaar al eerder rosse vleermuizen gemeld op waarneming.nl; de eerste op 3 maart.

Goede foto overigens!


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

EdwinK

Bedankt, ik heb geen foto waarbij de kleur van de snuit duidelijker zichtbaar is.
Ik heb de originele foto sterker gecropt en iets lichter gemaakt en dan komt er het volgende uit :



Denk niet dat deze foto meer duidelijkheid geeft ...

Vriendelijke groeten,
Edwin Kerssens

Rob Koelman

Citaat van: EdwinK op april 14, 2013, 19:05:02 PMDenk niet dat deze foto meer duidelijkheid geeft ...

Jawel hoor!

Op grond van de crop durf ik hier wel een gewone dwergvleermuis van te maken.

Maar wellicht wil één van de admins (René?) er toch een ruige dwergvleermuis van maken (?).


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Rene Janssen

Dag Rob en Edwin,


Het lijkt mij door het sterke contrast tussen snuit en rugvacht ook een gewone dwerg.




René
René Janssen

EdwinK

Rob / Rene,
Bedankt, ik heb de gecropte foto toegevoegd aan de waarneming en soortnaam staat nu op gewone dwergvleermuis.
Vriendelijke groeten,
Edwin Kerssens