Draagriem

Gestart door Timo Roeke, april 14, 2013, 17:01:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Heren (en dames),


Na jaren zoeken heb ik nog steeds niet de ideale draagriem gevonden. Momenteel gebruik ik een harnas van Swarovski. Dat zich an sich prima maar mijn kijker is te zwaar (10x56) voor het harnas. Het geweven textiel begint bij de houders te slijten en het is een kwestie van tijd (kan nog jaren duren) alvorens mijn kijker een keer van mijn borst/buik op de glijdt. Nu zijn op diverse opties te vinden. Mijn interesse gaat momenteel uit naar de grootste neopreen draagriem van Leica (link) maar zowel Leica, Swaro, Steiner en Bresser verkopen ook drijfriemen. Niet dat mijn kijker in het water valt - klopt af - maar zitten deze riemen comfortabel (link)?


Dan is er ook dit systeem maar dat blijkt ze zijn ontwikkeld voor jagers, dus dat valt voor mij af.
http://www.verrekijkershop.nl/draagriemen/660-s4gear-lockdown-micro-harnas-zwart-851365003140.html


Graag jullie mening en ervaring. Wat is wijsheid - welke draagriem?

KorHaan

Hé Timo,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben, die al jaren op zoek is  ;D


Deze Op-Tech : http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/draagriem/op-tech/op-tech-pro-strap-black/h400_1564_1183/  is extra breed. Die heb ik ooit zelf gehad en voor een zware kijker is hij heel geschikt. Volgens mij is dit wat je zoekt.


Drijfriemen heb ik geen ervaring mee, want ik vind de felle kleuren niet echt geweldig ( hoewel die natuurlijk voor de functionaliteit zo horen te zijn).


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


Timo Roeke

Hoi Ronald,

Gelukkig kan ik altijd op je rekenen :) . Is de band ook dik gevuld (neopreen) of nogal dunnetjes? Ik zou niet graag willen dat deze bijvoorbeeld snijdt na een lange wandeling.

KorHaan

#3
Timo,


De band is dikgevuld. Lekker gepolsterd en aangenaam in de nek. Het IS dat ik zo'n licht kijkertje heb tegenwoordig (  ;D  ) maar anders had ik die Op/Tech-band allang weer aangeschaft. 8)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Timo Roeke

Inmiddels binnen. Ziet er goed uit. Zondag even testen.

Timo Roeke

Goede koop! Heerlijk :). Bedankt Ronald.

KorHaan

 :duim:  Mooi! Graag gedaan.


Ronald