Als je die foto's nou eens gebruikt, dan vind ik dat er (niet "heel misschien lichte blauwzeem" maar) duidelijk blauw op de flanken te zien is in verschillende vlekken. Bij één vlek behoorlijk ver tot op de buik.
Dat blauw ben ik tot op heden nog bij
geen een andere foto van Rode Rotslijster tegengekomen.
Daarnaast kan je je afvragen of de grijzige vlek op de buik (waar wel enige lichtblauwe zweem doorheen lijkt te komen) niet gesleten kan zijn.
De rode staart lijkt me inmiddels overduidelijk vastgelegd, en ook de donkerdere delen op die staart kunnen mijns inziens voor RRL.
Overigens zie je in eenzelfde foto van Mattias wel duidelijk blauw op de staartpennen:
http://waarneming.nl/foto/view/4578005 (weet niet of dat kan...?)
Begin toch te twijfelen want er verschijnen nu weer foto's waarop het blauw op de flanken toch duidelijk is te zien. Ook ik ben op foto's van Rode Rotslijsters, in allerlei kleed, geen blauw tegengekomen.
Dat wordt moeilijk kiezen nu, voor blauw of rood?
Er werd gesteld dat hybridisatie in de vrije natuur zelden voorkomt en is vastgelegd.
Een mogelijke ondenkbare optie is nog dat deze vogel een hybride is uit gevangenschap. Rotslijsters worden verhandeld in Europa. Het pleit voor de vogel dat hij zich ophoudt in een biotoop van steen en daken, surrogaat voor zijn milieu.
Groet
Guido