Ja, maar waar trek je de streep? Op de helling zlef lukt dat gewoon niet! -> Alles toestaan of alles verbieden is de enige optie. Wat mij betreft alles verbieden en de ergernis over inconsequenties uit de overgangzone moeten we gewoon maar even slikken.
Kortom we kunnen het hele foto onderdeel verwijderen want over elke foto valt wel iets te zeggen in de trand van nabijheid van een nest of anderszins een verstoring...
Mensen hebben ook een eigen verantwoording, en mijn mening is dat een site als waarneming.nl juist meer aan educatie zou moeten doen, niet het probleem verbergen maar juist belichten met uitleg geven hoe het beter zou kunnen...
We hebben inmiddels een melding bij kwetsbare gebieden dat je vooral binnen de paden moet blijven, wat is er mis met iets soortgelijks mbt verstoring tov nestelende vogels.
Een soort van guidelines op de homepage kunnen volgens mij geen kwaad, tips om verstoring te voorkomen, voornamelijk om mensen afentoe weer eens wakker te schudden.
Grappig trouwens, Bart, dat je op pagina 3 het nog onzin vond en het kan toch allemaal wel, en op pagina 4 ben je helemaal om en is ineens alles wat een ander zegt verkeerd.
Pagina's kunnen verschillen (ik zelf heb 50 berichten per pagina) en voor mij is er dus (nog) geen pagina 3