Plaag van deze jongens

Gestart door mwh, april 19, 2007, 15:30:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

mwh

Hallo iedereen!

onze tuin wordt overspoeld door een soort wespachigen weet iemand wat dit zijn?

blerf

eeeeeh heb je een foto waar ie groter op staat? vanaf de foto kan ik er niet veel van maken, maar je omschrijving doet me denken aan maartse vlieg. probeer er eens eentje te vangen voor een duidelijke foto

-blerf-
Groet,
Jeroen

Mark van Veen

Rouwvliegen (een Maartse Vlieg, en eigenlijk een muggesoort) inderdaad. Zwermen nu massaal uit.
groet,

Mark van Veen

Arp

CiteerRouwvliegen (een Maartse Vlieg, en eigenlijk een muggesoort) ...
Ja hoor, kon ook niet missen eigenlijk ... had ik deze wrn. voor de zekerheid al teruggeschroefd van onzekere Bibio marci naar "Vlieg spec. (Diptera spec.)" (zie hier) is het nog fout  :angry:  ...

Hoewel: "Diptera spec." klopt eigenlijk wel ... toch?  :huh:

Hmmmm, eens kijken of we ook "Mug spec. (Diptera spec.)" hebben ... nee dus. En toen? Heb er nu maar "Insect/Geleedpotige onbekend" van gemaakt - maar die determinatie dan toch temniste wel op "zeker"  :lol:

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

spanjool

Hoi Arp,

waarom kijk je gewoon niet even naar z'n ballen, dan weet je het toch.

p.s. ik heb nog 1 staan in een bakje in de koelkast, 'k wil em best even onder de mic bekijken maar heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waar het nou precies om gaat.
Als iemand dat hier even op het forum kan zetten scheelt me dat al weer een hoop tijd.  Waarschijnlijk zal de patient binnenkort overlijden.

groeten zonder gedoe, Henk Gremmer.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Arp

Citeerwaarom kijk je gewoon niet even naar z'n ballen, dan weet je het toch.
Die heb ik eraan laten zitten toen ik na 4-5 kiekjes verder ging met wat ik eigenlijk aan het doen was  :mellow:

Allemaal ook L.B. hoor - ik had alleen tegen beter weten in een keer een poging gewaagd omdat ik wat vergelijkbaars zag langskomen en vond het wel grappig dat ik hem op basis van bestaande invoermogelijkheden nu strikt genomen terug moest laten vallen van niveau "soort" naar "Onbekend insect". Ik zal maar eens kijken of een admin genegen is Bibio spec. aan te maken ... ;)

Overigens is op het forum de afgelopen dagen een paar keer deze determinatietabel van Theo Zeegers langsgekomen ... misschien heb je er wat aan?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)