Larven en huidjes quiz

Gestart door Christophe Brochard, april 10, 2013, 22:37:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Christophe Brochard

De libellen seizoen gaat hopelijk snel beginnen. En dat betekend ook de huidjes seizoen... om dat vieren heb ik een quiz gemaakt:
De quiz is te downloaden via deze link:

www.cbrochard.com/quiz.zip

Het zijn 10 foto's van huidjes of larven
De quiz is bedoel voor alle niveaus (dus ook voor beginners)
Op 1 mei maak ik de antwoorden en de winnaars bekend. Van de mensen met de beste score worden 2 fotogidsen verloot.
Veel succes
Christophe

arjan.kop

Leuk, en vooral: wat een geweldige foto's weer! :)

grunsven

Zitten inderdaad fantastische fotos bij.
Erg leuk initiatief
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Christophe Brochard

Het is erg leuk om te zien dat mensen uit de hele Europa doen mee  :blink: Ik heb al antwoorden uit Polen, Zwitserland, Spanje, Frankrijk, Italië... dit komt deels omdat de quiz wordt gedeeld:
http://www.tela-insecta.net/portail/index.php?option=com_kunena&Itemid=0&func=view&catid=20&id=43518
of
http://www.naturamediterraneo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=201137

De meeste mensen hebben geen of één fout gemaakt... het wordt loten aan het eind.

Ik ga dit jaar samen met Ewoud proberen de laatste soorten als larve te vangen en fotograferen... Ben benieuwd of het gaat lukken... Sympetrum flaveolum is één daarvan dat niet makkelijk zal worden.

Johannes Klapwijk

Christophe Brochard

Nog 7 dagen en ik zal de antwoorden geven. Zeker is het nu geworden dat ik zal 2 winnaars moeten verloten want meer dan 20 mensen hebben de quiz al gemaakt, en de meeste hebben geen fouten  :duim:.
Succes voor de mensen die nog mee bezig zijn. ;)

Douwe van der Ploeg

Inderdaad prachtige foto's, en een leuke uitdaging! De meeste zijn behoorlijk lastig, maar nog wel te doen als je de tijd neemt. Leuk begin van het jaar! :) Ik zit alleen nog flink te worstelen met 2..
Douwe van der Ploeg

Christophe Brochard

Beste alle,
Hier is de mail dat ik gestuurd aan alle deelnemers.
De quiz werd erg goed gemaakt!!!
Groetjes
Christophe
Dear all,
I have looked at all the answers of the quiz. 26 persons, from France, Germany, Italy, Netherlands, Poland, Spain, Sweden and Switzerland tried to answer all the questions. I have to say that most of you did the quiz very well: Congratulations!!!
This is the list of the 17 persons who have made the quiz without mistakes:
Anneke Jonker, Arjan Kop, Arturo Bernal Sanchez, Douwe van der Ploeg, Ernst Klimsa, Hansruedi Wildermuth, Jakub Liberski, Maaike Schous, Marcel Hospers, Piotr Mikołajczuk, Roy van Grunsven, Sebastiaan Moedt, Sjuul Verhaegh, Stefan Kohl, Tim Faasen, Tim Termaat, Ton van Haaren.

Here are the answers with the percentage of good answers:
1:Brachytron pratense              100%
2:Cordulia aenea                 100%
3:Epitheca bimaculata         100%
4:Boyeria irene            88%
5:Cordulegaster boltonii             100%
6:Leucorrhinia caudalis         92%
7:Pyrrhosoma nymphula              92%
8:Lestes virens            79%
9:Anax imperator                 92%
10:Sympetrum depressiusculum   92%

Lestes virens was the most difficult. If you download again the same link: www.cbrochard.com/quiz.zip
You will see the same pictures with some tips that explain why it is that species.

17 winners and only two books.... I did as I told you. I put all the names in a bag and my wife took 2 names:  Anneke Jonker and Jakub Liberski... but Anneke told me that she already have the book and did the quiz for fun. So she took another name: Roy van Grunsven.
Dear Jakub and Roy, I will send you a book very soon.

I would like to thank the KNNV publisher for giving these 2 books. And of course I would like to thank you all for your participation. It was a pleasure to make this quiz. Maybe I will do it next year also.
Kind regards
Christophe