Hoofdmenu

Xeno Canto ObsMapp

Gestart door timvanoerle, april 10, 2013, 14:22:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

timvanoerle

Beste,


Ben al een tijdje aan het proberen maar kom er niet uit, vandaar hier even een post. Ik heb een Sony Ericsson Xperia ark en wil via obsmapp, xeno canto installeren. Zoals ik al gelezen heb, moet ik de locatie van mijn externe SD kaart achterhalen. Inmiddels heb ik de externe locatie achterhaald middels ES File Explorer. De locatie van mijn externe SD kaart wordt hier weergegevens als: mnt/sdcard/external_sd. Deze locatie gebruik ik dan ook onder de gebruikersinstellingen > Geheugenkaart van ObsMapp.


Alle instellingen lijken dan te kloppen, maar wanneer ik het bestand Xeno Canto aanvink en deze begin te downloaden wordt het proces continu te vroeg afgebroken en wordt er al begonnen met uitpakken. Dit terwijl het gehele bestand nog niet gedownload is. Aan de internetverbinding zou het niet moeten liggen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?


Dank
Tim van Oerle

hiskodevries

Tim,
je toestel gaat niet op standby tijdens het downloaden ?
volgens mij heeft dat een slecht effect op het downloaden.
Kijk voor het sd kaart gebeuren even op http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1364313#msg1364313
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Klinkt toch echt naar een slechte internetverbinding
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Hisko en Alex,


Dank voor jullie reacties. Mijn telefoon staat niet op standby tijdens het downloaden en ik denk dat ik echt de juiste locatie van de SD kaart bepaald heb inmiddels. Je zou inderdaad zeggen dat het wel een connectie probleem moet zijn. Maar wanneer ik boven de router ga hangen (4 streepjes verbinding) lukt het alsnog niet. Hij begint met het ophalen van de mappen, maar bij de 20ste of iets dergelijks begint ie al weer met uitpakken. De verbinding wordt dan inderdaad verbroken en kort daarna weer hersteld naar een volledige verbinding. Misschien dat het iets met de bandbreedte van doen heeft?

Daarnaast heb ik al meerdere malen geprobeerd de app opnieuw te installeren: tevergeefs.

Ik hoor graag van jullie,
Tim van Oerle

Alex Kwak

Kijk eens op je sd-kaart in de directory /ObsMapp/temp. Daar staat het gedownloade zip-bestand. Verwijder dat eens en probeer het daarna opnieuw.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Dag Alex,


Dank. Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd, echter verandert dit niets: er gebeurt weer hetzelfde. Ook heb ik gecheckt of het actief geheugen niet volledig werd gebruikt en heb ik een hoop achtergrond programma's uitgeschakeld. Het lukt echter nog niet.


Enig idee wat ik nog kan proberen?
Tim van Oerle

Alex Kwak

Eigenlijk niet. Een keer de telefoon echt helemaal uit (batterij er uit) en weer aan en dan opnieuw proberen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Vreemd, ook dit werkt niet. Zou het komen omdat het bestand betrekkelijk groot is? Er is geen andere mogelijkheid om het in delen op mijn telefoon te krijgen?
Tim van Oerle

hiskodevries

CiteerDe verbinding wordt dan inderdaad verbroken en kort daarna weer hersteld naar een volledige verbinding
naar een plek gaan waar een betrouwbare internet verbinding bestaat : de mac, de buren op je school/werk
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: timvanoerle op april 11, 2013, 14:04:12 PM
Er is geen andere mogelijkheid om het in delen op mijn telefoon te krijgen?

Nee, helaas.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Zo te zien (printscreen) toch een connectie probleem, als ik me niet vergis? Opvallend genoeg op het tweede, normaal goed functionerende Wifi netwerk..
Tim van Oerle

Alex Kwak

Bestaat het genoemde pad "/mnt/sdcard/external_sd/obsmapp/temp" (let ook op hoofdletters etc)
En het valt me op dat op het plaatje te zien is dat de wifi-verbinding minimaal is (1 streepje)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Alex,

Heel erg bedankt voor met meedenken zo ver. Het pad bestaat inderdaad in ES echter heeft de map geen inhoud. Wanneer ik nu obsmapp open staan er wél geluiden, maar kan ik ze niet afspelen (zie ps).

Hoor graag van je,
Tim van Oerle

Alex Kwak

Ook in deze afbeelding zie ik weer een hele slechte verbinding die best wel eens de oorzaak van de ellende zou kunnen zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

timvanoerle

Heren,


Nogmaals hartelijk dank. Vanochtend alles nog eens opnieuw geïnstalleerd, juist map benoemd (met / aan het eind) en vol boven de router gelegd. En jawel: succesvol!
Tim van Oerle

Alex Kwak

Citaat van: timvanoerle op april 12, 2013, 09:11:05 AM
Nogmaals hartelijk dank. Vanochtend alles nog eens opnieuw geïnstalleerd, juist map benoemd (met / aan het eind) en vol boven de router gelegd. En jawel: succesvol!

:duim: Dat van die slash aan het eind is wel een idee om als waarschuwing toe te voegen als je die vergeet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!