Hoofdmenu

Huismuis?

Gestart door arjan.kop, april 08, 2013, 09:12:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

arjan.kop

Kat Henk is niet de snelste en ook niet de handigste, maar hij kwam toch met een muis aan. Ik vermoed huismuis, maar terwijl ik bezig was me te bedenken wat ik nog op de foto zou zetten kwam Henk zijn maaltijd terugclaimen. Is op basis van mijn foto nog iets zinnigs te zeggen over mijn determinatie?

http://waarneming.nl/waarneming/view/74865281
onzeker Huismuis - Mus musculus gezien op 2013-04-07 Gouda - Noord
Foto's:

DunesUnLimited

ik kan het kopje niet goed herkennen, maar wat de kat komt brengen is meestal een spitsmuis.
Bernard van Duijnen

arjan.kop

Een spitsmuis was het niet. Het onderscheid tussen knaagdieren en insecteneters maken lukt me nog wel  ;) . Spitsmuizen worden inderdaad wel eens meegenomen, maar ze zijn zo smerig dat ze zelden opgegeten worden en in dit geval verdween de prooi uiteindelijk goeddeels de kat in.

maurice.lahaye

Ik kan juist de staart niet goed zien: vingers zitten in de weg  ;D . Was het een kort staartje of veel langer? Het is in ieder geval geen spitsmuis.


Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

arjan.kop

Een behoorlijk lange staart. Ik baal er wel van dat Henk zich voor het eerst bedacht dat opeten tot de mogelijkheden behoort. Had eigenlijk wel zin om weer eens een mooi gebleekt schedeltje te produceren.