Hoofdmenu

Lepelaars

Gestart door Caspergr, maart 30, 2013, 11:14:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Vandaag op de Vogelplas Starrevaart een groep lepelaars gezien. Een aantal daarvan hadden (kleur)ringen. Vanwege de afstand ben ik me van sommige niet zeker of ik ze wel goed afgelezen heb... Degene die ik zeker goed heb afgelezen zijn deze: W[2]/W[2] en W[D]/a

Deze kloppen hoogstwaarschijnlijk: W/O onder de 'knie' en een (verkleurde?) Oranje ring boven de 'knie'.
En GRG/YfGY.

Daarnaast was er een waarvan ik alleen de rechterpoot goed zag. Dit was een Lime gekleurde ring met een 3 er op. De andere ring was te donker geworden om de inscriptie er op de kunnen lezen, maar hij was waarschijnlijk blauw. Misschien is dit toch genoeg om er achter te komen waar hij vandaan komt.

Heeft iemand een idee waar ik deze kan melden en kan iemand me helpen zeker te worden van sommige ringen?

Casper

Jeroen Nagtegaal

Die ringen met één teken ken ik niet... Maar je die andere moet van Otto zijn. Daarvan is één ring dan alleen het metaal geweest. Geen plaatjes?

Zijn adres is o.overdijk@home.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Caspergr

Ik heb foto's maar van grote afstand gedigiscoopt dus het is slecht zichtbaar. In het veld was het allemaal duidelijker. Ik heb de foto's nog eens bekeken en wat rond gezocht op internet en ik denk dat ik uit een aantal ringen ben. GRG/YfGY is GRG/YfaY
W[2]/W[2] heb ik waarschijnlijk fout afgelezen...
W[D]/a klopt gewoon is maar misschien een ring verloren?
W/O boven knie en onder de knie klopt ook.
Ook was er eentje dichterbij die op een poot stond waar een ring Lime op zat waarvan de inscriptie Y6
De andere poot heb ik niet kunnen zien maar er werd wel vandaag een lepelaar gezien op dezelfde plek waarvan ook alleen een poot te zien was met een zwarte ring met precies dezelfde inscriptie er op. Ik las dat lepelaars vaak op beide poten dezelfde inscriptie hebben dus misschien betreft dit dezelfde vogel?

Casper

Jeroen Nagtegaal

Die laatste zou wel eens dezelfde kunnen zijn. Die zou ook van Otto zijn. Mogelijk kent Otto ook de andere vogels?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Caspergr

Ik zal het mailen! Bedankt Jeroen!!