Ook een Osmia rufa?

Gestart door Dragonfly, april 18, 2007, 00:39:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Sinds een tijdje vliegt er telkens een bij rond de tuintafel op mijn balkon. Inspectie leerde dat het erg geinteresseerd is in een nauw gaatje en daar een holletje heeft... het beestje is verdomde snel maar het is mij toch gelukt enige toonbare foto's te maken hoop ik (met dank aan een zeer korte sluitertijd van 1/500 en snelle beeldopvolging).

Kan iemand hier iets van maken? Wordt toch wel nieuwsgierig door welk beestje mijn tafel wordt bewoond...
En weet iemand ook of ik hier misschien iets aan moet doen? Holletje afdichten om te voorkomen dat er nog meer komen???





Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

gardensafari

Volgens mij een O. rufa vrouwtje. Je zou in je tuin een bijennestdingetje kunnen ophangen. Je kunt ook zelf een blok hout met geboorde gaatjes ophangen. Zij zal je dankbaar zijn. Osmia rufa is gelukkig absoluut niet stekerig (tenzij je haar met de hand vangt en dan knijpt. Dat vindt ze niet leuk. Maar verder is het een heel "mak" diertje. Goede bevruchter van allerlei fruitbomen.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Dragonfly

Bedankt voor de leuke info!
Binnenkort ga ik verhuizen, van balkon naar een balkon, dus een bijennestdingetje zit er voorlopig helaas niet in...
Mijn tafeltje gaat dan ook mee, dat wordt een dakloze bij...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

margriet

een bijennest dingetje of bijenhotel hoeft helemaal niet heel groot te zijn, idd gewoon een stuk hout, wat gaten erin boren en om het af te maken een afdakje zodat er geen water langs naar beneden loopt,
ik ken nu al een paar jaartjes zo'n hotel en het is erg leuk hoor!
groetjes,

Margriet