Hoofdmenu

Knobbelzwaan met ring

Gestart door V S van Bergen, maart 24, 2013, 18:20:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

V S van Bergen

Iemand een idee van welke centrale deze ring komt? Jeroen?

Jeroen Nagtegaal

Gezien in Zwitserland? Die hebben er namelijk vaak Urgent Retour erop staan.
Het type is verder wel hetzelfde als van Helgoland, maar die beginnen met een 1.

Denk dus een Zwitser...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

V S van Bergen

Hm, Is dat 'Urgent retour' dat wat daar linksboven staat? Het zal dan wel een Zwitser zijn.. Volgende keer andere zijde van de ring er ook maar ff op zetten..

Jeroen Nagtegaal

Tja, het kan weinig anders zijn dan urgent retour... Andere kan is inderdaad wel handig, maar meestal is bij de grotere soorten wel het land te achterhalen op basis van het ringnummer en de ringmaat/soort.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 24, 2013, 22:29:56 PMTja, het kan weinig anders zijn dan urgent retour... Andere kan is inderdaad wel handig, maar meestal is bij de grotere soorten wel het land te achterhalen op basis van het ringnummer en de ringmaat/soort.

Eens met Jeroen dat hier 'urgent retour' staat. Wellicht is de zwaan nog steeds aanwezig cq morgen weer eens even kijken?

V S van Bergen

Ik ga vandaag geen 50 km fietsen op de gok dat weer die drie zwanen van de 100 (die in het water lagen) op de wal staan..

V S van Bergen

Bedankt voor de hulp en info trouwens! Ik ga er vanuit dat het een Zwitser is.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: V S van Bergen op maart 25, 2013, 17:39:14 PM
Ik ga vandaag geen 50 km fietsen op de gok dat weer die drie zwanen van de 100 (die in het water lagen) op de wal staan..
Wat flauw... Wellicht zitten er wel meer met ring tussen ;)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Yeronimo

Citaat van: V S van Bergen op maart 25, 2013, 17:39:14 PM
Ik ga vandaag geen 50 km fietsen op de gok dat weer die drie zwanen van de 100 (die in het water lagen) op de wal staan..

Fietsen voor je ringen!  ;D
Dan kan je tenminste zeggen, net als Rob Bijlsma, dat je aan die-hard onderzoek doet!  B)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

V S van Bergen

haha Jeroen! Dat ringen aflezen doe ik er gewoon voor de leuk bij.. Moet niet een te grote verslaving worden...

Klaas van Dijk

hoi Vincent,

Er is geen twijfel over het ringnummer en over de soort dus je hoeft niet persé dat hele eind meteen terug te fietsen. Wellicht staan er ergens foto's op internet van Knobbelzwanen met een Sempach-ring? Desnoods eens even wat rondvragen bij andere ringers? De Italiaan Adriano Talamelli is erg actief op Facebook en weet erg veel van geringde vogels uit Italië en omgeving (hij is ook betrokken bij http://www.crb-photoguide.com/specie_int.htm ). Op http://www.crb-photoguide.com/cygol.htm staan stapels foto's van Knobbelzwanen die zijn geringd (met halsbanden). Wellicht Adriano eens benaderen?

Groetjes, Klaas

V S van Bergen

Thanks voor de info Klaas!

Ik ben er inmiddels zeker van dat er ugent retour op de ring staat. Heb hem dus ook gemeld, nu maar afwachten...

V S van Bergen

Grappig, vandaag tijdens de lunch sprak iemand van de ch ringcentrale mij aan of ik die gene was die al die ringen meld de laatste tijd. Hij vertelde mij dat de zwaan uit Luzern van hier kwam en een 'probleemzwaan' betrof; het beest liep continue over de weg etc. Ze hebben hem toen gevangen en naar Luzern gebracht. Ze zijn blij te horen dat hij daar nog is! Typisch dat hij nu ook daar dus diegene is die brutaal op de kade staat..