Hoofdmenu

stapeltje poep

Gestart door Tas, maart 20, 2013, 18:44:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tas

Hallo forum,

Van de week deze latrine gevonden op een open plek in een duindoornstruweel. Bij mijn weten poepen de vossen in de buurt niet zoveel bij elkaar, hoewel er een vossengeur hangt (die hangt overal in dit soort struwelen, dus dat zegt niet zo veel). Pak 'm beet 300 m verderop weten we dat er boommarters zitten, maar ik kan mij zo voorstellen dat deze plek ook aantrekkelijk is voor bunzing. Niet zo ver van agrarische bedrijven en stallen met de nodige rommelplekken.
Het gaat om deze waarneming :http://waarneming.nl/waarneming/view/74441910. Rechts op de foto lijkt mij een oude vossendrol.
Wie licht een tipje van de sluier op?
Alvast bedankt en groet, Natasja

Aaldrik pot

In ieder geval een deel van de keutels ziet er erg marter-achtig (vanwege de gedraaide structuur) uit, maar ook bij vossen komt dat soms voor. Ik kan de dikte niet echt goed inschatten, maar ik neig er naar dat een deel ook gewoon te dik is voor boommarter. Vooral die keutels rechtsonder. Dat lijkt mij van een vos (tenzij er nog een wasbeheerhond in de buurt rondsjouwt). Mijn vermoeden is dat dit zo'n 'verzamelplek' is waar meerdere roofdieren hun behoefte doen. Beetje tegen elkaar opbieden zeg maar. Ik vond deze week nog iets soortgelijks op de Veluwe (hond, boommarter en vos).


Groeten Aaldrik
Aaldrik Pot

Aaldrik pot

O ja, ook vossen produceren latrines, naar mijn idee vooral als de dichtheid hoog is.
Aaldrik Pot

Tas

Dank voor je reactie. Rechtsonder lijkt mij inderdaad vos. Nadat ik dit bericht had geplaatst, bedaccht ik dat er hier misschien nogsteeds een ontsnapte wasbeerhond rondloopt. Bij mijn weten is het dier niet gevangen of aan/doodgereden en hier kort vandaan ontsnapt. Ik ga eens in buurt rondvragen.

groet, Natasja