Hoofdmenu

beide geelpoot?

Gestart door Jorick, maart 17, 2013, 20:34:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jorick

Vorige week een mogelijke geelpoot gezien bij Rhederlaag. Het zou misschien om een zilver of Pontische gaan. Daarna geen commentaar meer van een admin gehad. Ik ben echter wel benieuwd of het hier dus een Geelpoot of (Scandinavische) zilver dan wel Pontische betreft. Of is at niet te zeggen?
De tweede foto is van vandaag. De poten en snavel zijn even geel en ik moet bekennen geler dan die van vorige week. Evenals de bovenvleugel van dit exemplaar donkerder is dan die van vorige week. zijn dat tesaam twee kenmerken die doorslaggevend zouden moeten zijn? Of zie ik iets over het hoofd?
Dank en groet!
jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Bram Rijksen

op foto 1 ga je geen bevredigende uitslag krijgen, vrees ik. 2 ziet er goed uit, inclusief dikke band over p5, vette gonyshoek en dito gonysvlek, mooie mantelkleur etc. En een mooie ring...

theomuusse

En een Radolfzell ring?

Theo

Jorick

Ik kan van de ring iig niets maken.
Buiten dat, wat is een Radolfzell ring?

groet jorick
Jorick

Go Vegan!

Jeroen Nagtegaal

Radolfzell is een rincentrale. Net als het Vogeltrekstation Arnhem. Radolfzell is verantwoordelijk voor zuidelijk Duitsland.

Geelpootmeeuwen die daar geringd worden hebben vaak aan de tibia hun metaal...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jorick

Hi Jeroen,

grazie! Jammer dat hij niet af te lezen is...

groet jorick
Jorick

Go Vegan!

g.j.p.gelderblom

Bekende vogel, de code is Radolfzell JC35710.

Groeten, PieterGeert

Jorick

Hi Pieter Geert,

Leuk om te weten... Dan neem ik aan dat hij door deze of gene op groen gezet kan worden?
Is nog ergens de levensloop van deze vogel te bekijken? Of zit hij al geruime tijd op de bewuste plek?

dank je wel..

groet jorick
Jorick

Go Vegan!

Steven Wytema

Citaat van: Bram Rijksen op maart 17, 2013, 20:54:22 PM
op foto 1 ga je geen bevredigende uitslag krijgen, vrees ik.
Echt niet?
dikke snavel met flinke gonys, lange hpp, en poten zijn ook behoorlijk geel vind ik.
Ik kan alleen niks maken van de tekening op handpennen...
Steven Wytema

Bram Rijksen

Citaat van: Steven Wytema op maart 20, 2013, 10:20:19 AM
Citaat van: Bram Rijksen op maart 17, 2013, 20:54:22 PM
op foto 1 ga je geen bevredigende uitslag krijgen, vrees ik.
Echt niet?
dikke snavel met flinke gonys, lange hpp, en poten zijn ook behoorlijk geel vind ik.
Ik kan alleen niks maken van de tekening op handpennen...
Beoordeling van zichtbare kenmerken is natuurlijk nogal subjectief (dik, flink, lang, behoorlijk), maar vooralsnog zie ik echt niets dat niet op Zilvermeeuw wijst. Het niet doorlopen van de rode gonysvlek over de bovensnavel is ook niet echt een indicatie om als eerste aan GPM te denken.
Tekening op de handpennen laat iig een flinke witte top op P10 zien; dat zegt niet alles, maar pleit in voordeel van een scandinavische argentatus met gelige poten.

Jorick

Hi Bram,

Is dat overtuigend? Of blijft dit een onzeker geval?
Verder staan de gele poten van een zilver niet in de ANWB gids. Is dit een influx uit scandinaviƫ van de laatste jaren, dwaalgast, of iets van dien aard?

groet jorick
Jorick

Go Vegan!

ruud_altenburg

Als je de waarneming even doorgeeft keur ik 'm goed als Zilver.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

JohanvantBosch

Citaat van: xjorx op maart 20, 2013, 14:35:25 PM
Hi Bram,

Is dat overtuigend? Of blijft dit een onzeker geval?
Verder staan de gele poten van een zilver niet in de ANWB gids. Is dit een influx uit scandinaviƫ van de laatste jaren, dwaalgast, of iets van dien aard?

groet jorick
Ik heb de gids niet bij de hand, maar ik kan me niet voorstellen dat de ANWB gids dit niet noemt.
Er worden elk jaar van dit soort vogels in Nederland gezien.

Jorick

Juistem,
staat idd vermeld in de tekst als deels overwinterend in NL maar niet met een illustratie. Te vluchtig gelezen..
grazie!

jorick
Jorick

Go Vegan!