Verborgen foto's

Gestart door Botervlieg, maart 17, 2013, 14:52:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: GMentink op mei 07, 2013, 20:38:17 PM
Lijkt me ook niet echt slim om die nestfoto's te plaatsen Marleen...
In het nestfoto topic waar jij ook aan deelneemt wordt daar uitgebreid over gediscussieerd.
Om dan toch maar dit soort foto's te uploaden..
Olie op het vuur gooien heet dat geloof ik?

Het komt inderdaad provocerend over maar uit de discussie blijkt ook dat er onschuldige nestfoto's zijn en daar gaat het hier over.
Het lijkt mij nogal overdreven om dat af te straffen door goede waarnemingen af te keuren.
Herman van der Meer

petermeer

Herman, zijn we het dan eens over de definitie van zogenaamde onschuldige nestfoto's, als die al bestaan.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Anne Hueber †

Het heeft geen zin die discussie iedere keer weer opnieuw te voeren.
Er zijn regels vastgesteld voor nestfoto's, daar dient iedereen zich aan te houden.....hoe moeilijk kan dat zijn?
Krijg je tig waarschuwingen, om zulke foto's niet te plaatsen en blijf je dat dan toch doen.....ja, dan vraag je om moeilijkheden.

HPM

Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Het heeft geen zin die discussie iedere keer weer opnieuw te voeren.
Er zijn regels vastgesteld voor nestfoto's, daar dient iedereen zich aan te houden.....hoe moeilijk kan dat zijn?
Krijg je tig waarschuwingen, om zulke foto's niet te plaatsen en blijf je dat dan toch doen.....ja, dan vraag je om moeilijkheden.

Ja,  maar je zou het als Admin ook aan het denken kunnen zetten.
Herman van der Meer

Anne Hueber †

Citaat van: HPM op mei 07, 2013, 20:53:50 PM
Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Het heeft geen zin die discussie iedere keer weer opnieuw te voeren.
Er zijn regels vastgesteld voor nestfoto's, daar dient iedereen zich aan te houden.....hoe moeilijk kan dat zijn?
Krijg je tig waarschuwingen, om zulke foto's niet te plaatsen en blijf je dat dan toch doen.....ja, dan vraag je om moeilijkheden.

Ja,  maar je zou het als Admin ook aan het denken kunnen zetten.

Wat denk je.....we doen niet anders.

Jeroen Nagtegaal

Peter, je kan toch niet ontkennen dat dit wan-beleid is. Iets verbergen is tot daaraan toe, maar dit gaat toch te ver?

Waarneming.nl stelt zichzelf daarnaast nog altijd boven de regels in het kader van educatieve waarde met vele (verstorende!) nest foto's.

Daarnaast is het documenteren van waarnemingen zeer belangrijk. Nu ik bezig ben met een scriptie waarin broedgevallen de hoofdzaak zijn zou ik willen dat er meer nest-foto's waren...

Aan Anne, regels kunnen vastgesteld zijn. Bedenk je ook dat die regels niet in overleg bepaald zijn maar 'uit de lucht zijn komen vallen'. Daarnaast kunnen regels aangepast worden en kan er ook soepel mee worden omgegaan... iets dat enkele admins, want dat idee heb ik, niet lijken te begrijpen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:55:54 PM
Citaat van: HPM op mei 07, 2013, 20:53:50 PM
Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Het heeft geen zin die discussie iedere keer weer opnieuw te voeren.
Er zijn regels vastgesteld voor nestfoto's, daar dient iedereen zich aan te houden.....hoe moeilijk kan dat zijn?
Krijg je tig waarschuwingen, om zulke foto's niet te plaatsen en blijf je dat dan toch doen.....ja, dan vraag je om moeilijkheden.

Ja,  maar je zou het als Admin ook aan het denken kunnen zetten.

Wat denk je.....we doen niet anders.

Maar kennelijk komt niet elke admin tot dezelfde conclusie, wat een redelijke oplossing in de weg staat.
(Overigens gaat dit topic eigenlijk niet over nestfoto's,  maar over foto's die admins om andere redenen niet aanstaan.)
Herman van der Meer

petermeer

Jeroen, in het andere topic over nestfotografie was de conclusie ongeveer zoals het beleid nu is. Of dit beleid goed is of niet wordt ieder jaar weer geëvalueerd en is in dit topic ook niet ter sprake. Uiteraard is niet iedereen het daar mee eens, zowel gebruikers als admins. Iedere keer laten blijken dat je het niet eens bent met het beleid door maar nestfoto's te blijven droppen, vraagt om een sanctie als deze. Ook daar zullen de meningen weer over verschillen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jeroen Nagtegaal

... Fijn weekend vast.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DKoppenol

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 07, 2013, 21:02:09 PM
... Fijn weekend vast.

Ja, donderdag hemelvaart, dus extra lang!
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

HPM

Citaat van: petermeer op mei 07, 2013, 21:01:15 PM

++++..., in het andere topic over nestfotografie was de conclusie ongeveer zoals het beleid nu is
....

'ongeveer' is wel heel erg zachtjes uitgedrukt.
Herman van der Meer

GMentink

Citaat van: HPM op mei 07, 2013, 20:43:46 PM
Citaat van: GMentink op mei 07, 2013, 20:38:17 PM
Lijkt me ook niet echt slim om die nestfoto's te plaatsen Marleen...
In het nestfoto topic waar jij ook aan deelneemt wordt daar uitgebreid over gediscussieerd.
Om dan toch maar dit soort foto's te uploaden..
Olie op het vuur gooien heet dat geloof ik?

Het komt inderdaad provocerend over maar uit de discussie blijkt ook dat er onschuldige nestfoto's zijn en daar gaat het hier over.
Het lijkt mij nogal overdreven om dat af te straffen door goede waarnemingen af te keuren.


Als er al herhaaldelijk aangegeven is aan de waarnemer dat hij/zij geen nestfoto's mag plaatsen en de waarnemer gaat willens en wetens hier mee door dan kan ik me voorstellen dat daar tegen opgetreden wordt.
Dat deze waarnemingen niet worden goedgekeurd lijkt me dan een logisch gevolg..
Als iets niet mag dan kan het ook niet goedgekeurd worden.


Laat echter onverlet dat het beleid ten aanzien van deze foto's nog steeds niet helder is zoals in het andere topic reeds besproken is.

HPM

Citaat van: GMentink op mei 07, 2013, 21:30:53 PM
Citaat van: HPM op mei 07, 2013, 20:43:46 PM
Citaat van: GMentink op mei 07, 2013, 20:38:17 PM
Lijkt me ook niet echt slim om die nestfoto's te plaatsen Marleen...
In het nestfoto topic waar jij ook aan deelneemt wordt daar uitgebreid over gediscussieerd.
Om dan toch maar dit soort foto's te uploaden..
Olie op het vuur gooien heet dat geloof ik?

Het komt inderdaad provocerend over maar uit de discussie blijkt ook dat er onschuldige nestfoto's zijn en daar gaat het hier over.
Het lijkt mij nogal overdreven om dat af te straffen door goede waarnemingen af te keuren.


Als er al herhaaldelijk aangegeven is aan de waarnemer dat hij/zij geen nestfoto's mag plaatsen en de waarnemer gaat willens en wetens hier mee door dan kan ik me voorstellen dat daar tegen opgetreden wordt.
Dat deze waarnemingen niet worden goedgekeurd lijkt me dan een logisch gevolg..
Als iets niet mag dan kan het ook niet goedgekeurd worden.


Het zijn niet de foto's maar de waarnemingen die beoordeeld worden. Waarnemingen met bepaalde foto's worden nu kennelijk expliciet afgekeurd, terwijl je ze zonder de omstreden foto's in de beoordeling te (willen) betrekken niet verder zou mogen gaan dan ze niet goed te keuren (=onbeoordeeld te laten) omdat ze dan in feite gelijkstaan aan waarnemingen zonder bewijs.

Als er duidelijke, rechtvaardige en objectieve regels zijn heb ik er geen moeite mee om foto's die ernstig over de schreef gaan fysiek te verwijderen, waarna de beoordeling van de bijbehorende waarnemingen aan de automaat kan worden overgelaten.

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Het heeft geen zin die discussie iedere keer weer opnieuw te voeren.
Kwam er maar een keer een echt goede discussie....

Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Er zijn regels vastgesteld voor nestfoto's, daar dient iedereen zich aan te houden.....hoe moeilijk kan dat zijn?
Hoe kan het dan dat ik nestfoto's blijf vinden in de database van waarneming? En zelfs op de info-pagina's!!

Citaat van: Anne Hueber op mei 07, 2013, 20:52:26 PM
Krijg je tig waarschuwingen, om zulke foto's niet te plaatsen en blijf je dat dan toch doen.....ja, dan vraag je om moeilijkheden.

Even wat cijfers.

Sinds 1-1-2012 heb ik 35 foto's ingevoerd met als kleed/gedrag "bezet nest", "Bezet nest met eieren", "Bezet nest met jongen".
Het verbergen van foto's, het afkeuren van waarnemingen en zelfs het dreigen met uitsluiting van waarneming.nl gaat denk ik alleen over foto's van dit jaar.
Dat gaat in 2013 om 12 foto's met een nest erop.


Als ik kijk in het menu van waarneming bij "Foto's en geluiden" en dan kies voor "vogels". Dan vind ik daar het volgende:
(Let op, als admins nu alsnog foto's gaan verbergen, verdwijnen ze uit het overzicht. Als de cijfers niet overeenkomen met je eigen observatie, betekend dat dus niet per definitie dat ik fout gelezen/geteld heb).

Onderstaande lijst betreft alleen foto's die zichtbaar zijn. Ik heb géén idee hoeveel foto's er door de admins in dezelfde perioden op verborgen zijn gezet.

Periode 2013-04-07 t/m 2013-05-07 - "bezet nest"  - bevat 62 foto's. Op 16 foto's daarvan zie ik een nest.  :wrong:
Periode 2013-04-07 t/m 2013-05-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 10 foto's. Op 0 foto's daarvan zie ik een nest.  :right:
Periode 2013-04-07 t/m 2013-05-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 14 foto's. Op 2 foto's daarvan zie ik een nest.  :wrong:

Periode 2013-03-07 t/m 2013-04-06 - "bezet nest"  - bevat 22 foto's. Op 6 foto's daarvan zie ik een nest.  :wrong:
Periode 2013-03-07 t/m 2013-04-06 - "bezet nest met eieren"  - bevat 3 foto's. Op 2 foto's daarvan zie ik een nest.  :wrong:
Periode 2013-03-07 t/m 2013-04-06 - "bezet nest met jongen"  - bevat 0 foto's. Op 0 foto's daarvan zie ik een nest.   :right:

Periode 2013-02-07 t/m 2013-03-06 - "bezet nest"  - bevat 16 foto's. Op 14 foto's daarvan zie ik een nest.  :wrong:

Terug naar vorig jaar. Was deze regel er toen ook al?

Periode 2012-07-08 t/m 2012-08-07 - "bezet nest"  - bevat 8 foto's. Op 2 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:
Periode 2012-07-08 t/m 2012-08-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 0 foto's. Op 0 foto's daarvan zie ik een nest.   :right:
Periode 2012-07-08 t/m 2012-08-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 25 foto's. Op 2 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:

Periode 2012-06-08 t/m 2012-07-07 - "bezet nest"  - bevat 32 foto's. Op 1 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:
Periode 2012-06-08 t/m 2012-07-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 3 foto's. Op 1 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:
Periode 2012-06-08 t/m 2012-07-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 34 foto's. Op 1 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:

Periode 2012-05-08 t/m 2012-06-07 - "bezet nest"  - bevat 88 foto's. Op 20 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:
Periode 2012-05-08 t/m 2012-06-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 7 foto's. Op 1 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:
Periode 2012-05-08 t/m 2012-06-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 57 foto's. Op 14 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:

Periode 2012-04-08 t/m 2012-05-07 - "bezet nest"  - bevat 111 foto's. Op 68 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:
Periode 2012-04-08 t/m 2012-05-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 19 foto's. Op 16 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:
Periode 2012-04-08 t/m 2012-05-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 34 foto's. Op 10 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:

Periode 2012-03-07 t/m 2012-04-07 - "bezet nest"  - bevat 95 foto's. Op 72 foto's daarvan zie ik een nest.   :wrong:
Periode 2012-03-07 t/m 2012-04-07 - "bezet nest met eieren"  - bevat 7 foto's. Op 3 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:
Periode 2012-03-07 t/m 2012-04-07 - "bezet nest met jongen"  - bevat 4 foto's. Op 4 foto's daarvan zie ik een nest.    :wrong:

Dit roept bij mij toch wel wat vragen op.

1) Ben ik de enige die (toch) (keer op keer) nestfoto's invoert ondanks de regels?
2) Zijn er meer waarnemers die zijn gewaarschuwd voor hun gedrag. Zijn er meer waarnemers waarvan waarnemingen zijn afgekeurd en die nu tijdelijke uitsluiting van waarneming.nl boven het hoofd hangt?
3) Ben ik degene met de meeste nestfoto's? (En dus degene die de regel het meest overtreed?)
4) Ben ik degene die de meest schokkende nestfoto's plaatst en daarmee echt "voorbeeld" geef aan "fout gedrag" (dicht bij het nest komen, vogels verstoren, eieren op de foto, etc)
5) Als dit de hoeveelheid foto's is die nog zichtbaar is (binnen "bezet nest" "bezet nest met eieren" en "bezet nest met jongen") hoeveel foto's zijn er (dan wel niet) verborgen?

Groetjes, Marleen


HPM

Citaat van: M. Baltus op mei 07, 2013, 22:12:07 PM
...
Sinds 1-1-2012 heb ik 35 foto's ingevoerd met als kleed/gedrag "bezet nest", "Bezet nest met eieren", "Bezet nest met jongen"
....

Zulke waarnemingen kan je ook zonder foto's van de nesten invoeren en zolang deze oorlog aan de gang is is het zelfs beter om ze zonder zulke foto's in te voeren.
Als het om algemene soorten gaat zullen ze automatisch worden giedgekeurd.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 13:45:18 PM
CiteerHij, en de admins, staan open voor kritiek, reageren op alles, leggen alles keer op keer uit en leggen in mijn ogen engelengeduld aan de dag.
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren. "reageren op alles". Volgens mij mis ik dan toch echt iets. Dat zou echt heel erg zijn want dat betekend dat ik inderdaad zoals je zegt volkomen onterecht herhaaldelijk om informatie blijf vragen terwijl die er al is. Maar misschien wil je me dan even helpen.

Groot deel van het bericht uit onderstaande citaat weggeknipt, zie voor het hele bericht: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219431.msg1382492#msg1382492
Citaat van: M. Baltus op mei 07, 2013, 22:12:07 PM
Dit roept bij mij toch wel wat vragen op.

1) Ben ik de enige die (toch) (keer op keer) nestfoto's invoert ondanks de regels?
2) Zijn er meer waarnemers die zijn gewaarschuwd voor hun gedrag. Zijn er meer waarnemers waarvan waarnemingen zijn afgekeurd en die nu tijdelijke uitsluiting van waarneming.nl boven het hoofd hangt?
3) Ben ik degene met de meeste nestfoto's? (En dus degene die de regel het meest overtreed?)
4) Ben ik degene die de meest schokkende nestfoto's plaatst en daarmee echt "voorbeeld" geef aan "fout gedrag" (dicht bij het nest komen, vogels verstoren, eieren op de foto, etc)
5) Als dit de hoeveelheid foto's is die nog zichtbaar is (binnen "bezet nest" "bezet nest met eieren" en "bezet nest met jongen") hoeveel foto's zijn er (dan wel niet) verborgen?

Groetjes, Marleen

Waar kan ik de antwoorden op deze vragen lezen?

Groetjes, Marleen

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 13:50:23 PM
ad 1 Ja dus ad 2 wordt dan nee
ad 3 geen idee is ook niet interessant zie ad1
ad 4 geen idee is ook niet interessant zie ad 1
ad 5 is verder niet zo boeiend
en hup nu lekker naar buiten van de natuur genieten

Botervlieg

Hisko, sorry ik begrijp het niet.

Wil je me alsjeblieft uitleggen hoe het kan dat ik "de enige ben die ondanks de regels foto's invoert" en er tegelijkertijd een onbekend aantal nestfoto's verborgen zijn en er nog tientallen/honderden nestfoto's zichtbaar op waarneming staan. Zijn die allemaal van verschillende mensen?

Je weet niet of ik degene ben met de meeste nestfoto's maar ik ben wel de enige die hiervoor "gestraft" wordt met tijdelijke uitsluiting van waarneming als ik er ooit nog een nestfoto plaats. Wil je mij alsjeblieft uitleggen waarom dat is, want dat begrijp ik niet. Ik krijg hierdoor het gevoel dat het om mij persoonlijk gaat in plaats van om de regels.

Vriendelijke groeten, Marleen

hiskodevries

Marleen, zoals al eerder uitgelegd ben jij de enige die, ondanks herhaaldelijk commentaar bij je waarneming om dit niet te doen, toch doorging met plaatsen van nestfoto`s.
Een argeloze invoerder is mogelijk niet op de hoogte maar jij bent zeker op de hoogte van het zero tolerance beleid en als je dan toch nestfoto`s invoert zie ik dat als provocatie.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 15:21:16 PM
Marleen, zoals al eerder uitgelegd ben jij de enige die, ondanks herhaaldelijk commentaar bij je waarneming om dit niet te doen, toch doorging met plaatsen van nestfoto`s

Dank je wel Hisko voor je reactie. Wat je zegt begrijp ik.

Hiermee is mijn 2e vraag deels beantwoord.

Zou je alsjeblieft mijn 1e vraag nog willen beantwoorden en de rest van mijn 2e vraag? Waarom wordt ik eruit gepikt, terwijl ik mogelijk niet eens de meeste of de ernstigste / meest schokkende nestfoto's invoer. Het lijkt hier alsof het jullie om mij te doen is. Waarom ben ik degene die commentaar heeft gekregen en niemand anders?

hiskodevries

ik herhaal
CiteerEen argeloze invoerder is mogelijk niet op de hoogte maar jij bent zeker op de hoogte van het zero tolerance beleid en als je dan toch nestfoto`s invoert zie ik dat als provocatie
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 15:27:30 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 15:21:16 PM
Marleen, zoals al eerder uitgelegd ben jij de enige die, ondanks herhaaldelijk commentaar bij je waarneming om dit niet te doen, toch doorging met plaatsen van nestfoto`s

Dank je wel Hisko voor je reactie. Wat je zegt begrijp ik.

Hiermee is mijn 2e vraag deels beantwoord.

Zou je alsjeblieft mijn 1e vraag nog willen beantwoorden en de rest van mijn 2e vraag? Waarom wordt ik eruit gepikt, terwijl ik mogelijk niet eens de meeste of de ernstigste / meest schokkende nestfoto's invoer. Het lijkt hier alsof het jullie om mij te doen is. Waarom ben ik degene die commentaar heeft gekregen en niemand anders?

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 15:33:10 PM
ik herhaal
CiteerEen argeloze invoerder is mogelijk niet op de hoogte maar jij bent zeker op de hoogte van het zero tolerance beleid en als je dan toch nestfoto`s invoert zie ik dat als provocatie

Je tekst is een citaat, van waar? Waar staat dat als ik vragen mag, blijkbaar had ik dit antwoord eerder kunnen lezen, zou graag willen weten waar.

Ik schrik overigens persoonlijk wel van je antwoord. In mijn ogen betekend dit dat het inderdaad om mij te doen is. De regels leken mij "voor iedereen hetzelfde".
Maar het lijkt erop dat de regels voor mij anders zijn dan voor anderen. Want "ik kon het weten". Dat het voor iedereen in het veld boven het invoeren van een foto staat is kennelijk hier niet van belang. Alleen ik kon het weten. Staat die tekst er alleen bij mij?

Ongelooflijk....

:'(

HPM

Marleen, het is niet (alleen) dat je het kon weten maar dat je het demonstratief tóch bleef doen. Als bewuste  provocatie.
Daar was en is niemand bij gebaat. Dit is al vaak tegen je gezegd maar het dringt maar niet tot je door.
Herman van der Meer

Botervlieg

#113
Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 15:52:14 PM
Marleen, het is niet (alleen) dat je het kon weten maar dat je het demonstratief tóch bleef doen. Als bewuste  provocatie.
Daar was en is niemand bij gebaat. Dit is al vaak tegen je gezegd maar het dringt maar niet tot je door.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Maar oke.

(Volgens mij kunnen we allemaal evengoed weten dat het niet mag. Het staat duidelijk op de pagina bij het uploaden van foto's. En niet één, maar tientallen/honderden waarnemers blijven het doen.)