Hoofdmenu

Welke vogel ?

Gestart door Floppy, augustus 18, 2005, 22:20:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

Deze vogel zag ik in de slufter bij de Kerncentrale Borsele.
Hij was ongeveer zo groot als een merel.
Ik kan 'm niet op naam brengen (de foto's zijn natuurlijk ook niet al te denderend :( ).
Weet iemand om welke vogel het hier gaat?
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

han.endt

Nou, deze vogeltjes waren zo groot als een mus. Die op de grote foto is een Kneu en de drie inzetjes zijn van een Graspieper.

Han.

laatvlieger

#2
Om heel eerlijk te zijn vind ik hem meer weg hebben van een boompieper.. nou alhoewel ook niet helemaal zeker..
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Floppy

Ik merk het: op afstand schatten is toch moeilijker dan ik dacht. ^_^
Een kneu heb ik (althans bij mijn weten) nog nooit eerder gezien. Die graspiepers eigenlijk ook niet. En dan dacht ik ook nog dat het om 1 en dezelfde vogel ging. :rolleyes:
Zeer bedankt voor de hulp en dat je me zo snel uit de droom hebt geholpen :)


met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Floppy

CiteerOm heel eerlijk te zijn vind ik hem meer weg hebben van een boompieper.. nou alhoewel ook niet helemaal zeker..
O jee, eventueel een boompieper ?
Vechten jullie dat uit ? :wacko:  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

laatvlieger

Ik denk dat dat aan de hand van deze foto´s niet uit te vechten is. De snavel staat er niet goed op, de flanken zou ik dan beter moeten zien en de achternagel wil nog wel helpen maar dat is hier allemaal niet te zien.. Ook de kop zie ik liever van de zijkant..
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

han.endt

#6
Ze zijn denk ik wel te determineren aan de hand van de rommelig gevlekte borst met de tot een grotere vlek samenklonterende vlekjes. Verder hebben deze vogeltjes voor mij de typische 'jizz' van graspiepers.

Han.

Bram Rijksen

Bij Graspieper 'klonteren' de streepjes op de borst in het midden vaak samen (zie foto). Ook lijkt me de wenkbrauwstreep vóór het oog te donker voor boompieper en is de snorstreep te donker voor bp, maar inderdaad: aan de hand van deze foto's is het lastig om het met zekerheid te zeggen dat het idd een graspieper is, hoewel de meest waar te nemen kenmerken wel die richting uitwijzen.

laatvlieger

Ok Ok  dat "klonteren" had ik ook al gezien en ik moet zeggen dat de poten ook wat gelig zijn, volgens mij eerder bij graspieper dan bij boompieper... Nou ja, laten we er maar over ophouden. Van dit soort foto´s is het gewoon echt niet met zekerheid te doen!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Floppy

#9
O.K. vooralsnog dan maar een enigszins fragwürdige Graspieper :lol:
Ik hoop binnenkort met beter materiaal te werken. De afstand was erg groot voor mijn cameraatje en helaas moest ik ook enigszins tegen de zon in fotograferen.
Excuses dus voor de door de fotokwaliteit gestichte verwarring. -_-
Allemaal hartelijk dank voor de hulp !
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Bram Rijksen

't was verder ook geen kwisje ofzo, toch..?

Floppy

Citeer't was verder ook geen kwisje ofzo, toch..?
In elk geval geen met prijzenpot, Bram. :lol:  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland