Flauw of niet : internet is één groot riool waar velen vanalles vanaf plukken . Ik heb inmiddels ook al honderden foto's op het web gezet , hier , op facebook en op mn eigen site . Auteursrechten worden weinig gerespecteerd . Maar wat kun je er tegen doen ? Misschien een aar ideeën :
- publiceer je juweeltjes in lage resolutie . Maakt het plaatje minder interessant . Aan de andere kant vind ik het zelf mooi als ik mijn werk in volle resolutie plaats ....
- zet op elke foto de soortnaam en je eigen naam en wel zo dat een fotoshopper het wat lastiger zal maken om die gegevens van je plaatje te halen ,
- ik heb zelf de wens kenbaar gemaakt op mijn site dat in geval van "jatten" , ik graag een bronvermelding zou zien . Daar kan ik mee leven .
Er zijn wel wettelijke regels omtrent auteursrechten , maar die worden weinig nageleefd en hoe wil je dat controleren ? Als realist denk ik dat dat niet mogelijk is , of nauwelijks . Ik ben me ervan bewust dat kopiëren gewoon gebeurd en overleg bij mezelf altijd drie keer vóór publicatie .....
http://www.baswaanders.com