Het eerste naslagwerk over borstelwormen van Nederland, België en Duitsland

Gestart door Margreet Kwh, maart 08, 2013, 17:34:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Bij de KNNV is zojuist verschenen: het eerste naslagwerk over borstelwormen (Oligochaeta) van Nederland, België (en Duitsland), getiteld: Aquatic Oligochaeta of the Netherlands and Belgium. Auteurs: Ton van Haaren en Jan Soors.
Het is een prijzig boek, maar leden van de KNNV krijgen 10% korting.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Arp

Wow - geweldig dat er boeken over zulke zaken uitkomen  :duim: (en gefeliciteerd Ton & Jan!)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

SlechtValk

Citaat van: Margreet Kwh op maart 08, 2013, 17:34:01 PM
Het is een prijzig boek, maar leden van de KNNV krijgen 10% korting.

Ik begrijp dat aan dergelijke boeken nogal wat onderzoek vooraf gaat, maar mag ik zeggen dat ik bijna 200 euro (!) niet meer prijzig noem, maar ronduit duur!

Wie het er voor over heeft, veel plezier ermee, maar deze komt (hoewel ik hem graag zou bezitten) i.v.m. de prijs, niet op mijn boekenplank!
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Arp

Tja, hoeveel tijd voor leren, kennis vergaren en expertise opbouwen gaat erin? En hoeveel tijd kost het daarna om het te schrijven, foto's/tekeningen te vervaardigen/regelen etc etc? En hoeveel exemplaren worden er dan uiteindelijk afgezet? Als je het van die kant bekijkt is het domweg een weggeefprijs neem ik aan. Dit soort prijzen is absoluut gangbaar voor echte vakliteratuur met een beperkte doelgroep, ik kom ze nog veel "schokkender" tegen. Dat is jammer als je het graag in de kast wilt hebben staan, en dat gaat hem bij mij dus ook niet worden, maar ik begrijp het wel en ben evengoed blij dat er überhaupt zoiets geschreven is zodat het bij bibliotheken als van Naturalis te vinden zal zijn.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)