Hoofdmenu

eieren

Gestart door Wout95, maart 07, 2013, 17:10:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wout95

Twee vragen:

1. Kun je op waarneming.nl ook waarnemingen van eieren zetten, zo ja, (hoe) moet je dat aangeven?

2. Is het normaal in deze tijd/zijn er al waarnemingen van turkse tortelnesten met eieren?
Groeten Wout Bekhuis (18)

Twente

Jeroen Nagtegaal

Jup. Als het om bezette nesten kun je dat invoeren als bezet nest bij activiteit.
Verder kunnen Turkse Tortels jaarrond broeden... Dat er nu de eerste op eieren zitten verbaast me dan ook niets.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

SlechtValk

1) Bij gedrag is de optie "bezet nest" of zelfs "bezet nest met eieren" deze kun je gebruiken (eventueel kun je in het commentaar nog aangeven hoeveel eieren of bijzonderheden e.d.)

2) Het schijnt zo te zijn dat (met name in de steden) tegenwordig de stadsduiven soms wel het hele jaar door broeden. Doordat de mens zo veel afval achter laat kunnen vogels zelfs in slechte periodes jongen groot brengen (hoe succesvol dit is weet ik niet precies maargoed). Dus ook turkse tortels zullen dit misschien wel doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wanneer de normale broedperiode van deze soort is, maar het zou me niets verbazen als die er al aan zit te komen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Wout95

En zijn foto's van de eieren toegestaan?
Groeten Wout Bekhuis (18)

Twente

HPM

Ik heb ze wel eens zien broeden terwijl er sneeuw lag.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Wout95 op maart 07, 2013, 17:30:08 PM
En zijn foto's van de eieren toegestaan?
Nee. Ook is het gericht zoeken niet toegestaan. Wil je toch gericht nesten zoeken en informatie verzamelen. Denk dan eens na over het Nestkaarten-project van Sovon.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com