Welke pocket camera voor macro fotografie ?

Gestart door harry60, maart 06, 2013, 21:48:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

harry60

Mijn huidige Canon Powershot A480 is aan vervanging toe de lens die normaal bij uitzetten van de camera naar binnen gaat moet ik met hulp van mij zelf naar binnen duwen.

Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken voor een andere pocketcamera, heel belangrijk voor mij is de macro opties.
Heb o.a. naar de Canon S110 gekeken deze kan ook raw opnames maken heeft ook wifi leuke bijkomstigheid maar geen must.
Heb gekeken naar de sony RX100, grote sensor wat de scherpte waarschijnlijk ten goede komt voor detail opnames, 20 mp en heeft ook raw opname mogelijkheden.
En heb de Canon G15x ook bekeken, en die heeft ook leuke kwaliteiten.

Ben zelf ook nog in bezit van 2 hybride cameras maar die vallen mij tegen in macro, zeker als je de fotos op ware pixels bekijkt dan worden ze heel vaak vlekkerig in de detail, wat bij de Canon A480 die ik had niet heeft.

Heb zelfs op andere foto forums gevraagd en krijg daar erg weinig respons.

Heeft iemand anders nog andere suggesties.

BVD.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

wouterbosgra

#1
Hoi Harry, ik ben zeker geen expert. Maar omdat ik gisteren mijn camera verloren ben  >:( ben ik me ook noodgedwongen aan het orienteren. Heb je al een keuze gemaakt en zoja wat zijn je ervaringen?

Die S110 heeft een grote minimale focusafstand van 3 cm, waar tegenwoordig nogal wat modellen 1cm bieden. Maar hij krijgt wel lovende reviews overal. Die RX100 heeft zelfs 5cm!

Edit: Ik type even vrolijk verder - misschien heeft iemand hier aan de toekomst nog iets aan. De RX100 wordt op diverse fora afgeraden voor macro. Veder overall wel een supergoed ding.

Ik ben voor de Canon G15 gegaan

SlechtValk

Mochten mensen nog meer ervaringen hebben ben ik ook wel geinteresseerd (vandaar mijn bericht hier, zodat ik een notificatie krijg als iemand iets nieuws post).

Ik hou zelf ook van macrofotografie en weet van in elk geval één kennis dat hij ook op zoek is naar een pocket camera met goede macro functie.

Ik zelf ben nog erg tevreden over mijn oude Canon PowerShot A720 IS op het gebied van macrofotografie, maar ik merk wel dat deze camera ook aan zijn eind begint te lopen en er zijn vast in de tussentijd allerlei ontwikkelingen waardoor camera's beter geworden zijn.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Misschien is de volgende site nog wel zinvol: http://snapsort.com/recommend#!lens=macro

Al zijn persoonlijke ervaringen natuurlijk ook zinvol.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

harry60

Hartelijk dank voor deze info, en blijft het ook volgen want ik heb nog geen nieuwe.
M.Vr.Gr. Harry de Koning