Hoofdmenu

Het weer...

Gestart door Botervlieg, maart 05, 2013, 17:38:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Een topic over het weer. Hoe we het weer ervaren en de gevolgen voor de natuur...

Vandaag een heerlijke lentedag. De eerste dagvlinders worden zelfs al gemeld. Maar wat zie ik op buienradar?
Maandag 11 maart in Haarlem max temp -1 en min. temp -4 !!! Ook wordt er weer regen en zelfs sneeuw!! verwacht.
Wat gaat dat met de natuur doen? Net als vorig jaar van alles dood omdat bijv planten/struiken weer blad krijgen en er dan ineens weer vorst overheen komt?

Groetjes, Marleen

Robert Heemskerk

Vandaag wel erg veel regen (door het midden van het land).
Enorme hoosbuien.

Wel goed 'slakkenweertje'  ;)

Botervlieg

Hier waait het voor de zoveelste keer flink. Ik vind wind altijd een beetje vervelend. Je moet er zo mee "in gevecht". Vermoeiend.

En de insecten zijn er ook niet echt gelukkig mee volgens mij. Ik zie er nog steeds maar weinig....

SlechtValk

Afgelopen vijf dagen lang weekend in Maastricht (huis van familie die op vakantie is).

Mijn plan was genieten van het lekkere weer (wat je eind juni wel mag verwachten) maar helaas viel dat vies tegen... eerste twee dagen (afgelopen woensdag en donderdag) was het nog wel aardig, maar daarna huilen met de pet op... nogal veel regen en ook nog eens veel wind. Helaas maar één van mijn doelsoorten vlindertjes gezien (Klaverblauwtje, foto's volgen nog :P ) maar ook erg veel gemist :(. Wel nog een onverwacht succesje, namelijk een Kanaaljuffer (met dank aan een groepje libellen-/natuurliefhebbers die hem me aanwees, helaas volgt hiervan geen foto omdat deze te ver weg zat). En dat terwijl het de dagen daarvoor meer dan 30 graden was...

Maargoed we zullen het ermee moeten doen, binnen kort gewoon nog eens terug gaan met wat beter weer ;) :D.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Robert Heemskerk

Net (23:00 uur), zware regenbuien en ook hagelbuien met grote hagelstenen.
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, zulke hagelstenen.

Waren echt stenen van 1cm groot tussen  :o

Almere-buiten, 5-08-2013

Botervlieg

Er is hier vanuit huis wel al urenlang bliksem te zien in de verte. Maar verder gebeurt er gelukkig niet veel. Het is ook droog hier. Ik hou niet zo van onweer.

johan79

Alle buien hier in West-Brabant nét langs getrokken... droog... beetje wind...

wél de lamp en het laken even opgeruimd bij het naderen van de buien... je weet maar nooit of het droog blijft of niet...

Bart van Hoogstraten

Eind van de week wordt het weer tropisch -> deze website even aanzetten en je krijgt wat koelte toe geblazen: http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Wim Bakker

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 03, 2013, 19:20:02 PM
Eind van de week wordt het weer tropisch -> deze website even aanzetten en je krijgt wat koelte toe geblazen: http://www.destaatsschuldmeter.nl/


Aaaaaah! Nu voel ik mij een stuk beter, ja.   8)
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Robert Heemskerk

Mag die regen stopppen  >:(

Het belemmert onze waarnemingen!

Afgelopen nacht en ook deze ochtend plenst het maar door..

Het slakken- en visforum viert natuurlijk hun feestje nu  :P

de bodem is nu wel verzadigd denk ik.

Botervlieg

Toen je het bericht vanochtend plaatste, was het hier (Haarlem) nog droog.

Inmiddels regent het hier ook. En het waait.

Heb de kat zojuist nog even de kans gegeven om op het balkon een frisse neus te halen, maar ze was snel weer binnen. (< 1 min)

Ik heb lekker de kachel aan en ga straks een lekker soepje eten. Ik hoef niet naar buiten vandaag, dus ik vind het even niet zo erg.

Groetjes, Marleen


Margreet Kwh

Citaat van: Robert Heemskerk op oktober 13, 2013, 09:39:17 AM
Mag die regen stopppen  >:(

Het belemmert onze waarnemingen!
...
Soms helpt het om te denken aan een beeld van iemand die het nog veel slechter heeft getroffen. Op het journaal zag ik een man wiens hele huis was weggeslagen, ik meen in India.
Dan is ons klimaat en onze situatie nog wel uit te houden.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Citaat van: HPM op oktober 13, 2013, 12:03:29 PM
Citaat van: Margreet Kwh op oktober 13, 2013, 11:55:05 AM
Citaat van: Robert Heemskerk op oktober 13, 2013, 09:39:17 AM
Mag die regen stopppen  >:(

Het belemmert onze waarnemingen!
...
Soms helpt het om te denken aan een beeld van iemand die het nog veel slechter heeft getroffen. Op het journaal zag ik een man wiens hele huis was weggeslagen, ik meen in India.
Dan is ons klimaat en onze situatie nog wel uit te houden.

Gisteren zag ik een zwerfster in de stromende regen zitten. Die had niet eens een huis om weg te slaan. Dat was in Den Haag.

Herman, dat is een triest gezicht. Zijn daar in Den Haag mensen die kunnen helpen?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Mimino

Citaat van: Margreet Kwh op oktober 13, 2013, 14:53:10 PM
Citaat van: HPM op oktober 13, 2013, 12:03:29 PM
Citaat van: Margreet Kwh op oktober 13, 2013, 11:55:05 AM
Citaat van: Robert Heemskerk op oktober 13, 2013, 09:39:17 AM
Mag die regen stopppen  >:(

Het belemmert onze waarnemingen!
...
Soms helpt het om te denken aan een beeld van iemand die het nog veel slechter heeft getroffen. Op het journaal zag ik een man wiens hele huis was weggeslagen, ik meen in India.
Dan is ons klimaat en onze situatie nog wel uit te houden.

Gisteren zag ik een zwerfster in de stromende regen zitten. Die had niet eens een huis om weg te slaan. Dat was in Den Haag.

Herman, dat is een triest gezicht. Zijn daar in Den Haag mensen die kunnen helpen?

Mensen die kunnen helpen zijn er altijd en overal.
Mensen die willen helpen zijn een stuk zeldzamer.
Vergeet niet, dat niet alle "zwervers" geholpen willen worden.
Ik heb zelf ooit een fotoreportage gedaan over daklozen in Rotterdam en mijn zwager werkte tot voor kort in de daklozenopvang.
Vele daklozen stellen hun "vrijheid" zo op prijs dat ze niet anders willen leven.
Daarbij komen nog geestelijke stoornissen waardoor bepaalde individuen hun lot niet helemaal beseffen en zich in de maatschappij niet kunnen handhaven.
Hulp is uiteraard voor velen nodig, maar niet altijd door iedereen gewenst.
Niet elke "zwerver" is zielig ( als je kijkt naar hoe ze zelf in het leven staan )


Dit alles even geheel terzijde van de discussie over het weer, terug naar de studio voor de weersverwachting....
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

Margreet Kwh

Goede aanvulling, Peter!
Hier is het gelukkig weer droog vandaag.
Hoe is het weer in Rusland?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Mimino

Droog en zonnig, maar fris.
Een graad of 7 met een kille, gelukkig niet al te sterke wind.
Al met al een prettige herftdag.
Lekker wandelweer, als je je maar goed aankleedt.
Volgens Russische traditie zou hier volgende week de eerste sneeuw moeten vallen, dus we nemen het er nog maar even van......
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

Botervlieg

Citaat van: Mimino op oktober 13, 2013, 19:03:03 PM
Mensen die kunnen helpen zijn er altijd en overal.
Mensen die willen helpen zijn een stuk zeldzamer.

Mooi gesproken! Ben het er helemaal mee eens.

Citaat van: Mimino op oktober 14, 2013, 18:01:57 PM
Droog en zonnig, maar fris.
Een graad of 7 met een kille, gelukkig niet al te sterke wind.
Al met al een prettige herftdag.
Lekker wandelweer, als je je maar goed aankleedt.
Volgens Russische traditie zou hier volgende week de eerste sneeuw moeten vallen, dus we nemen het er nog maar even van......

Klinkt wel als lekker weer.

Hier (Haarlem) grijs en regen.
Het viel me op gisteravond en vandaag dat er veel takken op de grond liggen. De bomen zitten natuurlijk nog vol blad en het heeft wel wat gewaaid.
Maar ik dacht dat het met de wind wel mee viel... Maar als ik zo de takken zie lijkt het of het gestormd heeft...

Groetjes, Marleen

Robert Heemskerk

Tip van de dag; Het is nu goed weer om te schilderen buiten  8)
Krijg je een mooi herfstpallet erbij.

''Langs de kust en op het IJsselmeer staat een storm tot zware storm, windkracht 9 tot 10. In het noordwestelijk en noordelijk kustgebied kan de wind aantrekken tot een zeer zware storm, windkracht 11.''

DuDe

Citaat van: Robert Heemskerk op oktober 28, 2013, 10:46:18 AM
Tip van de dag; Het is nu goed weer om te schilderen buiten  8)
Krijg je een mooi herfstpallet erbij.

''Langs de kust en op het IJsselmeer staat een storm tot zware storm, windkracht 9 tot 10. In het noordwestelijk en noordelijk kustgebied kan de wind aantrekken tot een zeer zware storm, windkracht 11.''
Vlieland zit nu boven de 120 km. per uur. Dat is windkracht 12 geloof ik......
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Pim

Om 9.30 tot 10.30  uur een wandeling gemaakt te IJmuiden aan Zee.


Het strand was grotendeels verdwenen.


Citaat Weeronline:


De eerste zware storm sinds 2007 is een feit. Tussen 9.30 uur en 10.30 was er continu sprake van windkracht 10 in IJmuiden volgens de meteorologen van weeronline.nl. Op 18 januari 2007 maakten we dit voor de laatste keer mee, toen hadden we te maken met windstoten van maximaal 126 km/u.

Op dit moment is de wind in IJmuiden zelfs aangetrokken tot windkracht 11. Mogelijk dat we de eerste zeer zware storm sinds 25 januari 1990 nog kunnen optekenen.In IJmuiden staat op dit moment een zeer zware storm winkracht 11. Daarmee is het Noord-Hollandse station de eerste met  zeer zware storm vandaag. Om 10.20 uur stond windkracht 11. De maximale windstoot op dat moment was 136 km/u.

Bron: Weeronline.nl


De met grotendeels crimineel geld gefinancierde appartementen (van wijlen meneer Endstra) werden eens goed gezandstraald.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Langs het strand dat op sommige plaatsen slechts enkele meters breed was tot de duinen zaten volop drieteenstrandlopers.


met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

"Mama als ik je kwijt was hadden we toch bij de paal met het bootje afgesproken.... ;) "



met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Het was wel iets te zanderig....
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Hek eromheen en we hebben er weer een prachtig natuurgebied bij :duim:
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Maar de boot was stipt op tijd!



met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Dit summiere beeldverslag werd u aangeboden door DFDS Seaways in samenwerking met Waarneming.nl ;)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Nog één berichtje dan om deze massa-obsessie te voeden.


Bron: NOS teletekst


Vlieland rules!

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Bart van Hoogstraten

Ik hoor net op de radio een verslaggever zeggen dat hij nog windsurfers ziet op zee. Respect!  :duim: (Hoe doen ze dat?)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Op twitter is dit de beste stormfoto so far:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Arthur

en geen scheurtje in het asfalt. Ik vermoed dat ze bij wegwerkzaamheden de wortels doorgezaagd hebben om te voorkomen dat het asfalt omhoog gedrukt wordt. En dat werk dus goed.  >:D
Groeten, Arthur