Mos op oude schuur (6)

Gestart door jck, februari 28, 2013, 19:29:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

jck

Deze groeide in de schaduw aan de oostkant van de kot naast de schuur. Geen sporenkapsels gezien.

James

Ben Kruijsen

heb je materiaal verzameld? want ...... volgens mij een zeldzame soort van steenmilieus: Opgerold smaragdsteeltje. zie bijv. http://www.verspreidingsatlas.nl/showfoto.aspx?fotoid=2069

jck

Spannend - ik heb geen materiaal maar was toch van plan om ergens in de komende weken weer hier langs te gaan. Zal ik je een stukje toesturen? Ik neem aan dat je adres op je website te vinden is?

James

Ben Kruijsen

Citaat van: jck op februari 28, 2013, 23:13:27 PM
Spannend - ik heb geen materiaal maar was toch van plan om ergens in de komende weken weer hier langs te gaan. Zal ik je een stukje toesturen? Ik neem aan dat je adres op je website te vinden is?

James
ja doe maar en houd voor jezelf ook bewijsmateriaal. Adres op de website of stuur me een mailtje dan retourneer ik met informatie.

vdvaart

Ik kan me ook goed voorstellen dat dit opgerold smaragdsteeltje is; hele dikke bladranden en een niet echt scherpe bladtop bij een aantal blaadjes. Ik neem aan dat we t.z.t. de uitslag hier weer lezen!
Met vriendelijke groet
Koos van der Vaart

Ben Kruijsen

uitslag van de check wordt hier gemeld

jck

Dit stukje gisteren mee naar huis genomen. Nog steeds goed?

James

vdvaart

Nu vind ik het toch weer meer op gewoon smaragdsteeltje lijken.....
Met vriendelijke groet
Koos van der Vaart


jck

Invoeren als Gewoon Smaragdsteeltje dan?

James


jck