Zwemmen hazen vaker?

Gestart door Lennard Barendrecht, augustus 27, 2013, 21:58:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lennard Barendrecht

Vanavond een haas in het water zien springen om van een belager af te komen. Zijn hier meer gevallen van bekend? Kunnen hazen goed zwemmen?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/78729775
Haas - Lepus europaeus gezien op 2013-08-27 Nieuw-Lekkerland - Polder Nieuw-Lekkerland
Foto's:


Lennard

Rob Koelman

Eigenlijk kunnen alle wilde Nederlandse zoogdieren (en dus ook hazen) zwemmen, sommige wellicht wat beter dan andere. Alleen zie je dat bij de meeste soorten niet zo vaak.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

jeroenroelofsen

Heb het idd ook vaker gezien van hazen. Soms willen ze bijv een sloot over springen die net te breed is, dan zwemmen ze ook het laatste stukje
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Maarte5n

vaak genoeg gezien dat ze door honden de sloot in werden gejaagd, maar ze ontwijken het wel, liever erover of er langs dan erin.

Groet Maarten
Maarten vd Berg

Jacob Molenaar

Deze sprong niet de sloot in maar hij stapte rustig de sloot in en zwom de hele sloot over.  :rolleye: :rolleyes: :o :huh: :-\
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rob Koelman

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 28, 2013, 19:32:27 PMDeze sprong niet de sloot in maar hij stapte rustig de sloot in en zwom de hele sloot over.

Naast het waterkonijn* hebben we nu blijkbaar ook de waterhaas...  ;)

Rob Koelman
Zoogdiervereniging


* waterkonijn  = muskusrat
Met vriendelijke groet, Rob

Jeroen Nagtegaal

Op Tiengemeten leek het mij ook alof de hazen het gewend waren dat ze moeten zwemmen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com