Plukresten van....

Gestart door Nella, februari 27, 2013, 22:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Klaas van Dijk

Beste Nel,

Volgens mij is dit een mannetje Wilde Eend.

Groetjes, Klaas

Nella

Klaas, dank je wel voor je reactie. In eerste instantie dacht ik een Kievit, maar daarvoor was het aantal veertjes te groot. Toen opperde iemand inderdaad een eend, en moest ik meteen aan de Smient denken (die daar in grote getale aanwezig is) vanwege de gestreepte en de bruine veertjes. Maar je denkt dus aan een Wilde?
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Jeroen Nagtegaal

Die iemand was ik... Ik ken de fijn gebandeerde veertjes niet van Wilde Eend...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Nella

Weet jij trouwens of er een site is, Jeroen, waarop allerlei plukresten staan?
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


whmvb

Hoi Nel,

eend inderdaad en dan vooral dekveren. Ik zie rechtsonderin 1 armpen liggen met, voor zover op deze foto te zien, een groene spiegel. De opmerking over 'fijn gebandeerde' veertjes en de geschatte grootte van de armpen op de foto wijst daarmee samen in de richting van Smient man.
Voor volgende keer nog het advies om meer gedetaileerde foto's te maken of anders kenmerkende veren mee naar huis te nemen, zodat je er altijd nog een foto van kan maken als daarom gevraagd wordt.
Er zijn een heleboel sites waar vogelveren te vinden zijn (zie de onderwerpen bovenaan in dit forum).

Wim
Wim van Boekel

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Wim,

Bedankt voor je aanvullende informatie. Wilde Eend man was mijn eerste indruk, maar na de opmerking van Nel ging ik weer twijfelen waarom het geen Smient kon zijn. Gisteravond hier nog een tijdje over na zitten denken, maar toen wist ik niet goed tot een besluit te komen. Ik had ook al een tijd naar de armpen zitten kijken.

Groetjes, Klaas


Nella

Mannen, heel erg bedankt voor deze info!
Wim, als je wilt, daar kom ik zo goed als iedere dag langs, dus ik neem zo wat mee. Zeg maar wat je het liefste ziet om tot een juiste determinatie te komen. Hoewel ik er ook wel van overtuigd ben dat het een smient was.


Tot hier in ieder geval vriendelijk dank voor het meedenken allemaal!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema