Hoofdmenu

Weesmuisje

Gestart door Arp, april 15, 2007, 02:17:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Ik was wat druk parende kevertjes aan het kieken toen ik onderaan de plant (zuring denk ik) wat hoorde ritselen en ontdekte dat deze blinde muizenbaby nogal zijn best probeerde te doen om met zijn kopje zo'n beetje in de wortel van de plant te kruipen op zoek naar beschutting/holletje. Vermoed dattie z'n mammie kwijt was.

Voor een nog blinde baby was het wel een flinke - neus tot stuitje circa 4cm, met (vind ik) opvallend grote achterpoot. Is er wat van te maken?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

tekenaar

er is nog net iets van een tweekleurige staart te zien en een verschil tussen de flankkleur en de buikkleur: ik denk een bosmuisje.

Raar dat zo'n muisje zo maar rondliep. Mischien was z'n moeder hem wel net naar een ander plekje aan het brengen en kwam ze terug nadat je weg was  :mellow:  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

Ik vond 2 jaar gelden in het najaar precies zo een exemplaar, oko met oogen dicht enzo, alleen nu langs een weg op een meter of 6 van een holletje,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

mlahaye

Bosmuis. Advies: lekker z'n gang laten gaan, want meestal is de moeder dichtbij.

Groet,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

Arp

CiteerBosmuis. Advies: lekker z'n gang laten gaan, want meestal is de moeder dichtbij.
Bedankt Paul en Maurice voor de determinatie! Het diertje was zo wanhopig opzoek naar een "holletje" dat ik hem aan zijn staart even 30cm verderop in een kuiltje (mogelijk dieper?) heb gedumpt waar hij meteen diep in wegkroop... (nou maar hopen dat het geen hol/nest van iets vervelends was) - ik wilde hem voor eventuele predatoren ook niet al te "open en bloot" laten zitten, want dat had hij zelf duidelijk niet door ;) Dit was zijn idee van "lekker verscholen":  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)