Ringer in de omgeving Haarlem gezocht

Gestart door V S van Bergen, februari 23, 2013, 18:23:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

V S van Bergen

Onlangs werd mij gevraagd of ik een ringer kende uit de omgeving van Haarlem om daar een deel van de vogels te ringen die worden vrijgelaten vanuit de vogel opvang aldaar 'Vogelhospitaal'.

http://www.vogelhospitaal.nl/index.html

henk koffijberg


V S van Bergen


AnneBalk

En met reden! Het is er een puinhoop. Nagenoeg niemand die er zit weet iets/voldoende van vogels af. Daarnaast worden sommige vogels volgestopt met allerlei medicijnen.... Bovendien wordt er niet respectvol met mensen omgegaan. Talloze vrijwilligers, waarvan sommige er al tientallen jaren werkten, zijn vertrokken. En dus ook het ringprogramma, puur door toedoen van het 'professionele' bestuur (destijds met iets minder mensen), is om zeep geholpen.  Daarnaast wordt nu ook heel professioneel het donateursgeld verspild. Lekker luxe doen met geld dat niet van jou is. En hoe kan je een nieuw hospitaal bouwen als je niet eens weet welke vogels je in huis hebt? :duim:

Kortom, ik wil het dolgraag aan een ieder afraden om te gaan ringen bij het vogel'hospitaal' in Haarlem.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: AnneBalk op februari 24, 2013, 21:04:13 PM
En met reden! Het is er een puinhoop. Nagenoeg niemand die er zit weet iets/voldoende van vogels af. Daarnaast worden sommige vogels volgestopt met allerlei medicijnen.... Bovendien wordt er niet respectvol met mensen omgegaan. Talloze vrijwilligers, waarvan sommige er al tientallen jaren werkten, zijn vertrokken. En dus ook het ringprogramma, puur door toedoen van het 'professionele' bestuur (destijds met iets minder mensen), is om zeep geholpen.  Daarnaast wordt nu ook heel professioneel het donateursgeld verspild. Lekker luxe doen met geld dat niet van jou is. En hoe kan je een nieuw hospitaal bouwen als je niet eens weet welke vogels je in huis hebt? :duim:

Kortom, ik wil het dolgraag aan een ieder afraden om te gaan ringen bij het vogel'hospitaal' in Haarlem.

Het is er een ramp dus. Is daar geen fonds voor?  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

V S van Bergen

Citaat van: AnneBalk op februari 24, 2013, 21:04:13 PM
En met reden! Het is er een puinhoop. Nagenoeg niemand die er zit weet iets/voldoende van vogels af. Daarnaast worden sommige vogels volgestopt met allerlei medicijnen.... Bovendien wordt er niet respectvol met mensen omgegaan. Talloze vrijwilligers, waarvan sommige er al tientallen jaren werkten, zijn vertrokken. En dus ook het ringprogramma, puur door toedoen van het 'professionele' bestuur (destijds met iets minder mensen), is om zeep geholpen.  Daarnaast wordt nu ook heel professioneel het donateursgeld verspild. Lekker luxe doen met geld dat niet van jou is. En hoe kan je een nieuw hospitaal bouwen als je niet eens weet welke vogels je in huis hebt? :duim:

Kortom, ik wil het dolgraag aan een ieder afraden om te gaan ringen bij het vogel'hospitaal' in Haarlem.

Oke, dat wist ik allemaal niet..

henk koffijberg

google maar eens op 'vogelhospitaal haarlem' en je komt een hoop nieuwsberichten tegen over de conflicten bij het vogelhospitaal

AnneBalk

Jep, en dan is het nog maar het inieminie topje van de ijsberg want de kranten zijn corrupt dankzij een heel handig nieuw contact binnen het Vogelhospitaal. En helaas geen instantie die hier iets aan doet, zolang de administratie maar in orde is. Of nouja, lijkt.

Kieba

V S van Bergen, Henk Koffijberg, Bart van Hoogstraten,AnneBalk.

Ik wilde ook even reageren op dit forum om het een en ander uit te leggen. Ik ben een van die vrijwilligers die zich jaren lang ,op vrijwillige basis, heeft in gezet voor de vogels in het vogelhospitaal te Haarlem.
Door het onprofessionele bestuur, bestaande heel lang uit twee mensen, is het hele hospitaal, dat al 60 jaar prima draaide, naar de knoppen gegaan en zijn alle zeer ervaren vrijwilligers eruit gezet of weg gelopen. Vogels hebben enorm te LIJDEN onder dit beleid.
Twaalf jaar lang is er een goed ringprogramma geweest en dat in samenwerking met de beheerder die er na 22 jaar is uitgeschopt !! Dit bestuur en de huidige betaalde Algemeen Directeur hebben nooit de moeite genomen om contact op te nemen met Bert Jan om het ring programma weer te starten. Al ruim een jaar worden er vogels los gelaten zonder ring omdat ze het niet interesseert.
En ja het is te triest voor woorden dat er geen enkele instantie ingrijpt om eens te controleren hoe men hier met vogels omgaat, het onnodige experimenteren, niet op tijd ingrijpen als het echt nodig is, vogels te vroeg los laten en dat ook nog op verkeerde plaatsen.

Dit vogelhospitaal beschikt over een giga kas waar nu maar in gegraaid wordt en ook daar is geen enkele controle op, droevig gewoon.