Cestrumsoort ?

Gestart door A. Soeting, februari 19, 2013, 20:20:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Deze plant vond ik in Venezuela. Ik denk dat het een Cestrumsoort is. Maar welke?

Lida

Pieter Stolwijk

Je bent weer goed bezig Lida. Leuk om mee te kunnen genieten via je mooie foto;s.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

ejslootweg

#2
Ik heb een artikel waarin 31 Cestrum soorten uit Venezuela worden uitgesleuteld en beschreven (kan ik wel doorsturen). Alleen lijkt deze op geen van de daarin beschreven soorten. De nerven van het blad zijn wat ongewoon voor Cestrum (links onder op de foto staat een blad waar een nerf onder begint en tot boven bijna parallel aan de hoofdnerf loopt). Ik weet niet welk geslacht het wel kan zijn. Mogelijk een Ericaceae als Satyria,Orthaea, Psammisia, Maclaenia, etc. Zal eens zoeken.

groeten, Erik
groeten, Erik

ejslootweg

De sleutel helpt nog niet echt. Veel sleutelen op meeldraden en dergelijke. Maar wel korte beschrijvingen en soms een aanduiding van de verspreiding.
http://www.nybg.org/bsci/res/lut2/familydescription.html

groeten, Erik

paulhoekstra

Mag je gokken? Dan denk ik dat het genus Psammisia zal zijn. Er zijn een paar soorten Psammisia die zo een gekke versmalling in de corola hebben. Dat heb ik (nog) niet gezien bij andere genera van Ericaceae.
groeten,
Paul

A. Soeting

Ik heb met deze naam op internet gezocht en heel veel soorten gezien, doch niet deze. De meeste zijn rood maar verlopen naar wit. Dat doet de mijne zeker niet. Kom er niet uit

Lida