Hoofdmenu

Slotje

Gestart door Ted van der Knaap, februari 18, 2013, 22:51:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Ik heb me in de hele "discussie" over de Bootexcursie Geelsnavelduiker over voor- en tegenstanders niet gemengd terwijl het af en toe wel kriebelde om te reageren.
Kom nu net thuis en lees de laatste alinea:

De hele essentie van vogels bestuderen/beleven is alleen te doen door ernaartoe te gaan.
Als je jezelf ten doel stelt nooit vogels te willen verstoren, dan is de beste (enige) oplossing jezelf hermetisch opsluiten. Of vanachter de geraniums naar je voederplaats in de tuin kijken.
Het is dus zaak om de vogels die je ziet, zo min mogelijk te verstoren. Komen we alweer uit bij zorgvuldige voorbereiding.

Nu heb ik weer tot 10 geteld maar nu wil/ga ik toch wel reageren.

Zeker omdat vanuit het "Twitchers-gilde" even gemeend word dat er niks aan de hand is met vogels bestuderen en zo min mogelijk verstoren.
Daarna rigoureus een slotje erop in de trant van zo is het!

Het haalt nogal uit of je in je EENTJE een vogel bestudeert of dat je dat met 181 man tegelijkertijd doet... ...en daar ligt een beetje het probleem.


groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

petermeer

Beste Ted, het betreffende topic is ongetwijfeld niet zo maar op slot gezet. Het heeft niet zo heel veel zin om dan maar gewoon een nieuw topic te openen om 'vrolijk' verder te gaan met de afgesloten discussie.

Als de betreffende admin er morgen anders over denkt, kan dit slotje weer verwijderd worden.

Ga nu niet nog een topic beginnen omdat dit topic ook (tijdelijk) op slot gezet is.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

Ted, over verstoring http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=190329.msg1299852#msg1299852
Dit topic betrof een aankondiging, details en een verslag van een excursie die op verzoek van de topic starter op slot was gezet.
Niet elk topic hoeft uiteindelijk in dezelfde discussie te verzanden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0