Hoofdmenu

sporen in sneeuw

Gestart door Robert Heemskerk, februari 15, 2013, 09:07:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

In de sneeuw stonden vanochtend een aantal sporen.

Ik zou niet weten van welk dier ze afkomen.
Het lijkt me dat een hond(?) vanacht de tuin is binnengeslopen?
Of zou het een vos kunnen zijn?
Ook zie ik wat kleinere afdrukken van een Egel(?) (zijn die al wakker?)
Kan er iemand iets over zeggen misschien?

Die grotere sporen kunnen mogelijk ook van een (grote) kat zijn geweest.
(Er van uitgaande dat de sporen door de dooi wat groter zijn geworden)






Merel

Op de tweede foto staat mi. maar 1 duidelijke print en die hoort volgens mij gewoon bij een huiskat. Verder zie ik vogelafdrukken op foto's 1 en 2. Maar de printen op de derde foto lijken me niet van een huiskat, nu weet ik niet waar in NL dit is, maar ik zou er een vossenpootafdruk in kunnen zien. Sneeuw kan (net als modder) een afdruk er wel anders (groter, breder) uit laten zien dan deze echt is. Ben niet zeker, wacht ook even ander commentaar af. ;)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

frankvdknaap

Foto 1 vogelsporen en een mogelijke huiskat (een beetje ronde prenten, maar erg onduidelijk).
Foto 2 vogelsporen + inderdaad 1 duidelijke huiskatten prent.
Foto 3 De prent laat ook nagels zien, dat is niet bij een normale huiskat. Ik denk hond of vos.
groeten,
Frank

Rob Koelman

Prenten op de derde foto doen denken aan een hond(je) of vos. Houdt er echter rekening mee dat bij katten de nagel in sommige gevallen wel degelijk afdrukt.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

lesley van loo

een kat kan bij de achterpoten de nagels toch ook niet intrekken, die drukt dan toch sowieso af?
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

Robert Heemskerk

bedankt voor al jullie commentaar.

Hond en kat zijn het meest waarschijnlijk.
Al is het tijdstip vd hond wel opmerkelijk (maar niet onmogelijk), namelijk in de nacht of vroege ochtend.
Vos zit hier wel in de nabije omgeving en zou je misschien meer verwachten in de nacht.
Het is wel vrij moeilijk om als hond in de tuin in te komen, dat gebeurt niet zo veel.

groeten Robert