Hybride Gezin? Sneeuwgans/Kolgans

Gestart door Merijn Loeve, maart 01, 2012, 21:09:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merijn Loeve

Kon deze combinatie nog niet vinden in de database :) http://waarneming.nl/waarneming/view/63439891?_popup=1

Is er iets bekend over hoelang een ganzengezin bij elkaar blijft, want het leek er bij deze groep, die ik vorig jaar ook al is tegen kwam op, dat er een volle 100% sneeuwgans, een 100% kolgans en drie hybriden die van beide soorten wat weghebben bij elkaar zitten. Een grappig idee dus, iemand die mij hier is wat meer gedachtenspinsels of iets kan meedelen? :)
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Jeroen Nagtegaal

Ganzen famillies blijven vrij lang bij elkaar. Echter verschilt het per paar en soort.
Heb je de foto's ook groter en uit meer hoeken? Het lijkt nu wel aan jou gedacht te voldoen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Merijn Loeve

Ik heb geen andere hoeken, ik heb ze wel in een iets grotere resolutie, maar die kan ik hie rniet posten geloof ik, leuk dat je ook hetzelfde denkt :)
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Jeroen Nagtegaal

Je kan ze wel uitsnijden via bijv. Paint en dan bij de waarneming zetten toch?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Merijn Loeve

Hier een grotere resolutie van alle drie de kinders en de ouders, en een foto van vorig jaar van dezelfde groep (foto op de bruinige akker) Ben benieuwd wat je ervan denkt, de kruising is denk ik wel mogelijk ookal verwacht je eerder hybriden met brand en grauwe gans. Als de gedachten positief zijn, wordt deze hybride dan opgenomen in de database? :)
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Jeroen Nagtegaal

Ziet er prima uit! Als de onderste foto van vorig jaar is, heb je te maken met 2 families. Nu ben ik veel te moe om goed te kijken naar de leeftijd van de hybriden. Mogelijk lukt me dat de komende dagen wel. Zo niet, vraag er gerust naar.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Merijn Loeve

Ik ben benieuwd wat je ervan maakt! :) Hoop dat ie de database haalt!
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Jeroen Nagtegaal

Helaas zijn de foto's erg pixelig. Helaas kan ik er dus geen leeftijd aan plakken... Ik meen dat er nog een leeftijdskenmerk was met de sierveren van Sneeuwgans, maar dat ken ik zo niet.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Merijn Loeve

Nice to see! Thank you. I can't find that hybrid in the database, can somebody put it there, so i can change the name in snow x Greater whitefront
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Jeroen Nagtegaal

Hisko wil dat helaas niet meer... Je zult deze dus in moeten voeren als Hybride Gans...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Merijn Loeve

Ow okeej jammer maar helaas dan :) Tof en leerzaam om dit soort dingen zo te weten te komen, dankjewel!
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Merijn Loeve

Wat ik vanmiddag in de polder vond, het gezin van vorig jaar! Zonder papa/mama helaas, leuk!

http://lem.waarneming.nl/waarneming/view/73622519
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve