Hoofdmenu

zilver of toch mantel?

Gestart door ctgrobbe, februari 27, 2013, 16:11:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

ctgrobbe

Die meeuwen brengen mij steeds in verwarring, zeker de jongere vogels. Wie kan mij zeggen welke soort dit is?
Met vriendelijke groet, Chris Grobbe

firecrest

Kijk bijvoorbeeld eens naar het lichte venster op de handpennen  ;)

ctgrobbe

Dan vermoed ik toch de zilver. Ik google me suf en spit de boeken door, maar het is en blijft lastig.
Hoop dat ik tot de juiste conclusie ben gekomen.

Groetjes, Chris

Klaas van Dijk

hoi Chris,

Volgens mij staat op de bovenste foto ook een jonge / eerste-winter Zilvermeeuw (onder andere door het lichte venster op de binnenzijde van de handpennen).

Waar & wanneer zijn beide foto's genomen? Vandaag ergens in Friesland (Harlingen wellicht)? Ik vind het altijd erg handig om de plaats/datum info erbij te hebben. Mijn determinatie geldt met dit voorbehoud (ongeveer vandaag & hier in NL).

Groetjes, Klaas

ctgrobbe

Hoi Klaas,

Dat heb je goed geraden ;)! Gisteren gemaakt in Harlingen. Bedankt voor je back-up.

Groetjes,
Chris

theomuusse

De binnenste handpennen zijn niet altijd het makkelijkste kenmerk voor deze leeftijd...
Het zijn beide geen 1e winter vogels maar 2e winters.
Let op de ronde toppen van de handpennen en de rommelige armpennen voor de leeftijd.

Theo

ctgrobbe

Theo,
Bedankt voor je reactie. Gezien jullie beider ervaring heb ik geen enkele reden te twijfelen over jullie conclusies. Ik zal er nog vaak op uit moeten en foto's maken om te vergelijken. Maar tips als deze zijn zeer nuttig.

Groeten,
Chris