Hoofdmenu

wezel in de stad

Gestart door lonneke, februari 09, 2013, 12:06:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

lonneke

Hallo, ik heb net een wezel in mijn stadstuin gezien. moet ik dat ergens melden (gemeente ofzo?) ik heb een konijn en een cavia los lopen in de tuin. moet ik die nu vast zetten in hun hok ? want het is maar een klein wezeltje. de muis in haar bek was bijna even groot als zijzelf. De buurman heeft een voliere, ik denk dat hij er minder blij mee is. ik vertel hem dus nog even niks  :blink: want ik heb er namelijk geen bezwaar tegen als ze de muizen vangt die op de voliere afkomen. alvast bedankt voor alle tips, tricks en advies. Lonneke

HPM

Cavia's en Konijnen zijn niet veilig voor wezels, maar je hoeft ze niet bij de gemeente te melden. Invoeren op Waarneming.nl is wel nuttig.

Herman van der Meer

lonneke

oke, dan zet ik de cavia en het konijn maar in hun hok. en dan de dierenambulance maar bellen denk ik zo ?

ArjenDrost †

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 12:59:07 PM
oke, dan zet ik de cavia en het konijn maar in hun hok. en dan de dierenambulance maar bellen denk ik zo ?
Waarom zou je de dierenambulance willen bellen? Uit voorzorg voor als hij een van je konijnen of cavia's pakt?


Groeten, Arjen

lonneke

omdat ik midden in de stad woon, in een rijtjeshuis met een ommuurde tuin. ik denk dat de wezel hier uiteindelijk niet overleeft. of moet ik er maar vanuit gaan dat ie zelf wel weer vertrekt dan ?

ArjenDrost †

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 13:10:02 PM
omdat ik midden in de stad woon, in een rijtjeshuis met een ommuurde tuin. ik denk dat de wezel hier uiteindelijk niet overleeft. of moet ik er maar vanuit gaan dat ie zelf wel weer vertrekt dan ?
Hij is hier ook uit zichzelf gekomen... Dan kan hij ook uit zichzelf weer vertrekken lijkt me. En zo te horen is er daar voedsel genoeg, dus zal hij het er niet slecht hebben.
Gefeliciteerd trouwens, lijkt me gaaf, een wezel in de tuin!


Groeten, Arjen

lonneke

ik vindt het ook wel leuk hoor, dat zo'n beestje zich hier red. voedsel is er genoeg, de vogels van de buurman, de amerikaanse eekhoorns van de andere buren en ja, mijn konijn en cavia. en ik zou het niet leuk vinden als die als eten eindigen....vandaar dat ik eigenlijk de dierenambulance wil bellen. dan kunnen ze hem uitzetten in een gebied waar ie toch beter op zijn plaats is  :angel:

Theo Linders

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 13:21:17 PM
ik vindt het ook wel leuk hoor, dat zo'n beestje zich hier red. voedsel is er genoeg, de vogels van de buurman, de amerikaanse eekhoorns van de andere buren en ja, mijn konijn en cavia. en ik zou het niet leuk vinden als die als eten eindigen....vandaar dat ik eigenlijk de dierenambulance wil bellen. dan kunnen ze hem uitzetten in een gebied waar ie toch beter op zijn plaats is  :angel:

Buiten deze zijn er uiteraard zat muizen etc. in de stad. De wezel zal zich zeker wel redden zonder dat je heel erg hoeft te vrezen en op zijn tijd vanzelf wel weggaan. Als hij niet al weg is. Wij hebben ook eens een wezel in de straat gehad, maar die was ook weer snel verdwenen...

Ik denk niet de de dierenambulance hem gelijk zal proberen weg te halen nadat hij slechts een keer gezien is...
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

HPM

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 13:21:17 PM
ik vindt het ook wel leuk hoor, dat zo'n beestje zich hier red. voedsel is er genoeg, de vogels van de buurman, de amerikaanse eekhoorns van de andere buren en ja, mijn konijn en cavia. en ik zou het niet leuk vinden als die als eten eindigen....vandaar dat ik eigenlijk de dierenambulance wil bellen. dan kunnen ze hem uitzetten in een gebied waar ie toch beter op zijn plaats is  :angel:

Als hij hier niet op zijn plaats was zou hij er niet zitten. Er zitten wel meer wezels in de stad.
Herman van der Meer

arjan.kop

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 13:21:17 PM
ik vindt het ook wel leuk hoor, dat zo'n beestje zich hier red. voedsel is er genoeg, de vogels van de buurman, de amerikaanse eekhoorns van de andere buren en ja, mijn konijn en cavia. en ik zou het niet leuk vinden als die als eten eindigen....vandaar dat ik eigenlijk de dierenambulance wil bellen. dan kunnen ze hem uitzetten in een gebied waar ie toch beter op zijn plaats is  :angel:

Lijkt me naar, als de natuur opeens in je tuin verschijnt.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: lonneke op februari 09, 2013, 13:21:17 PM
ik vindt het ook wel leuk hoor, dat zo'n beestje zich hier red. voedsel is er genoeg, de vogels van de buurman, de amerikaanse eekhoorns van de andere buren en ja, mijn konijn en cavia. en ik zou het niet leuk vinden als die als eten eindigen....vandaar dat ik eigenlijk de dierenambulance wil bellen. dan kunnen ze hem uitzetten in een gebied waar ie toch beter op zijn plaats is  :angel:

Bijna alle beesten die je nu opnoemt zijn daar totaal niet op zijn plek. Met uitzondering van het Wezeltje...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/